طرح رده بندی شرکت‌های بازی سازی به منظور سهولت در ارایه تسهیلات حمایتی به بازی سازان و هدفمندسازی آن اجرایی می شود.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل ازروابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، "مهرداد آشتیانی" مدیر واحد تولید بنیاد با اعلام اینکه حمایت از بازی سازان هدفمند خواهد شد، گفت: براساس مصوبه کمیسیون ارتقای محتوای شورای عالی فضای مجازی ، قرار است شرکت‌های بازی سازی برای دریافت حمایت های نقدی و غیر نقدی رتبه بندی شوند.

وی ادامه داد: برای اجرای طرح یاد شده، بنیاد ملی بازی های ریانه ای به عنوان متولی رده بندی شرکت‌ها در نظر گرفته شده است.

آشتیانی به برنامه ریزی های صورت گرفته در زمینه اجرای طرح رده بندی شرکت‌ها اشاره کرد و افزود: مسوولان و کارشناسان بنیاد برای رسیدن به فرآیند، سازوکار و برنامه مناسب در حدود چهار ماه وقت صرف کرده‌ و به عنوان خروجی، سیستمی را برای امتیازدهی و رتبه بندی شرکت‌های بازی‌ساز طراحی نموده اند.

مدیر واحد تولید بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با بیان اینکه شاخص‌های در نظر گرفته شده در زمینه رده بندی بازیسازان مرتبط با شرکت‌ها (یا گروه های بازی سازی)، تولیدات و نیروهای انسانی آنها است، گفت: رتبه شرکت ها با توجه به فرمول وزن داری از مجموع این پارامترها و امتیاز نهایی آنها به دست خواهد آمد.

آشتیانی به شاخص‌های رتبه بندی شرکت ها یا گروه های بازی سازی اشاره کرد و توضیح داد: این شاخص‌ها شامل: شاخص‌های عمومی شرکت یا گروه، تولیدات و محصولات شرکت یا گروه و نیروی انسانی موجود شرکت یا گروه است. هر یک از این شاخص‌ها دارای معیارهایی هستند که امتیاز را مشخص خواهند نمود. به عنوان مثال؛ نیروی انسانی فعال در شرکت‌های بازی‌سازی بر اساس سطح علمی و تخصص، مدارک تحصیلی و فعالیت در حوزه های علمی و صنعتی مورد بررسی خواهند گرفت.

همچنین پروژه ها و محصولات تولید شده در شرکت‌ها نیز بر اساس کیفیت محصولات تولیدی مورد ارزیابی قرار می گیرند. البته امتیاز محصولات تولیدی شرکت‌ها و سطح کیفی و کمی آنها برروی امتیاز شرکت‌ها تاثیر قابل توجهی خواهد داشت.

وی ادامه داد: تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری، لیست بیمه و سایر مشخصات عمومی شرکت در قالب شاخص‌های عمومی مورد توجه قرار خواهند گرفت. آشتیانی به فواید رده بندی شرکت‌های بازی سازی اشاره کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح ، هدفمند کردن حمایت‌های صورت گرفته است؛ شرکت¬هایی که دارای عقبه جدی¬تر و کیفی¬تری در حوزه بازی سازی باشند مشمول حمایت های بیشتری خواهند شد.

مدیر واحد تولید بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای افزود: بنابراین میزان حمایت نقدی و غیر نقدی بر اساس رتبه بندی‌های محاسبه شده صورت می گیرد. البته شرکت‌های بازی سازی که رتبه کمی در یافت کرده اند و یا در فرصت تعیین شده قادر به ثبت اطلاعات خود نبودند نباید نگران باشند چون سیستم رتبه بندی شرکت‌ها هر شش ماه یکبار به روز رسانی خواهد شد.

آشتیانی به نحوه درج اطلاعات شرکت‌های بازی ساز اشاره کرد و افزود: برای اینکه مشکلی برای رفت و آمد شرکت‌های متقاضی وجود نداشته باشد، سامانه ای نرم افزاری تهیه شده و به شکل آنلاین در دسترس شرکت‌ها قرار خواهد گرفت. علاقه مندان می توانند برای ثبت اطلاعات به نشانی iranrate.ir) ( مراجعه کنند.

مدیر واحد تولید بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با بیان اینکه طرح رده بندی شرکت‌های بازی سازی به منظوری بهره‌مندی بازی سازان از انواع حمایت هایی که توسط بنیاد ارائه میشود راه اندازی شده است گفت: به منظور استفاده از هرگونه سرویس یا حمایتی که توسط بنیاد ارائه می شود، شرکت ها ملزم به داشتن رتبه بندی هستند.

وی به تعاملات با سایر نهاها و سازمان‌ها در زمینه بازی های رایانه ای اشاره کرد و گفت: بنیاد ملی بازی های رایانه ای با بسیاری از سازمان‌ها و ارگان‌ها در حال تعامل است تا حمایت‌های آنها نیز با نظرکارشناسی بنیاد هدفمند شود. در این خصوص بسیاری از سازمان‌ها نیز مشتاق هستند از سیستم رده بندی ایجاد شده بنیاد برای سرویس دهی نقدی و غیر نقدی استفاده نمایند. بنابراین رتبه بندی شرکت‌ها در سامانه بنیاد به شرکت ها و گروه ها این امکان را می دهد تا از هر نهاد مرتبط با گیمی که در آینده نزدیک بخواهند سرویس یا حمایت دریافت کنند، اینکار را با توجه به رتبه ای که دارند انجام دهند.

مدیر واحد تولید بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به بسته حمایتی در نظر گرفته شده برای شرکت‌های بازی ساز اشاره کرد و توضیح داد:دو بسته کلی می توان برای شرکتها در نظر گرفته، یکی بسته حمایتی سرویس هایی هستند که جنبه حمایت نقدی پیدا می کنند و دوم بسته ها و سرویس هایی که جنبه غیرنقدی دارند.

وی ادامه داد: در حوزه حمایت نقدی، بنیاد برای حمایت از بازی سازان اقدام به ارایه وام با بهره کم بانکی می کند. در این زمینه حجم وامی که شرکت‌ها بازی سازی دریافت می کنند با رتبه ای که در سایت رده بندی بازی سازان دریافت خواهند کرد ارتباط مستقیم دارد. در زمینه حمایت‌های غیر نقدی، حمایت ها می تواند، سرویس ها و سیستم های حمایتی تبلیغاتی باشد که در این مورد سه بسته تبیلغاتی طلایی، نقره ای و برنزی در نظر گرفته شده است که شرکت‌ها نیز می توانند بر اساس رتبه خود از این بسته های تبلیغاتی بهره‌مند شود.

آشتیانی یاد آور شد: شرکت‌های متقاضی که دارای شناسه رتبه بندی باشند، می‌توانند از سرویس های ارائه شده توسط بنیاد همانند آزمایشگاه بازی های موبایل، انستیتوملی بازی سازی و مرکز رشد بهره مند شوند.

مدیر واحد تولید بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای به نحوه رده بندی بازی سازان مستقل اشاره کرد و توضیح داد: در سایت رده بندی دو بخش در نظر گرفته شده که یکی برای گروه‌های بازی‌سازی و دومی برای شرکت‌های بازی ساز است.

وی ادامه داد: شرکت‌ها بازی ساز از 3 اسفند تا 29 فروردین ماه سال 1394 فرصت دارند تا برای تکمیل فرم به سامانه رده بندی شرکت‌های بازی ساز مراجعه کنند و همزمان کار رده بندی شرکت ها نیز آغاز خواهد شد.

وی یاد آور شد: پس از رتبه بندی، شرکت‌ها می توانند طرح های خود را برای استفاده از تسهیلات در نظر گرفته شده به بنیاد ملی بازی های رایانه‌ای ارایه دهند.

 

تولید موشوندان برترین تجربه مدیریت پروژه درسال 93 شد

تولید بازی موشوندان (شهر موشها) به عنوان برترین تجربه مدیریت پروژه کشور در سال 93 شناخته شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی‌ بازی‌های رایانه‌ای، تولید بازی موشوندان (بازی رسمی فیلم شهرموشها 2) در دهمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت پروژه در بین 180 پروژه انجام شده که قالب آن‌ها در صنعت نفت، گاز، پتروشیمی و ساختمان بودند به عنوان برترین تجربه مدیریت پروژه کشور شناخته شد.

این تجربه که با عنوان "بهره‌گیری از فن‌آوری‌های نوین و بسترهای آنلاین جهت بهبود ارتباط و تبادلات بین ذینفعان در جهت مدیریت چابک پروژه بازی آنلاین موشوندان " توسط مهندس محمد شکرچیان مدیر این پروژه ارائه شد، مورد استقبال بسیار گسترده صاحب نظران حاضر در کنفرانس واقع شد.

در این تجربه ضمن ارائه جایگاه صنعت بازی‌سازی در جهان و مقایسه آن با صنعت نفت و نیز پتانسیل‌های این صنعت در اقتصاد کشور، چگونگی بکارگیری تجربیات و ابزارهای نوین در اجرای این پروژه مورد بررسی قرار گرفت.

این پروژه که به دلیل ساختار ذینفعان و حضور همزمان 4 ذینفع اصلی یعنی استودیو خلاقیت درسا (زیرمجموعه گروه درسا) به عنوان کارفرما و سرمایه‌گذار، بامداد فیلم به عنوان صاحب برند شهرموش‌ها 2، شرکت توسعه‌گر شبیه‌ساز به عنوان پیمانکار و شرکت سیستم‌های بهره‌ور آینده مروا به عنوان مشاور مدیریت پروژه و نیز محدودیت زمانی 57 روزه و پایبندی به عناصر فیلم شهرموش‌ها پیچیدگی‌های مضاعفی را به همراه داشت، مستلزم رعایت و پایبندی استانداردهای مدیریت پروژه چابک بود که در این ارایه به آن پرداخته شد.


بازی جورینو منتشر شد


بازی جورینو، جدیدترین تولید استودیو بازی سازی رویاگران، زمستان امسال منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی‌ بازی‌های رایانه‌ای، این بازی تفننی (کژوال) ارائه جدید از بازی‌های Match 3 است که مکانیک و ویژگی‌های منحصر به‌فردی را برای اولین بار در این نوع بازی‌ها ارائه می‌کند.

بازی جورینو در حال حاضر برای گوشی‌ها و تبلت‌های دارای سیستم عامل آندروید عرضه شده و به‌زودی نسخه ios آن نیز در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت.

بازی‌های Match 3 از محبوب‌ترین شاخه‌های بازی‌های تفننی است که مخاطب بسیار وسیعی در سراسر نقاط جهان دارند و در ایران هم علاقمند بسیاری به‌انجام این نوع از بازی‌ها می‌پردازند. از معروفترین و همه‌گیرترین بازی‌های این سبک می‌توان به‌ Candy Crush Saga ، Candy Mania و Bejeweled اشاره کرد.

در بازی جورینو با ایجاد تغییراتی در مکانیک های اصلی این سبک از بازی‌ها سعی شده تا تجربه جدیدی برای مخاطبان ایجاد شود.

استودیو رویاگران به‌عنوان واحد تولید بازی‌های رایانه‌ای شرکت رویاگران نرم افزار از قدیمی‌ترین استودیوهای تولید بازی در ایران است که عناوینی چون طلای سیاه، آرمانشهر، گوسفندان بازیگوش و جورینو در این استودیو تولید شده‌اند.

علاقه مندان می توانند این بازی را برای گوشی‌ها و تبلت‌های تحت آندروید از نشانی http://goo.gl/t2PsFw دریافت کنید.

 

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =