ایرنا نوشت:

 پایگاه خبری 'الصعده' یمن روز دوشنبه، گفت و گوی علی عبدالله صالح رییس جمهوری سابق یمن با سفیر روسیه در صنعا را پیام انتقادآمیزی برای عربستان سعودی عنوان کرد.


عبدالله صالح رییس جمهوری سابق یمن که در پی انقلاب مردمی در این کشوربرکناری شده ولی همچنان در این کشور زندگی می کند، مذاکراتی را با طرف های درگیر برای سامان دادن اوضاع یمن انجام داده، اما چشم امیدش برای بازگشت به قدرت همچنان به سوی عربستان دوخته شده بود.

با فرار عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی یمن از صنعا به عدن و حمایت بیشتر سعودی ها از وی و کنار زدن عبدالله صالح از کانون توجه، وی دیروز با سفیر روسیه در یمن دیدار و گفت وگو کرد.

کارشناسان سیاسی این اقدام عبدالله صالح را نشان از تمایل وی برای گرویدن به جمع انقلابیون در بحران یمن و در حقیقت شکست گفت و گوهایش با دولت عربستان سعودی می دانند.

این گروه معتقدند که عبدالله صالح سعی می کند به مجامع بین المللی اثبات کند که او بازیگر اصلی در تحولات یمن است و حضور او و حزبش می تواند عامل توازن و حلال مشکلات موجود در این کشور باشد.

با فعالتر شدن نقش روسیه در تحولات یمن و ناامیدی از طرف عربستان، عبدالله صالح نگاه خود را به سمت مسکو معطوف کرده است .

علی عبدالله صالح 71 ساله یکی از معدود دیکتاتورهای سرنگون شده در جهان عرب است که پس از انقلاب مردمی یمن همچنان در کشور خود باقی مانده و زندگی می کند.

وی در سال 2012 در جریان توافقی که به برکناری وی از قدرت منتهی شد، مصونیت قضایی دریافت کرد.

البته علی عبدالله صالح بارها و صراحتا از منصور هادی انتقاد کرده بود و با وی اختلاف داشت و خیلی ها معتقدند که برای بازگشت به قدرت مشغول دسیسه چینی است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =