ایرنا نوشت:

دادگاهی در شهر اسکندریه مصر امروز (یکشنبه) شکایتی را علیه دولت قطر بررسی می کند که خواستار قرار دادن این کشور در فهرست حامیان تروریسم است.

به نوشته پایگاه مصری 'الیوم السابع'، این شکایت از سوی 'طارق محمود امین' دبیرکل ائتلاف غیررسمی موسوم به 'زنده باد مصر' به دادگاه اسکندریه ارائه شده است.

در این دادخواست آمده است که قطر پس از 25 ژانویه 2011 از طریق حمایت مالی و یا لجستیکی از گروه اخوان المسلمین به دخالت در امور داخلی مصر پرداخته، تا این گروه قادر به کنترل دولت مصر شود و این گروه نیز در مقابل راه را برای نفوذ قطر در این کشور و ترسیم سیاست های خارجی مصر باز کرده است.

در این دادخواست به امیر قطر به عنوان یک عنصر فعال در سازمان بین المللی اخوان المسلمین اشاره شده است.

در همین راستا دهها نفر از اعضای جنبش تمرد مصر با شکستن ظروف سفالی اعتراض خود را به سیاست های قطر در حمایت از تروریسم ابراز داشتند.

به گزارش پایگاه الیوم السابع، منابع مصری اعلام کردند که دهها نفر از اعضای جنبش تمرد مصر امروز تجمعی در برابر سفارت قطر در قاهره برگزار کردند.

این منابع بیان داشتند: تجمع کنندگان به نشانه شادمانی از خروج سفیر قطر از مصر، ظرف های سفال را شکستند و مخالفت خود را با سیاست های قطر علیه مصر این گونه نشان دادند.

محمد نبوی عضو جنبش تمرد مصر در این زمینه گفت که قطر حامی اصلی تروریسم و تغذیه کننده آن است و جنبش تمرد از خروج سفیر قطر از مصر استقبال می کند.

محمد مرسی به عنوان نماینده اخوان المسلمین و با کمک های حکومت قطر در 3 سال پیش، رییس جمهور مصر شد که حکومت وی یکسال بیشتر دوام نیافت.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =