معاون پرورشی و فرهنگی وزیرآموزش و پرورش گفت: نیمه دوم فروردین نتیج بررسی تعطیلی پنج شنبه ها بررسی می شود تا برای سال تحصیلی 94، شورای معاونان تصمیم گیری کنند.

حمید رضا کفاش در نشست خبری که به مناسبت روز امور تربیتی برگزار شده بود مجموعه اقدامات و فعالیتهای این معاونت در یکسال گذشته در حوزه امور تربیتی و پرورشی را اعلام کرد.

او در پاسخ خبرآنلاین گفت: پژوهشگاه آموزش و پرورش پایان اسفند ماه نتایج بررسی برگزاری یک روز با نشاط در 2 هزار و 151 مدرسه را اعلام می کنند.

او ادامه داد: برای همین احتمالا در نیمه دوم فروردین نتایج اعلام می شود تا شورای معاونان تصمیم گری کنند.

او گفت: از سال 95 اولین گروه مربیان امور تربیتی که فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان هستند به مدارس اعزام می شوند.
کفاش در پاسخ به برخی انتقادها نسبت به تعطیلی یا تضعیف مدارس قرآنی گفت: 2 هزار و 400 مدرسه برنامه ای در کشور داریم که در حوزه ابتدایی فعال هستند و هیچ مدرسه ای تعطیل نشده است.

او گفت: برخی مدارس که در دولت گذشته شیفت دوم خود را به آموزش قرآن برای خانواده ها اختصاص داده بودند در همان زمان به خاطر عدم استقبال تعطیل شدند و هیچ ارتباطی به دولت یازدهم ندارد.

او تاکید کرد: آموزش و پرورش تا کنون 600 مرکز دارالقرآن را تاسیس کرده است.

پرسش مهر

کفاش با بیان اینکه پرسش مهر جزو معدود برنامه هایی هست که در سه دولت اجرا شده است گفت: امسال مسئولیت برگزاری آن با آموزش و پرورش بود که ما مقدمه آن را برگزار کردیم و نیمه اردیبشهت نتایج را اعلام می کنیم.

او اعلام کرد: تمام آثار دانش آموزان در این پرسش حفظ می شود و امسال پربارتر از سالهای قبل برگزار شد چون خانواده ها هم در آن شرکت کردند.

او تکمیل بانک اطلاعات تحصیلی - شغلی، تدوین الگوی مطلوب هدایت تحصیلی، طرح جامع نظام مشاوره و تربیت و طرح همیار مشاوره را از دیگر برنامه های این معاونت در سال 93 عنوان کرد.

 

زیارت اولی ها


کفاش با بیان اینکه چون اعزام دختران به حج از سوی کشور عربستان ممنوع است ادامه داد: از این رو طرح زیارت اولی ها را برای 9 هزار دانش آموز دختر برگزار کردیم .

او گفت: با کمک موسسه ثامن الحج 5 هزار نفر دیگر هم تا پایان سال می روند.


راهیان نور


کفاش ادامه داد: امسال اردوی راهیان نور را با 550 هزار نفر برگزار کردیم که برنامه مشترک بین آموزش و پرورش و بسیج است و تاکنون هم مشکلی پیش نیامده است.

او در مورد هزینه ها گفت: هزینه حمل و نقل با بسیج به طور مساوی است اما از مدرسه تا مکان اردو به عهده ما و در در مکان اردو به عهده بسیج است.

او یادآور شد: بسیج هزینه خود را برای اردو کاملا پرداخت کرده اما ما تا کنون 5 میلیارد تومان پرداخت کردیم اما 5 میلیارد تومان هم خانواد ها و یک میلیارد تومان هم سازمانها و موسسات پرداخت کردند و توانستیم هزینه را تامین کنیم.

 

46232

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    22 2
    معلما میگن وزیر رو نمیخوایم این میگه پنجشنبه نباید تعطیل باشه
  • درگز IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    3 1
    یه نظرم هنوززوده..........
  • معلم A1 ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    17 1
    من از سایت خبرآنلاین درخواست دارم این موارد را اطلاع رسانی کند: در بعضی از مدارس دیروز و امروز معلمان سرکلاس نرفته اند.دلیل این کار عدم رسیدگی به وضعیت معیشتی آن ها بوده است
    • سجاد A1 ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
      5 0
      منم این درخواست را دارم
  • یک فرهنگی A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    14 1
    بنده از فرهنگیان شهرستان های استان تهران هستم.متاسفانه 5 ماه است که حق التدریس ما پرداخت نشده یعنی از مهرماه بدون دریافت پول به سر کلاس رفته ایم خواهش می کنم اطلاع رسانی کنید
  • محمدرهنما A1 ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    14 0
    واقعاخجالت آوراست پنج شنبه ها جزباراضافی روی دولت وهزینه های غیرقابل جبران هیچ چیز دیگری به دنبال ندارد شما که کلاس نرفتید چگونه برای بقیه تصمیم میگیرید بچه ها بیایندمدرسه بازی کنند بروندخانه آیابه این حرف فکرکرده اید یا همین طوری می گویید جزهزینه اضافی که ازماگرفتند کاردیگری برای ماانجام داده اند فردای قیامت بخاطراین عملکردهای غلط باید پاسخ گو باشید
  • یک فرهنگی A1 ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    9 0
    حالا که حرف اموزش وپرورشه میدونید پانصد میلیاردی که وزیرمون گفتن برا مطالبات فرهنگیان تا پایان بهمنبه حسابشون واریز میشه وچن روز زیر نویس شبکه خبر بود تا همه اصناف متوجه بشن به کیا رسید ما از هر فرهنگی تو شهرها ومناطق مختلف پرسیدیم گفتن اونجا خبری نیست.....چرا وعده دروغ وبیخود میدید؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    11 0
    تبریز اومدین الان یه سوژه شدین با اون سخرانیتون همه اسمتون رو میشنون میخندن...
  • بی نام IR ۰۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
    4 6
    سيستم توصيفي و تعطيلي پنجشنبه ها بدون فكر و برنامه بدترين تصميم بود البته براي دانش اموزان
  • معلم IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
    8 0
    تعطیلی پنج شنبه ها برای معلمان ابتدایی واجب و لازمه هرروز یک خواب نبیینید