در روزهای پایانی سال 1393 بحث حذف بخشی از یارانه‌بگیران و اقشار غیرنیازمند از دریافت یارانه داغ شده است. به نظر شما درست‌ترین ملاک و مکانیزم برای کم کردن تعداد یارانه‌بگیران چه می‌تواند باشد؟

در حالی حدود 4 سال و دو ماه از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها می‌گذرد که قرار بود یارانه‌های نقدی پرداختی در جریان اجرای این قانون به گروه نیازمند باشد، اما در این مدت تاکنون به تمامی اقشار جامعه یارانه پرداخت شده و حتی براساس تحلیل‌ها و گزارش‌هایی که ارائه می‌شود، میزان یارانه‌های پرداختی گاهی از میزان درآمد حاصل از افزایش قیمت‌ها بیشتر بوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دولت یازدهم در برنامه‌ای که در پیش دارد، درصدد است تا اقشار غیرنیازمند را از دریافت یارانه حذف کند؛ به نحوی که در نخستین گام به گفته محمدباقر نوبخت، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، یارانه افراد خارج از کشور حذف شده و در گام بعدی نیز با توجه به جمع‌آوری اطلاعات از 40 پایگاه اطلاعاتی، اقشار پردرآمد جامعه شناسایی شده و در لیست حذفی‌ها از دریافت یارانه قرار دارند.

اما نکته‌ای که در این میان حایز اهمیت است، این‌که ملاک و مکانیزم درست برای حذف یارانه‌بگیران چه خواهد بود؟ در همین رابطه، نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون تلفیق چندی پیش پیشنهاد دادند که یارانه نقدی به خانوارهایی که بیش از ۲.۵ میلیون تومان درآمد دارند، پرداخت نشود.

این در حالی است که منتقدان نسبت به این پیشنهاد، تاکید دارند که «درآمد نمی‌تواند معیار مناسبی برای حذف یارانه‌بگیران باشد.» کارشناسان عنوان می‌کنند که «برای حذف اقشار پردرآمد می‌توان از شاخصی به نام وسع مالی خانوار بهره گرفت؛ به نحوی که علاوه بر درآمد جاری یا ماهانه خانوار، عوامل دیگری همچون ثروت و دارایی‌ها محاسبه شود و سپس برمبنای تمام این اطلاعات، ارزیابی‌های لازم صورت گیرد و خانوارها رتبه‌بندی شوند.»گروهی دیگر از کارشناسان نیز در مقابل، اطلاعات ملکی و بانکی را معیار درست حذف یارانه‌بگیران می‌دانند و متذکر می‌شوند؛ «نوع خودرو، مسافرت‌های خارجی و نوع شغل می‌تواند معیارهای شناسایی دهک‌های پردرآمد باشد.»

شما کاربران خبرآنلاین نیز می‌توانید پیشنهادات خود را برای حذف یارانه‌بگیران و این‌که چه مکانیزم و ملاکی برای حذف یارانه‌بگیران درست است، با درج نظر در انتهای همین خبر عنوان کنید.

23225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 255
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    يارانه افرادي كه چند خانه و مغازه و زمين و كارخانه و ماشين دارند حذف شود،راحت هم ميشه فهميد كيا هستن
    • بی نام IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
      74 26
      حتی یارانه این افراد هم نباید قطع بشه چون این یارانه هبه یا هدیه دولت به مردم نیست که بخواد قطع بکنه در ازای چند برابر شدن پول سوخت و گاز و برق و غیره و گرانی های نشات گرفته از افزایش این ها این پول به مردم پرداخت میشه چرا باید قطع بشه؟
    • بی نام IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
      47 67
      سلام به نظر من کلا حذف یارانه گرچه ممکنه در کوتاه مدت برای عده ای بد باشه ولی در بلند مدت مثلا 1 تا 2سالباعث بهبود برای هه اقشار میشه. چون علاوه بر پایین آوردن نقدینگی، باعث می شود دولت برای تامین یارانه نقدی هزینه اضافی نکرده و پولی که میخواد صرف یارنه نقی کنه واسه تولید و اشتغال استفاده کنه
    • ساسان IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
      32 26
      بخدا فرمایش شما عالی است و فقط کافیست از ثبت اسناد استعلام کنند تا دارندگان دو یا چند ملک شناسایی شوند
    • nima A1 ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
      82 16
      آقا بیاین یارانه منو حذف کنید، تا مشکل حل بشه. من تقریبا اموال زیادی دارم: یه گوشی، یه کیف و چند دست لباس قدیمی. من اعلام آمادگی میکنم که یارانه منو حذف کنید؟؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
      21 76
      آقای خبرآنلاین لطفا منتشر کن مگه نگفتی شما نظر بدهید؟؟؟ دوستانی که خانه و ماشین دارند و درآمد بالای دو میلیون دارند خود را فقیر و مستضعف می دانند و لنگ 45 هزار تومان پول هستند و خودشان را با کسی که نان شب ندارند و ماهی 500 هزار تومان اجاره خانه می دهد برابر یافته اند؟؟؟واقعا خوب نیست این همه حرص و طمع خداوند در همین دنیا مالی که به حق نباشه رو ازتون می گیره حالا چه دولت قطع کنه چه نکنه جای دیگه باید جواب پس بدید و مطمئنم شمایی که حق مردم فقیر رو می خورید تو زندگی هزار جور مشکل خواهید داشت همه هم حتما مدعای اسلام و خدا و پیغمبر هستید قبول باشه من الله التوفیق
    • بی نام IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
      34 7
      بخشي از پولي كه بابت فروش نفت ملي درمي ايد به عنوان يارانه تعلق مي گيرد و چون نفت سرمايه ملي و همه مردم است پول ان نيز بايد به همه به طور مساوات داده شود مگر يك مغازه دار حق دارد به كسي كه ثروت بيشتري دارد جنس را گرانتر بفروشد؟ مگر يك شركت حق دارد به كسي كه ثروت بيشتري دارد حقوق كمتري پرداخت كند؟ يارانه بخشي از سرمايه مردم است كه بايد به مردم برگردد. اگر حاكميت با هنر خود و نه از سرمايه ملي توانست درآمد مازاد كسب كند آن وقت به هركس كه خواست بدهد
    • بی نام IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
      135 3
      بهتر است به جاي يارانه ، رانت اطلاعاتي و عملياتي را از بين ببرند كه در آن صورت حتي بدون يك ريال يارانه اوضاع متحول خواهد شد.
    • سینیا IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
      85 9
      همه افراد ایرانی از نفت و طلا و معادن و بودجه کشور حق دارن چه قارون چه گدا حق شون هم باید به خودشون داده شه منتها باید دید چه کسانی اضافه از حقشون برداشتن اونها رو به بیت المال برگردوند مثل حکومت علی ع
    • ناصر IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
      12 2
      به نطرم بهتر است دولت در حذف رایانه ها عدالت و رعایت کند یعنی عدالت این نیست که دولت یا بعضی ارگانها به کارمندهایش انواع و اقسام رایانه از قبیل مسکن سازمانی، بن خرید انواع مواد غذایی در فروشگاهای وابسته، استخدام دولتی بودن برای کل دوران زندگی بدهد و بعضی دیگر ک خودشان با همت خودشان مثلا شرکت مهندسی ایجاد کردن و طی سالیان دراز کار و استرس و گرو گذاشتن تمام زندگیشون تونستن خانه و ماشین و کارخانه داشته باشن حتی یه رایانه نقدی کوچک هم ندهد؟...عدالت با تنبل پروری با کار روزانه مفید 2 ساعت همراه با انواع رایانه دادن مساوی نیست برادر......
    • بی نام A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
      33 0
      لطفا رایانه همو قطع کنید ولی بجاش اختلاص نکنید و مثل دولت های اروپایی و آمریکایی با دزدان درشت و خرد از کارمند تا رپیس برخورد جدی کنید.
    • بی نام IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
      31 2
      يارانه كل ملت رو قطع كنند... تازه هر چي تا حالا هم دادن پس بگيرن... به شرط اينكه قيمت ها رو برگردونن به شب قبل از آغاز هدفمندي...
    • بی نام RO ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
      55 2
      يه ضربالمثلي هست كه مي گه گاماس گاماس ، اول پولدارها بعد وسطي ها بعد ... مثل سهميه بندي بنزين ، اول خودروهاي لوكس بعد خودروهاي نيمه لوكس بعد هم كه ...
    • هموطن A1 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
      24 0
      خدا کند منظور دولت از نیازمند ها صرفا کمیته امدادی هابهزیستی و کارمند و بازنشسته های خودش یعنی کارمند و بازنشسته دولت نباشد... اقشار زیادی از مردم هستند که بی بضاعت هستند... کسانی که جزء هیچ دسته ای نیستند... روستایی بدبختآن شغل آزاد شهری...آن فرد دانشجوی بیکار که پدرش و خانواده اش چیزی ندارند... دانشجو بوده و سرباز شده و الان کاری براش پیدا نمیشه و بیکار هست... خدا کنه اینها رو دولت مد نظر داشته باشه ... نه اینکه فقط به فکر کارمندای خودش باشه و یه گروه خاص... خدایا عاقبت ما را به خیر بفرما
    • قشر متوسط رو به پایین A1 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
      9 2
      قطع یارانه پردرآمدها یعنی تخت گاز رفتن اونا واسه جبران یارانه
    • safdar IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
      11 14
      یارانه معلمان را قطع کنید چون درآمدشان از همه اقشار بالاتر است
    • بی نام GB ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
      1 22
      یارانه کارمندها و کارگرها و تحت پوشش بنیادها را بدهند و بقیه را قطع کنند
    • بی نام GB ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
      7 3
      یارانه های همه را بدهند و فقط یک سیستم مالیاتی قوی درست کنند از درامد افراد
  • بی نام IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    طلافروشان ، بنگاه داران خودرو ، بنگاه داران مسكن ، مديران دولتي ، كساني كه بيش از يك خودرو و يا بيش از يك مسكن دارند . ضمن اينكه اعتقاد دارم يارانه حق همه مردمه و همه بايد دريافت كنند .
    • بی نام IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
      آخرش هم یارانه مارو قطع می کنن به اونایی که شما گفتی کاری ندارن
    • بی نام IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
      41 7
      والله بنده مشاور املاک در شهرستان دارم بخدا اگر یارانه نباشد از پرداخت حق بیمه ماهانه عاجزم... همه که مثل هم نیستند...
    • بهمن A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
      9 5
      یارانه معتادین علافان خیابانی هرزه گردان.انانی که با امید همین یارانه ها از رفتن به سر کار خودداری میکنند.نه کسانی که زحمت میکشند نه کسانی که یک شام با خانواده ارزوشونه
    • بی نام A1 ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
      10 3
      پاسخ جان، کیو دیدی بیاد شاخه ای که رویش نشسته رو اره کنه. این یارانه تورم زای خانمان براندازه باید حذف بشه اما، اما این موضوع الان پوست موز زیر پای روحانیه
    • ايراني A1 ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
      4 4
      اقاي مشاوراملاك ازشهرستان بازشمابيمه هستيد من همكارشماحتي بيمه نيستم وضع مشاورين املاك بدترازاين حرفهاست يارانه بلايي بود كه برسراين ملت با دست دولت قبل نازل شد
  • بی نام IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    85 16
    هیچ مکانیزیمی یافت می نشود
    • محسن GB ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
      18 1
      با شما هم عقیده هستم. واقعا مکانیزمی که حتی با دقت 50 هم بتواند رایانه افراد را پرداخت یا قطع کند در کشور ما وجود ندارد. بنظر من این ماجرا از اول هم نباید شکل میگرفت.
  • بی نام A1 ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    بررسي حساب بانكي اشخاص به كساني هم كه ادعا مي كنند حريم شخصيه بايد گفت حتي در اروپا و امريكا هم دولت بر حساب يانكي افراد جهت اخذ ماليات نظارت داره اينجا خيلي ها هستند كه بيمه براي خودشان رد نمي كنند ولي چندين برابر حقوق بگيران در امد دارند ولي ماليات پرداختي شان از حقوق بگيران كمتره
    • رفیعی A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
      18 1
      بنده کاسب جامعه هستم، گردش حساب بانکیم همیشه بالاست ، اخر ماه که میشینم حساب میکنم: پول اجاره مغازه برق و مالیات و شارژ و. شاگرد.....واسم یک و پونصد میندازه حالا اگر بنا به حساب بانکی باشه اول از همه مال منو قطع میکنن، البته منظور از من منه نوعیه، چون میدونم که با این وضعیت بازار اکثر کاسب ها وضعشون مثل منه
  • بی نام IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    474 3
    بهتر است اول نمایندگان مجلس از خودشان و اعوان و انصارشان شروع کنند
  • حسنعلی A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    به نظرم کلا دولت نباید به کسی پول بده بلکه تا می تونه باید کالا و خدمات مناسب بده الان هم دولت بیاد تزریق پول رو متوقف کنه و بجاش از انواع و اقسام کمک تسهیلاتی مانند بیمه همگانی، سفر استفاده کنه هم بهتره و هم نتایج خوب اجتماعی داره اقا تروخدا دادن پولو جمع کنید
  • بی نام A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    59 44
    بايد از روي كد ملي و حسابهاي افراد، گردش مالي افراد مشخص شده و از مقادير كم به زياد مرتب شده و خودروها و ملك و املاك هم همينطور به ليست اضافه شوند. بعدا به واجدين شرايط، يارانه بدهند. گروهي نيز از سازمانهاي مالياتي به دنبال يافتن موارد خلاف واقع باشند.
  • بی نام IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    اول از خود کارمندان بالا دستی دولت و نمایندگان دولت شروع کنند و در رده های پایین تر مثل کارمندان بانک که واقعا نیازی ندارند
  • بی نام A1 ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    تمام کسانی که بیش از دو و نیم میلیون درآمد دارند جزء قشر ضعیف به حساب نمیان و باید حذف بشن حالا هرچند نفر که می خوان باشن ما که مبجورشون نکردیم ده تا بچه بیارن خودشون آوردن خودشون هم از جیب خودشون مخارج رو بدن و همچننی تمام کسانی که خانه و ملک دارند ثروتمند هستند و باید حذف بشن البته این رو عدالت می گه نه من
    • بی نام A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
      18 6
      ثروتمندان ماشاالله چه حرص و جوشی می زنند چقدر منفی خورده داره راست می گه دیگه شمایی که خونه داری باید یارانه بگیری یا اونی که مستاجره ماهی فقط 500 هزار اجاره می ده؟؟؟ وجدان هم دارید؟
    • بی نام RU ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
      21 0
      اونوقت اگه اوني كه بالاي 2.5 درامدشه مستاجر باشه چي؟ بازم ثروتمنده؟
    • بی نام A1 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
      9 0
      قشنگ یه کم فکر کن بعد بنویس
  • عربلو IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    159 9
    ما حاضريم همين مبلغ رو روي مبالغ پرداختي بگذاريم و به دولت برگردونيم به شرط بازگشت نرخها به مبالغ قبل از اجرايي شدن طرح و رشد منطقي و افزايش قيمتها بر اساس واقعيت و نه طرحهاي بي حاصل و باري به هر جهت و سياسي ، تجربه ثابت كرده كه دولت رو هر چي دست گذاشته بدتر شده كه بهتر نشده
    • خزاعي IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
      3 0
      من هم موافقم ، به هر حال صحبت و بحث سر اقشاري است كه در مواقع راهپيمايي و انتخابات و اهداف سياسي كشور ، خيلي به اينان اعتناء و توجه داريد اما به خاطر محاسبات اشتباه اقتصادي دولت ها ، اكنون اخ شده اند
  • حسین IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    56 6
    والا الان همه معتاد این دو قرون یارانه نقدی شدند ولی به نظر من ضرری که یارانه نقدی به خانواده های کم درآمد میدن خیلی بیشتره کم نیستند افرادی که پیشتر مشغول شغل سخت کشاورزی بودند و در آمد اندکی خانوادشان داشت ولی الان با توجه به جمعیت خانوادشان یارانه زندگیشان را می چرخاند و دیگر سختی کشاورزی را تحمل نمی کنند...
  • سامان A1 ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    66 23
    وکلا ـ پزشکان دارای مطب و شاغل در بیمارستانهاـمدیران و معاونان تمامی ادارات و شرکتها و نهادهای خصوصی و دولتی ـ تمامی افرادی که دارای ملک تجاری و املاک گرانقیمت هستند ـ صاحبان مشاغل پر در امدـ افرادی که دارای حسابهای بانکی پر پول هستند و ...
  • عباس A1 ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    47 79
    بنظرم بايد كلا يارانه قطع شود و به دو قشر داده شود. اول تحت پوشش كميته امداد و بهزيستى دوم به خانوادههاى روستائى و شهرهاى كوچك كه درآمد زير يك ميليون تومان دارند.
  • روحيه IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    103 6
    چرا حذف ، اين مشكل خود دولت هاست كه با چنين طرحهايي عرصه بر زندگي تنگ و آرامش مردم رو سلب ميكنند و حالا بايد مردم تاوان اين طرحها را بدهند
  • بی نام FI ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    20 96
    اونایی که سرپرست خانوارشون خونه و ماشین داره و درآمد بالای 2/5 میلیون دارن
    • بی نام FI ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
      7 9
      یعنی همه اینایی که منفی دادن خونه و ماشین و درآمد بالای دو و نیم میلیون دارن ولی هنوز چشمشون تو ماهی 45 تومنه؟
    • بی نام A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
      6 10
      ببین یعنی چقدر این پولدارها حریص و طماع هستند که باوجود داشتن خانه و ماشین و درآمد بالای دو میلیون بازم خودشان رو مستحق و فقیر می دانند به راستی که شما فقیر هستید حتی اگر کل دنیا را هم داشته باشید فقیر هستید
    • جواد A1 ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
      6 0
      نه قربونت برم آخه 2.5 میلیون که ملاک نمیشه، بله برای یک خانواده دو نفره کافیه اما برای خانواده 5 نفره چی؟ برای خانواده ای که بیمار صعب العلاج داره چی؟
  • بی نام IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    143 8
    به نظرم یارانه همه رو قطع کنن از این به بعد نفری 43500 تومن هم از مردم یارانه بگیرن
  • پرهام IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    33 20
    صاحبان بنگاهها،کارخانه ها،دارندگان کارت بازرگانی،فروشندگان در مراکز استانها ،روسا و معاونین شرکتهای خصوصی و کارمندان دولت در همه قوا و نیروی مسلح تا سطح رییس اداره صاحبان بیش از دو ملک ثبتی و اتومبیل
  • ناشناس A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    108 5
    همه سرکاریم.
  • بی نام A1 ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    119 1
    نمایندگان مجلس. وزرا.معاونین. استاندارها پولدارها ی بالای پنج میلیون
  • بی نام A1 ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    58 6
    يارانه را حذف كنند قيمت ها به وضعيت قبلي برگردد. يا به جز افراد فاقد اشتغال و بيمه، يارانه همه كارمندان و پرسنل شركت نفت و گاز. بانك ها و موسسات. بنكداران. سپاهيان و ارتشي ها و نمايندگان و كاركنان دولت حذف شود.
  • بی نام IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    36 0
    به نظر من ابتدا باید حد اکثر هزینه برای یک نفر در کلانشهر ها، شهرهای متوسط، و با جمعیت پایین و روستایی محاسبه شود سپس با درآمد همان منطقه مقایسه شده آنگاه این مورد به خانوار گسترش داده شود. تازه می رسیم به این که درآمد و دارایی فقط برای کارمندهای نگون بخت قابل محاسبه است و از همین جاست که سر کلاف گم می شود.
  • بی نام IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    37 43
    بنظر من افرادی که ماهیانه حقوقی بالاتر از 3 میلیون تومان دارند احتیاجی به یارانه ندارند،با این 3 میلیون تومان یک نفر مجرد راحت میتوتند زندگی کند و نیازی به یارانه نیست
  • reza A1 ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    11 23
    به نظر من یارانه را براساس جمعیت هرشهر باید به کمیته ای داد مشتمل بردولت وافراد سرشناس شهرتا انهادر باره وضع مالی افرادتصمیم بگیرند .البته همه یارانه که در حال حاضر پرداخت می شود باید پرداخت شود ولی مالیات ثروتمندان تجمیع ودر راه عمران شهر هزینه گردد.با این کار در صورت اجهاف درحق کسی دولت مقصر نیست
  • بی نام IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    79 24
    باید اختیاری باشد نمی توان گفت چون شما پولدار هستید پس یارانه به شما تعلق نمی گیرد مگر این پول برای همه مردم نیست
  • بی نام A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    30 33
    کاسب ها ، بازاری ها ، پزشکان متخصص و مهندسان با حقوق بالا ، مدیران شرکت های دولتی و خصوصی و صاحبان خودروهای بالای 30 میلیون تومان
  • محمدرضا.ع IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    70 7
    یارانه حق همه ملت است چون عضوی از این مملکت هستن، در صورت قطع یارانه حتی الامکان باید یارنه میلیاردها حذف گردد چون طبقه فقیرو متوسط خیلی آسیب پذیرند
  • بی نام IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    39 23
    در فاز اول افراد دارای مشاغل آزاد و کسانیکه خارج از ایران زندگی می کنند
  • بی نام IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    23 64
    بالای دو و نیم میلیون
    • بی باک A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
      1 0
      آخر پرفسور محترم یک خانوار 2 نفره و چهار نفره در تهران ، شهرستانها و روستاها ، از لحاظ مخارج در یک سطح قرار می گیرند؟ دوم اینکه تکلیف افرادی که اظهارات واقعی داشته اند چه می شود ؟ سوم اینکه این ملاک بسیار ناپخته می باشد...
    • بی نام ES ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
      4 0
      اون بدبختی که دو میلیون وششصد حقوق می گیره ولی سر برج دومیلیون قسط می ده چی؟ در عوض اون طلا فروش و بنگاه دار وفلان کاسب آزاد چون درآمد نجومیش معلوم نیست یارانه بگیره نه؟
  • بی نام IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    31 28
    یارانه باید به اقشاری که تحت پوشش کمیته امداد یا بنیاد مستضعفان،هستند پرداخت شود،در ضمن اقشاری که زیر مجموعه این دو مورد نمیباشند،باید با در اختیار گذاشتن مدارک و عدله مورد قبول به ستاد یارانه کشور،در صورت واجد شرایط بودن یارانه دریافت کنند،باور بفرمایید،در حوزه کاری من،تجاری هستن که یارانه میگیرند،اما پیک موتوری مستحقی را قرانی نمیدهند.این یعنی ظلم.
  • بی نام A1 ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    18 51
    به نظر من یارانه همه را حذف کنند و هرکس میخواهد حضورا به فرمانداری محل رفته ثبت نام کند. ساکنین روستا ها و حاشیه شهرها در اولویت باشند بقیه حتی ثبت نام بکنند حذف شوند.
    • بی نام IR ۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
      فعلا که روستاییها با این یارانه ها همه مایه دار شدن و هجوم آوردن به شهرها. یکی یه پراید هم خریدن
    • بی نام A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
      18 2
      روستایی بودن ملاک بی پولی نیست
    • در جواب بی نام شنبه 2 اسفند 1393 12:16:47 IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
      4 4
      اولا پس چرا شما با گرفتن یارانه مایه دار نشدی پراید نخریدی؟ دوما چون تو روستاها هیچ امکاناتی نیست و همه امکانات رو میدن به شهرها واسه همین روستایی مهاجرت میکن به شهرها چون تو شهر راحت تر به حق و حقوقشون میرسن، سوما بزار چند سالی از رفتنتون به شهر بگذره بعد بیا در مورد روستایی ها اینجوری نظر بده... ادمین خواهشا بچاپ امروز هر چی کامنت میزارم تأیید نمیشه ......
    • بی نام IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
      4 1
      روستایی بودن ملاک عقب ماندگی، ملاک بی امکاناتی ملاک نادیده گرفته شدن از سوی مسئولین
  • بی نام IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    35 62
    کارگران و حقوق بگیران و روستائیان را حفظ و بقیه را قطع کنند
    • بی نام IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
      5 1
      روستاييان و دامداران جزو ثروتمندترين اقشار جامعه هستن،يه تيكه زمين كشاورزي صدها ميليون ارزششه،هر گوسفند1ميليون قيمتشه،تراكتور از سواري گرونتره.
