انتقاد مدیرحوزه های علمیه از حضور طلبه ها در شبکه های اجتماعی: طلبه ها را درگیر می کند و خروجی ندارد

مهر نوشت:

مدیر حوزه‌های علمیه به حدیثی از امیرالمومنین علیه السلام اشاره کرد و گفت: طبق حدیث این امام همام، طلبه باید روح پرسشگری داشته باشد، وقت خود را مصروف علم و دانش کند، پرکار و خستگی ناپذیر باشد و مواظب فعل و رفتار خود باشد و آن را تطهیر کند و همچنین برای علم‌آموزی به خدمت بزرگان رسیده و در این مسیر از خداوند یاری بجوید.

آیت‌الله حسینی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز رضایت از عملکرد معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه گفت: البته تلاش‌هایی که در بخش اخلاق و تهذیب انجام می‌شود با وجود گستردگی، قابل مقایسه با هجمه‌های دشمنان نیست.

او از شبکه‌های اجتماعی به عنوان یکی از ابزارهایی دانست که جامعه ما به ویژه جوانان و طلاب را تهدید می‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه با ابراز تاسف از افراط‌هایی که در استفاده از این فناوری‌های ارتباطی شده، گفت: با وجود اینکه افراد در کنار هم هستند، ولی هیچ ارتباطی با هم ندارند و هر کدام بر گوشی موبایل خود مشغول هستند؛ مسئله‌ای که متاسفانه در بین طلاب هم دیده می‌شود و آنها به جای مباحثه و گفتگوهای علمی به صرف‌کردن وقت خود در شبکه‌های اجتماعی مشغول می‌شوند.

به اعتقاد آیت‌الله حسینی بوشهری جاذبه‌های شبکه‌های اجتماعی آنچنان زیاد است که طلاب را گاهی درگیر خود می‌کند، در حالی که هیچ خروجی ندارد، بنابراین باید این مسئله مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =