ایسنا نوشت:

معاون وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه گفت که رایزنی‌های هسته‌ای امروز تعیین‌کننده است.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه و عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای این کشور روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری المانیتور رایزنی‌های روز دوشنبه را تعیین‌کننده توصیف کرد و گفت: از نظر ما توافق هسته‌ای با ایران یکی از مهم‌ترین مسائل برای برقراری ثبات در جهان است.

ریابکوف ادامه داد: مذاکرات قبلی مثبت بود اما پیشرفت زیادی حاصل نشد با این حال هم‌چنان امیدواریم.

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: روسیه قویا از حصول یک توافق با ایران حمایت می‌کند. آخرین چیزی که ما به آن احتیاج داریم یک بحران یا جنگ دیگر است.

دومین دور مذاکرات دو جانبه وزیران خارجه ایران و آمریکا به همراه علی‌اکبر صالحی و ارنست مونیز صبح روز دوشنبه از سرگرفته شد.

محمد جواد ظریف و جان کری صبح روز دوشنبه برای دومین‌بار و با همراهی رییس سازمان انرژی اتمی ایران و وزیر انرژی آمریکا و هم‌چنین معاونان وزیران خارجه دو طرف در هتل ویلسون دیدار کردند.

وزیران خارجه ایران و آمریکا یک شنبه شب دو ساعت و نیم با یکدیگر و با حضور صالحی و مونیز دیدار کردند. هم‌چنین معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا در یک ساعت پایانی مذاکرات شب گذشته به وزیران پیوستند.هم‌چنین نشست عمومی معاونان وزیران خارجه ایران و 1+5 یک شنبه شب در مقر اتحادیه اروپا در ژنو برگزار شد.

در حالی که رسانه‌ها، منابع و مقامات غربی از رسیدن مذاکرات به بندهای نهایی و مراحل حساس خبر می‌دهند، منابع و مقامات ایرانی و مذاکره‌کنندگان هسته‌ای هم‌چنان از استمرار اختلافات سخن می‌گویند.

سید عباس عراقچی، مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای ایران یک‌شنبه شب ضمن تاکید بر جدیت همه طرف‌ها در مذاکرات برای رسیدن به یک راه‌حل به خبرنگاران در ژنو گفت که "هنوز فاصله داریم و اختلافات وجود دارد، هنوز در مسایل کلیدی راه‌حل‌های کاملی به دست نیامده است. "

او گفت: هنوز زود است که بگوییم پیشرفتی در این مذاکرات حاصل شده است.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401578

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فرشاد IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    5 10
    نمی دانم چرا درچنین مواقعی باید به روسیه اعتماد کرد.