  • بی نام A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    1 1
    برای کل مردم غیر از کسانیکه تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند یا منزل مسکونی ندارند و درامدشان پاینتر از 1 و نیم میلیون است یا اینکه شرایط خاص مانند بیماری خود یا خانواده دارند
  • یاسر A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    1 0
    خود مسئولین میدونن
  • بی نام A1 ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    2 1
    ماحاضریم کلا قطع شود ولی حق ناحق نشود چه بساافرادی که حقوق ثابتی ندارندوکارمندنیستند حقوقشان مشخص نیست وجزئافرادسرمایه دارهستندولی یارانه شان حذف نشوند واقعاظلم است
  • بی نام IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    2 0
    بایستی یارانه کسانی که نامشان وجود ندارد حذف شود :
  • بی نام IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    برای هیچ کسی نباید حذف بشه. باید طبقه بندی یا به قول خودشون دهک بندی بشه. هرکسی به اندازه نیازش بگیره. در صورتی باید حذف کنن که هزینه های درمان آموزش و رفاه اجتماعی رایگان می بود . من که میرم آزمایشگاه حدود 100 تومن پول آزمایشم میشه باید 80 تومن از جیبم بدم این یعنی چی؟؟؟
  • مازیار IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    1 0
    برید از کسی که این طرح رو داد به اقای احمدی نژاد تا اجرا کنه بپرسید
  • علی A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    دولت باید اول از خودش شوع کند. اعضای کابینه، مدیران دولتی، معونین وزرا، روسای سازمان‌ها، استانداران، فرمانداران، بخشداران، مدیران کل ادارات استان‌ها..... بعد میرسیم به نماینده‌های مجلس اعم از فعلی و گذشته که درآمد بالایی دارند. مشاغل بخش خصوصی هم از طریق میزان مالیات قابل شناسایی هستند مشاغلی مانند پزشکان و وکلا در اولویت هستند ولی حامی بزرگی مثل جناب وزیر بهداشت دارند. وارد کنندگان و صادرکنندگان، صاحبان کارخانه‌ها. وضعیت ملک و املاک هم منبع خوبی است
  • بی نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    من رفتم این موضوع رو تو گوگل تحقیق و تفحص کنم که گوگل بیچاره دو دقیقه هنگ کرد
  • بی نام A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    حذف یارانه افرادی مشابه زن ومرد کارمند که برای رفاه خانواده هر دو و یا حتی تمام افراد خانواده مشغول کار هستند و از زمان استراحت و ... خود نیز صرف نظر می کنند وبعد اختصاص یارانه به افرادی که حتی به دنبال کار هم نمیروند نه تنها از عدالت دور است بلکه تن پروری و بها دادن به افراد بی لیاقت می باشد
  • نقی IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    1 0
    یا یارانه هیچ کس رو قطع نکنن یا همه رو قطع کنن فقط به ما جوونای بیکاره بیمه بیکاری بدن.
  • بی نام A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    7 1
    هیچکس مستحق گرفتن یارانه نیست مگر اینکه خلافش ثابت بشه
  • بی نام FI ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    21 1
    کلا حذف کنید، مال همه رو، ولی مشروط بر اینکه به جاش وضع درمان بهتر بشه و مدارس دولتی انقدر از مردم پول نگیرن، تحصیل واقعا رایگان بشه و شرایط تحصیل برای همه فراهم بشه، به وضع رفاه و خدمات عمومی برسید، در مورد مالیات هم، همه میدونن باید از کیا مالیات بگیرن اما زورشون نمیرسه که بگیرن.
  • كاوه آهنگر GB ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    16 36
    با سلام كارانه تمامي كساني كه درآمد بالاي 3 ميليون تومان دارند و همچنين كايه كساني كه بازاري هستند و جواز كسب و كار دارند الزامي است / .
    • بی نام A1 ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
      0 0
      پزشک وکیل قاضی نمایندگان شهردار ومعاونان انها که از رانت اطلاعات استفاده کرده وبه فکر جیب خودشون هستند زرگران کسانی که یک خانه بیشتر دارند کسانی در کار بساز وبفروش هستند وخون مردم را توشبشه کردند کاسب جماعت که درست مالیات نمی دهند کسانی که چند تا ماشین دارند تجار محترم دلالان بازار اعضای شورای شهر
    • حیدری IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
      3 0
      سلام دوستان .اصلا بحث سیاسی نمی کنم .یارانه حق مردمه چون از افزایش قیمت حاملهای انرژیه . دولت یازدهم هم باید با افزایش قیمت حاملها در سال گذشته مبلغ را اضافه میکرد که نکرد و ربطی به درامد دولت هم نداره . در مورد بحث افزایش نقدینگی هم باید عرض کنم مثل همه دنیا این مبالغ را باید بشه صرف خریدهای دولتی کرد که نقدینگی بالا نره تورم ایجاد نکنه مثلا باهاش قبض برق و گاز و تلفن و بنزین و ... داد . یارانه هیچ کس هم قطع نشه چون یک حق عمومی است .فکر نکیند چند تا خونه دارم و حقوق بالای 4 میلیون میگیرم . دانشجو هستم با 3 سر عائله
    • سام A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
      1 0
      خو بنده خدا اون موقع بازاریا 10 برابر یارانه میذارن رو جنساشون و با امثال شما که رو هوا یه چی میگید بازی میکنن... عجب گیری کردیمااا
  • بی نام A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    1 3
    هدف از یارانه نقدی فراموش شده است وجنبه صدقه یافته است اگرنه حذف یکی یا اضافه کردن به دیگری چه ربطی به ایجاد بهره وری وحذف حیف ومیل دارد؟ وچه کمکی به ارتقا سطح زندگی عمومی وعادلانه برای همه مردم می کند؟ بهتراست اعلام کنند که قانون هدفمندی یارانه هاشکست خوردو "طرح صدقه نقدی "جای آنراگرفت. کسی هم زحمت زیادی نکشد که منابع درامدی نفت ملاک سطح زندگیست.
  • شفائی IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    8 2
    یارانه کل مردم حذف شود.
  • محمدرضا A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    1 4
    یارانه همه را قطع وتنها افراد تحت پوشش بهزیستی کمیته امداد را تحت حمایت انهم نه وجه نقدی بلکه بصورت کالا قار دهید
  • آبتین IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    2 0
    کــــــارمندان بانک وتامین اجتماعیکارمندان بانک که حداقل هرکدام100میلیون از بانک وام برده اند/صاحبان هتل ورستوران ها و واحد های تجاری ومسکونی بزرگ/صاحبان مزارع وسیع/صاحبان ماشین های بالای100میلیون/پزشکان وقضات/...
  • بی نام A1 ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    نمایندگان مجلس وزرای دولت و کلیه مقامات قوه مجریه و مقننه و قضایی که فیش بالای 2 میلیون می گیرند
  • m IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    2 0
    اگر حقوق بالا می رود چون خیلی چیزها گران می شود و ربطی به یارانه ندارد و روال طبیعی اینطور هست ولی یارانه رو بخاطر یک سری سوبسیت ها که حذف کردند و آزاد کردند و بخاطر آزاد سازی قیمت ها به مردم می دهند و نباید باهم قاطی شوند به نظرم دولتی باید یارانه را حذف کند که علت دادن یارانه را هم حذف کند مثل برگرداندن سوبسیت ها و قیمت ها به روال قبلی نمی شود که خدا و خرما رو دولتها باهم بخواهند این حقوق اگر هم بالا باشد بخاطر قیمت طبیعی و زیاد شدن طبیعی دیگر چیزها هست این دولت که عیدانه که به هر آدمی داده می شد و نقدی بود را سبد کالا کرد و آن هم به هر خانواده یکی داد یارانه حق هر فرد هست با هر شرایطی و نباید حذف شود مگر اینکه داوطلبانه کسی بخواهد اینطور هست..
  • بی نام A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    5 1
    یارانه کسی نباید قطع بشه مگه ایران ثروت کم داره
  • شریف A1 ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    1 3
    به نظر من تمام کارمندان سازمانها و وزاتخانه از اول باید حذف شوند، همچنین تمام کارمندان دولت که درامد بالای 2.5 میلیون دارند و تعداد اعضای خانواده انها بیش 4 نفر نباشد. و تمام افرادی که شغل آزاد دارند و دارای 2 ماشین بیشتریا بیش از یک جا مسکن داشته باشند حذف شوند فک کنم خوب است.
  • فرزاد A1 ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    1 0
    بنده کلا با حذف رایانه تعداد محدودی مخالفم چرا که این پول حق همه است . چه پولدار په فقیر . این پول صرف ایرانی بودن به آدم تعلق میگیره . اصلا مگه قرار نبود با درآمد دولت از این طریق طرح های اساسی برای مملکت اجرا بشه ؟ چی شد ؟ چطور حساب کردین که الان تازه خرجمون از دخلمون بیشتر شده . آقا اگر میخواین حق مردم رو بخورین حداقل سر ما دیگه منت نذارین . یهو بردارین یارانه رو بگین تموم شد . دیگه میدونیم که چطور سرمون کلاه رفته حداقل
  • محمد امین IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    1 2
    ّرای همه حذف شود افراد نیازمند واقعی از طریق بهزیستی شناسایی شوند
  • ناشناس IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    3 1
    اول باید دولت ومجلس هدف از دادن یارانه رو مشخص نمایند.آیا اولامجلس و دولت دریافت یارانه رو حق تمامی ایرانها میدونند؟یا اینکه هدف از دادن یارانه برقراری عدالت وکاهش فاصله ی طبقاتی است؟اگر برای کاهش فاصله طبقاتی است که دادن یارانه به گدا ومیلیونر ومیلیاردر هیچ دردی را دوا نمیکنه...
  • رامين A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    6 0
    مردم ما چقدر ساده اند / يارنه اونايي كه هزينه برق و گاز و تلفن و موبايل و آب و تاكسي و اتوبوس و هواپيما و خريد كالا براشان گران نشده حتما بايد قطع بشه . حالا بگرديد دنبال اونايي كه اين چيزا براشان گران نشده .
  • ولی غلامی IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    6 0
    واسه بابای منو قطع کنید خونه داره زمین داره بازنشسته هستش ماهی 1.600.000 حقوق میگیره فقط چون رانندگی بلد نیستش ماشین نداره
  • سعید A1 ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    2 6
    حقوق دو میلیون به بالا
  • بی نام A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    13 1
    چرا بالای 2.5 میلیون؟ من 3 فرزند دانشجو دارم و اجاره خونم میدم به نظرتون در آمد 2.5 میلیون کافیه؟ به جای این بازیا برن حق مردم رو از کسایی که چند هزار میلیار میخورن و یک آب هم روش پس بگیرن این حرف ها یک سرگرمی برای ماست برای دور شدن و ندیده شدن واقعیت ها
  • بی نام A1 ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    3 2
    ابتدا باید دید آیا واقعا آمارو ارقام صحیح هستند یا خیر بعد که ثابت شد همه اقشاری که درآمدشان بالای 3 تا 3و5 میلیون توان است باید قطع شود اول ازهمه هم نیازمندان مثل کمیته امداد و کسانی که تحت نظر بهزیستی هستند باید پرداخت شود ضمنا این مسئله نیاز به برنامه ریزی دقیق و بدون کلک دارد چون طرف پولداره ولی اسمش توی نیازمندان بهزیستیه اینها اگر درست شود بعد میتئان فهمید مستحق واقعی کیه
  • ناقد A1 ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    6 7
    افرادی که در امد بالای 3ملیون دارند
  • بی نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    2 0
    بایستی حساب کرد که وقتی 4 سال و جند ماه مبلغ یارانه ثابت هست آیا قیمت های سبد خانوار هم ثابت بوده ؟؟ مسلما نه و این یعنی کلاه گشاد سر مردمی که در فکر پول مقت هستند
  • بی نام A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    2 0
    خبر آنلاین لطفا چاپ کن: سال گذشته که سبد کالا توضیع می شد به خاطر اینکه حقوق واقعیم به بیمه واداره مالیات اعلام می شد یک میلیون و هشتصد هزار به من سبد کالا تعلق نگرفت. یکی از خانمهای شرکت ما با حقوق 3 میلیون تومن بهش تعلق گرفت وقتی ازش پرسیدم شوهرت که شرکت بزرگی دارد به چه دلیل مشمول سبد کالا شده؟ گفت شوهرم در شرکت خودش برای خودش بیمه حداقل رد می کند به همین راحتی به همه قول می دم باز هم حقوق بگیر ها حذف می شن مثل گرفتن مالیات که سالهاست حقوق بگیرها تاوان فرار مالیاتی رو می دن
  • علی A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    2 0
    آخه چهل تومن انقد بگیرو ببند داره مسخره بازی
  • محمد IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    5 0
    خواهشا یارانه افرادی که مساوی یا بالای 3000 میلیارد اختلاس دارند ، بخاطر اینکه حق بنده خداها کسایی که زیره 3000 میلیارد اختلاس کردن رو خوردن و نباید یارانه بگیرن: راستی از مرتضوی تامین اجتماعی و بابک زنجانی چه خبر و... آقا یک وقت یارانه این بنده خداها رو قطع نکنید گناه دارن طفلکی ها آقا نمیدونی هتل سورینت تو کیش چقدر خوشکله بنده خدا بابک زنجانی کلی هزینه داره باید پرداخت کنه ، مرتضوی رو که نگو ......
  • بی نام IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    2 0
    حضرت علی ع در نگهداری بیت المال سخت گیر بود ولی هنگان تقسیم بیت المال همه را به یک چشم می دید. در نظر او فرقی بین عرب و عجم صحابه و غیر صحابه نبود.
  • بی نام IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    3 2
    خانواده هایی که زن ومرد شاغلند
  • بی نام A1 ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    10 1
    چرا دادید که بخواهید قطع کنید؟ این عین ظلم است .
  • بهروز RO ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    10 4
    به نظرم یارانه حق تمام مردم ایرانه.یا به هیج کس ندن یا به همه بدن.
  • بی نام DE ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    3 2
    یارانه معلم ها خخخخخخخخخ
  • بی نام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    9 0
    كليه وزرا نمايندگان مديران روئساي ادارات دولتي كه از انواع و اقسام مزاياي خارج از حقوق برخوردار مي باشند
  • بی نام A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    12 1
    اگر قرار به حذف است، یارانه همه حذف شود. دولت به بهانه پرداخت یارانه حاملهای انرژی را گران کرد، آب، گاز و برق و سوخت گران شد و گفتند یارانه میدهیم تا خود مردم مدیریت کنند. اگه قرار به حذف یارانه است پس باید قیمتهای برق و گاز و سوخت هم ارزان شود و به قیمتهای سابق برگردد.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 1
    با سلام چرا کسی صحبتی از افراد تحت تکفل سرپرست خانوار نمیکنه کسی که یه بچه و 2.5 میلیون درآمد داره با کسی که 3 بچه و 2.5 میلیون درامد داره برابره؟ به نظر من تعداد افراد خانواده هم خیلی مهمه..
  • بی نام A1 ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    1 1
    همه باید حذف بشن غیر از کسانی که قادر به تامین ضروریات زندگیشون مثل غذا و درمان و تحصیل فرزندان نیستن.
  • بی نام IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    بهترین راه افزایش مالیات ثروتمندان است. به ازاء این چهل هزارتومان باید چهارصد هزار تومان مالیات ازشون گرفت.
  • بی نام A1 ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    1 0
    یارانه همه رو حذف کنید و تمام ملت رو راحت کنید
  • بی نام IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    1 0
    میشه همه را حذف کنید دوباره به سوخت و برق و آب و ... سوبسید بدید؟ یه دیوانه یک سنگ تو چاه می اندازه که صد تا عاقل نمیتوانند درش بیارن
  • بی نام A1 ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    4 4
    یارانه قشر آموزش پرورش باید قطع نشود چون حقوقشان واقعا کم است
  • سعيد A1 ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    3 1
    حقوق بگيران را نه به بيكاران و افرادي كه زير 2ميليون تومان درآمد دارند يارانه بدهند و در روستا و شهر بر اساس ليست املاك مي توانند تعداد زيادي از افراد را خارج كنند چون بسياري از افراد با تملك زمين هاي شهري و روستايي منابع زيادي در دست دارند كه نمي گذارند تبديل به ثروت بشود.
  • بی نام A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    27 1
    یارانه دادید و قرار شد بنا به تورم یارانه ها را نیز بیشتر کنید تا فشار تورم روی مردم کمتر شود. نتیجه این شد که قیمتها چند برابر شد و برای مثال پراید هشت میلیون تومانی شد بیست میلیون تومان و مسکن و مواد غذایی و برق و آب و گاز و بنزین و کرایه و هر خدمات و کالایی چندین برابر شد و بعد یارانه ها را که زیاد نکردید میخواهید این آب باریکه را هم از مردم بگیرید؟ یارانه را قطع کنید و حقوقها را پایین بیاورید با این شرط که قیمتها را به سال 1391 برگردانید . همین الانش هم ارزش همین چندرغاز که با منت میدهید دست مردم هر روز کمتر میشود .
  • بی نام IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    11 0
    همه. از اول هم طرح بسیار نادرستی بود که فقط به درد عوام فریبی میخورد. باید نظام تامین اجتماعی تقویت میشد نه اینکه با پرداخت مستقیم زمینه رشد وحشتناک تورم و کسری بودجه بوجود بیاد.
  • بی نام A1 ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    7 1
    به مردم پول ندهند بهتر از اینه که پول کارهای عمرانی و توسعه ای به هدر برود
  • صمد A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    8 2
    بیت المال حق همه مردم است و بایستی عادالانه و به نسبت مساوی بین همه مردم تقسیم کند. کسی حق ندارد به اجبار ، یک قشر غنی یا ضعیف را از دریافت حق السهمش محروم کند.
  • امین A1 ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    2 0
    یارانه دو دهک بالای جامعه یعنی بیست درصد ثروتمند رو حذف کنن. هشتاد درصد مردم فعلا یارانه بگیر باقی بمونن. یعنی اکثر مردم نیازی نیست نگران باشن تا هرج و مرج ایجاد نشه. تو این بیست درصد هم که با هر مکانیزمی شناسایی شدن و یارانه اونها قطع شده هر کس اعتراض داشت و نیاز داشت به این مبلغ یارانه، مدارکش بررسی بشه و در صورت صحت دوباره یارانه اون خانوار برقرار بشه. متاسفانه این نمایندگان مجلس زمانی که احمدی نژاد تخلف کرد و با اجرای طرح هدفمندی به شیوه من درآوردی خودش مملکت رو دچار بحران هیچ کاری نکردن اما حالا اصرار دارن قانون هدفمندی مو به مو اجرا بشه و بخش اعظم یارانه ها قطع بشه چون میدونن موج نارضایتی دامن دولت روحانی میگیره. به نفع اونها میشه. هم قانون هدفمندی رو پیش بردن هم روحانی رو زمین زدن
  • زیر خط فقر A1 ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    4 4
    به نظر من یا باید مال همه قطع بشه یا باید به همه پرداخت بشه وتنها راه سوم حذف اختیاری از طرف خود فرد می باشد.
  • اشکان RU ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    3 4
    در مرحلۀ اوّل یارانۀ هر فرد یا شخصیّت حقیقی که دارای ملک بوده و صاحب زمین ، خانه یا ملکی باشد از 50 متر زمین در برازجان گرفته تا 150 متر خانه در شمال تهران ، بایدحذف شود. استخراج لیست چنین افرادی از طریق سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بسیار ساده و عملی است.
  • ک A1 ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    2 1
    یارانه حق لاینفک همه مردمه چه غنی چه فقیر هر کس یا هر مقامی بخواد حذف کنه بدون اجازه افراد حقی را بر گردن خویش گمارده است حق همه مردم می باشد هی صغری کبری نبافید قضیه بسیار روشن و شفافه
  • محمد US ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    4 2
    یکی از مهمترین مشکلات کشور توزیع نامتوازن امکاناته، چون تمام امکانات و پول در پایتخت متمرکز شده. یارانه تمام ساکنین شهر تهران یا حداقل فقط ساکنین شمال شهر رو حذف کنید و یارانه رو فقط به شهرستانیها بدید تا توزیع امکانات کمی متوازنتر بشه.
  • بی نام IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    1 0
    بايد خود افرادي كه لازم ندارند صادقانه بگو يند دولت هم اجناس را به قيمت رزويكه يارانه شروع شد واحمدي نژاد همه را بد بخت كرد بر گردد
  • مهدی IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    1 0
    باسلام.به نظربنده تاالان ازابتدای پیروزی انقلاب همه باروزحمت کشوربردوش قشرضعیف بوده مثلجنگ.سربازی.بیکاری.گشنگی.اعتیاد.و....حذف یارانه هم روش کی به کیه
  • امير RO ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    حذف يارانه كالا يني گران شدن كالا مگر پولدارها همين كالاهارو نميخرن؟؟؟در نتيجه يارانه حقشونه و بايد همه بگيرن از دزدي ها كم كنيد يارانه به همه ميرسه تازه افزايشم ميشه داد...چششون دنبال اين ٤٠ تومن يارانست...كشوري كه اگه راه توريسم رو باز كن به تنهايي كلي درامدشه اصن در نفت هم ميتونن ببندند...اما كي به فكر اينچيزاست ..
  • منصف A1 ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    1 0
    کسانی که یارانه را وضع کردند، باید جوابگو باشند، نظر مردم چه ارزشی دارد. قرار بود تورم مهار شود... در دهۀ اخیر میلیونرها میلیاردر شدند و مردم عادی همین که معاش روزمره را تامین کنند شکرگزار سفره مردم عادی کارگرانکارمندانمعلمانپرستارانرانندگان... را کوچکتر نکنید
  • بی نام US ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    10 4
    هیچ کس ... یارانه حق همه است
  • بی نام A1 ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    4 1
    بعضی از این روستایی هایی عزیز که اسمشون روستایی و مورد همه جانبه دولت هستند زمین باغ و دامهای فراوان دارن جاییم ثبت نیست بعد اعضای دولت و مجلس بعد کلیه مقاماتو ..................................
  • بی نام IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    3 3
    عجب به بازی گرفته شدیم با این مبحث یارانه؟ شادیم که میگویم به چه کسی یارانه بدهند و به چه کسانی یارانه ندهند... هر کس به نیاز خویش می نگرد نظریه میدهد... چرا ؟؟؟؟؟؟
  • حاجی IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    8 2
    دولت حق ندارد یارانه مارا قطع کند. پول نفت مال همه است وباید هزینه قبوض را به قبل از یارانه ها برگرداند و ماهم یارانه نمیخواهیم. ضمنا اول خود دولتیها مجلسیها و کارخانه داران و بازاریها را قطع کنند بعد ما بدبخت کارگران و کارمندان را .
  • بی نام A1 ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    8 3
    بهتر است کلا پرداخت یارانه قطع شود
  • بی نام A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    1 0
    شما که جرات انعکاس نظرات منطقی ندارد چرا مردم راسرکار می گذارید
  • حمید IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    1 0
    به من اول روحانیون بعد نمایندها وزیران روسای ادارات دولتی مدیر عاملان شرکتهای دولتی و خصوصی
  • حسین فجرک RU ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 1
    اقایان نوبخت و روحانی مگر حقوقی که افراد برایش زحمت میکشند را بدون واجد شرائط بودن واحراز کار وحضور و... میدهید که کمک یارانه را بدون احراز فرد واجد شرائط بدهید ؟ باید راستی آزمائی کنید بگوئید یارانه همه قطع هر کس خود را واجد شرائط میداند در آن فرمهای اینترنتی پر کند وازش اجازه بگیرید که در تمام اطلاعات اعلامیش از هر منبعی که دارید راستی سنجی آنرا معلوم میکنیم در صورت کشف فساد وخلاف اظهارات برای در یافت کمک یارانه فرد متخلف مجبور باشد هزینه های این راستی سنجی را با ضافه 30 درصد اور بپردازد اینجوری اکثر یت به خود حذفی روی می اورند وبجای ان دولت به تولید کنند کان واقعی یارانه بدهد آنهم یارانه انرژی ویکسال نیز انرژ ی را گران نکنید 94وبعد 50 درصد گران کنید وباز یکسال توقف وسپس 50 در صد گرا
  • بی نام IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    در قدم اول از خود اظهاری استفاده شود. دولت اعلام کند درآمد سرانه هر خانواده ای از یک حد مشخص بالاتر است مشمول یارانه نمی شود و خود ش باید از دریافت یارانه انصراف دهد. در مراحل بعد می تواند در آمد ها را ارزیابی کند و با روشهای اخطاری، تشویقی و تنبیهی مردم را به سمت صداقت بکشاند. کاری که در بسیاری از کشورهای دنیا انجام می شود و هیچکس جرات ندارد در یک فرم معمولی هم اطلاعات خلط درباره درآمدش ارائه کند.
  • کامیار IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    3 1
    یارانه افراد پر درامد باید حذف بشه و و بجاش باید منتقل بشه به افراد کم درامداختلاف طبقاتی داره بیداد میکنهخیلی راحتم میشه فهمید کیا پردرآمدن کیا کم درآمد
  • بی نام IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    4 0
    مدیران و مسئولان دولتی اول از همه باید حذف شوند، اگه آنها موافق با حذف خود هستن بعد راجع به بقیه مردم نظر بدن ، تولید کنندگان که کلا تعطیل شدن مالیات های بالا تولیدکننده ای باقی نذاشته. حقوق بگیران دولتی که سر ماه پول توی جیبشان هست باید حذف شوند.
  • ايراني A1 ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    9 5
    يارانه هيچكس قطع نبايد بشود چون اين پول نفت هست و حق تمام ايرانيان هست كه از اين سود ببرند اينكه بعضي ها پولدار هستند بخاطر زور بازو و هوششان هست به كسي ربطي نداره پس نبايد حق كسي ضايع بشه .
  • بی نام IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    2 0
    درکشورقشر کارمند مانند موش ازمایشگاهی است کارمندی با سی سال و فوق لیسانس تازه 3 میلیون تومان می گیرد که 2 دانشجو ازاد دارد یک دبستانی دارد با این هزینه یقه او را می گیرند متاسفانه تصمیم گیرندگان کشور 4 تا بیسواد و دارای مدرک دانشگاهی اما درس نخوانده و بی عرضه تتصمیم می گیرند یک کارمند 10 برابر طلافروش مالیات می دهد نه خانه دارد نه مغازه اجاره داده است
  • بی نام IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    4 5
    یارانه پول بیت المال و کسی نمیتونه بگه کی بگیره کی نگیره چه فقیر باشه چه پولدار مگه اینکه خود طرف انصراف بده از دریافت یارانه ، بعدشم کافی یه تحقیق بکنید از کشورهای حوزه خلیج فارس ببینید اونا چقدر یارانه میگیرن ما چقدر
  • سعادت IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    5 1
    اصلا یارانه حذف بشه تا همه احساس عدالت کنن
  • سعادت IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    1 0
    اصلا یارانه حذف بشه تا همه احساس عدالت کنن
  • ابراهیم A1 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    هیچ کس...فقط دولت طبق قولی که قبل از شروع هدفمندی؟؟یارانه ها داده عمل کنه
  • بی نام A1 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    1 0
    درآمد،دارایی و تعداداعضا خانواده را درنظربگیرند
  • علي ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    طناب از جايي پاره ميشه كه باريك تره!!!!! تا اخرش رو بخون از كيا قطع ميشه.
  • وحید A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    1 0
    مکانیزم پرداخت باید اصلاح شود و یکی از راه کارهای پیشنهادی میتواند این باشد که دولت به همه افراد زیر هیجده سال سوبسید بدهد و آنرا در یک حساب اندوخته فردا برای این اشخاص واریز کند و اجازه برداشت رو هم به بعد از 18 سالگی فرد موکول نماید در این فاصله بانکها نیز این منابع رو میتونن در تولید سرمایه گذاری کنند. یک سری افراد واقعا نیازمند هم هست که از کار افتاده یا تحت پوشش بهزیستی هستند و به این دسته از افراد هم باید پرداخت صورت بگیرد. با این روش کلیه جوانها به محض شروع به کار سرمایه کافی خواهند داشت و با سرمایه گذاری بانکها در تولید نیز چرخ اقتصاد مملکت به گردش درمی آید.
  • آرمان IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    خنده دار اینه که ادعا می کنند آمار نداریم تو مملکتی که کافینت می خوای بری باید کد ملی بدی مگر می شود آمار نداشت
  • بهنام A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 1
    به نظر من تمام اساتید دانشگاه که در دانشگاه خود بالای 4. 5 میلیون دریافت میکنند و در ضمن در چندین دانشگاه دیگر نیز حقوق و پست دارند باید حذف شوند. قضات دادگستری ها و تمام مدیران دولتی باید حذف شوند. تمام پزشکان متخصص و وکلا و مدیران شرکت ها باید حذف شوند. مالکان خانه های 500 میلیون به بالا حذف شوند و همچنین مالکان خودروهای خارجی و بیش از 100 میلیون قیمن حذف شوند.
  • آراز IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    7 3
    خدایا هرکی پول "امام زمان" را قطع کنه به عذاب شدیدی دچار کن ..............................
  • رضا داداش A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 1
    هزینه زندگی هر فرد در تهران یک میلیون در نظربگیرند وهر خانواده بسته به تعدادنفرات مازاد برآن اگر درآمد داشتند یارانه حذف گردد یا به عبارتی شهر با توابع سطح بندی کرده ولحاظ کف درآمد مازاد برآن اگربود یارانه حذف گردد
  • جلال IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    4 4
    غیر از کمک گیرندگان از سازمان بهزیستی همه گروه ها اصلا یارانه نقدی معنی دارد؟ بهتر است این پول ها صرف درمان عمومی شود.
  • بی نام EU ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    3 2
    همه حذف شوند. کلا یارانه نقدی حذف شود. اگر مسئولین شهامت داشته باشند زودتر یارانه همه را قطع میکنند. وگرنه دیر یا زود شرایط اقتصادی این تصمیم را به آنها تحمیل میکند. دهکدهک قطع کردن فقط باعث اضافه شدن مشکلات میشود و منافع قطع کامل و یکباره را تضعیف میکند.
  • حمید A1 ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    7 0
    من حاضر هستم 45 تومن بدم به دولت ولی قیمت ها برگردن مثل سابق. حذف کردن یارانه های افراد ثروتمند چه سودی واسه قشر ضعیف داره یارانهشون که زیاد نمیشه .
  • مرآت IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    4 5
    یارانه را قطع کنید.
  • بی نام A1 ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    5 1
    باید سیستم مالیاتی را درست کرد نه اینکه یارانه کسی را قطع کنند
  • بی نام IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    6 4
    افرادی که تقاضای وام بالای صد میلیون دارند طبیعتا نیازی ندارند یعنی وام گیرندگان کلان بانکی کسانی که از حد مشخصی سهام در بورس بیشتر دارند کسانی که پایه حقوق آنها بالای 5 میلیون تومان است کسانی که خودروی وارداتی بالای 50 میلیون تومانی دارند
  • بینام A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    4 7
    کسانیکه حقوق بالای دوونیم میلیون تومان دارند. اگر هم بچه زیاد تولید کردند؛ مهم نیست. چون کسانیکه زیر این مبلغ حقوق میگیرند هم شاید تعداد بچه هاشون زیاد باشه. پس تعداد جمعیت خانواده نمیتونه ملاک باشه. فقط یارانه ء کسانیکه حقوق بالای دو و نیم میلیون تومان دارند رذا حذف کنید.
  • بی نام IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    1 2
    یارانه افرادی که بالای سه میلیون درآمددارندوهیچگونه مالیاتی پرداخت نمی کنند باید قطع شودیارانه کارمندان وکاگران که باسخت ترین شرایط زندگی می کنند وباسیلی صورتشان را سرخ نگه می دارندکشاورزان واقعی وخانواده های تحت پوشش راقطع نکنید بلکه اضافه شود
  • بی نام IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    من پیشنهادی ندارم فقط می خوام یگم اونایی که دنبال گذاشتن سقف حقوق هستن، به تعداد افراد خانوار هم توجه کنن. ما به خانواده پنج نفره هستیم شامل سه جوان بیکار با دو ملیون و ششصد هزار تومان درامد در شهر تهران. خوب انصافه یارانه ما قطع شه ولی یارانه یه خانواده دو نفره با دوملیون و چهارصد هزار تومان در یه شهرستان کم هزینه سرجاش بمونه؟ کسانی که سقف درآمد خالی رو به عنوان پیشنهاد مطرح کردند فقط خواستن قضیه رو از سرشون باز کنن.
  • مهراب A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    از قديم گفتند از گرسنه بگير بده به سير حالا هم يارانه قشر ضعيف رو قطع كنيد. پيدا كردنشون هم مثل پيدا كردن اغنيا سخت نيست با اين كار هم صداي كسي در نمياد، هم حق به حق دارش مي رسه روي حرفام "فكر" كنيد
  • بی نام A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    یارانه برای این بود که ود خانواده پول خود را مدیریت کنند. یارانه حاصل از اقزایش قیمت انرژی است که مال همه ملات ایران صرف نظر از فقیر و غنی است.
  • بی نام IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    8 1
    يكي بياد چاله چوله هاي شهر ما رو اسفالت كنه.درمان و اموزش را رايگان كنه كه جز اصول قانون اساسي هم هست.اون 43500تومان هم مال خودتون.
  • sli RO ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    1 0
    هیچکس.این حق همه مردمه و باید بهشون پرداخت شه.نفت و گاز مجانی نشد که هیچ ،تورم و گرونی شد و حالا هم میخواین حق مردم رو کاملا قطع کنید؟ ..............................
  • عطا IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    به هیچ کس یارانه ندهند با همین پول اگر بزرکترها نخورند برای بیکارها تولید کار کنند کار تولیدی نه کار واسطه گری و دلالی و کاسبی و تجارت
  • فرهاد IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    3 3
    به نطرمن اقشار آسیب پذیر یا تحت پوشش برای دولت مشخص هست و باید به غیر از این اقشار ، یارانه همه رو قطع کنن
  • بی نام A1 ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    1 1
    پزشکان متخصص، وکلا، اعضای هیات علمی دانشگاه ها، طلا فروشان، نقره فروشان، نمایشگاه داران اتومبیل، صاحبان کارخانه ها و نمایندگی های خودرو، فروشنگان لوازم برقی خانگی، کارمندان با حقوق بالای 3 میلیون تومان، افراد دارای بیش از دو خانه، تمام ایرانیان مقیم خارج از کشور، افراد دارای اتومبیل های با ارزش بیش از 60 میلیون تومان
  • بی نام IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    7 2
    همه آحاد مردم
  • بی نام IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    8 0
    چرا دادید که الان موندید و کاسه چه کنم چه کنم دست گرفتید روشون نمیشه کامل حذفش کنند هی میگن اول یارانه کی را قطع کنیم ای بابام این قطره آب در مقابل دریای گرانی بوجود آمده از طرف مسئولین که نا چیزه ندید و منت هم نباشه
  • بی نام IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    1 0
    یک چیز جالب خدمتتان عرض کنم، بنده به کرات پزشک های مختلفی را دیده ام که در مطب هایشان کارتخوان ندارند، برخی از آنها هم ویزیتهای آن چنانی میگیرند که نگو و نپرس ویزیتهای 40هزار تومانی، 50 هزار تومانی و غیره... حال سئوال مهم اینه که چرا؟ و البته دلیل هم روشن است برای اینکه مشخص نشود آقا یا خانم پزشک ماهانه چقدر درآمد دارند. و البته برخی از همین آقایان یا خانم های پزشک به خصوص پزشک های زنان بواسطه سزارین و غیره درآمدهای ماهانه شان بیش از 100 میلیون تومان است.
  • مرتضی IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    5 1
    با سلام اول بهتره از همون نمایندگان مجلس وزرا استانداریها و روسای شرکتهای دولتی شروع بشه بعدش کساییکه حداقل یه ماشین بالای 100 میلیون به نامشونه یا خونه گرون قیمت و کساییکه حداقل بالای 3 میلیون حقوق دریافت میکنن
  • بی نام A1 ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    یارانه تمام کسانی که سیستم سیاسی یارانه ها رو جراحی اقتصادی جا زدن بهتر اما آن است که با تبلیغات فرهنگی صادقانه از محل هدیه یارانه ها، پروژه های درمانی ـ عمرانی هر شهر ساخته شود
  • ترنم A1 ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    1 1
    طلافروشها و پزشکان و استادهای دانشگاه یارانه نباید بگیرند. یارانه بقیه هم زیاد بشود.قبوض گاز و برق برای همه رایگان بشود به من کار هم بدهید اونوقت چهل و پنجاه هزاری را نخواهم خواست.با چهل و پنج چه مرهمی بر دردها هست وقتی ویزیت یک پزشک سی تومان هست؟داروها بالای پنجاه هزار تومان؟بیکار و با استعداد.لطفا شغل بهم بدهید.لطفا و لطفا و لطفا و خواهشا بابا چیکار کنم عشق وطن دارم وگرنه کجا یک کاشف و محقق را بیکار خانه میماند بدون اینکه جذب بشود و برای شغلی که حقم است همه جا به هر مسئول التماسی کردم.شما یک دانشمند را از دست میدهید دانشمندی که میتوانست در تاریخ بماند.هعییییییییی
  • جعفر A1 ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    اول از همه یارانه احمدی نژاد .
  • محمد A1 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    آقا بهترین راه اینه که مالیات افراد پردرآمد رو بیشتر کنند و درآمد حاصله رو بین قشر کم درآمد تقسیم کنند تا توازن مالی بین مردم صورت بگیره ،دقیقا همون کاری که رابین هود میکرد منتهی بصورت قانونی
  • بی نام A1 ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    5 2
    خانوارهایی که اعضای اونها املاک و زمین یا ماشین گرانقیمت دارن نمیدونم یه سقفی باشه بگن مثلا ارزش دارایی هاشون بیش از صد دویست یا پ.نصد میلیونه حذف بشن . تمام کسانی هم که حساب بانکی خیلی پایینی دارند ، هیچ ملکی به نامشون نیست کارمند دولت نیستد و یا بیمه ندارند بگیرند.
  • بی نام A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    یارانه حق همه مردم است چون خود مردم از طریق افزایش قیمت انرژی آنرا تامین نموده اندو یکنوع باز چرخانی ثروت برای رسیدن به الگوی مصرف بهینه بوده است. اما اگر دولت کمبود منابعی را برای اهداف توسعه خدمات بهداشتی و درمانی و یا حمل و نقل نیاز به منابع اعتباری دارد باید از اقشار ثروتمند جامعه مالیات دریافت کند که مثلا می توان از افر ادیکه مجموع امکانات رفاهی و سرمایه آنها خود و خانواده اشان از یک حداقلی بیشتر است به نسبت ثروت مازاد بر نیازهای اصلی که این عدد برای کلیه افراد ایرانی باید عدد ثابتی باشد مالیات اخذ کند برای این کار بایستی کلیه اطلاعات اقتصادی و مالی از پایگاههای مختلف شامل داشتن خانه زمین کارخانه اتومبیل وجه نقد جمع آوری و مورد استفاده قرار گیرند.
  • بی نام A1 ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    هیچ کس،اختلاسها وبخور وبخورها رو از بین ببرن همه چی درست میشه حتی با تحریم، بدبختی ما اقتصاد دولتیه
  • بی نام IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    3 8
    یارانه همه بغیر از روستائیان قطع بجای آن بیمه درمانی رایگان برای همه وبیهم ساختمان برای همه داده شود.
  • رندانه A1 ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    10 5
    یکی از ساده ترین راه حل ها: کسانی که خودروی بالای 2000 سی سی دارند، بنزین کارتی دریافت نمی کنند، یعنی بنزين آزاد می زنند. این افراد که تعدادشان کم هم نیست با نگاهی به خیابانها میشود فهمید دستشان به دهنشان میرسد که از پس خرجهای خودروشان برمی آیند، تمام این افراد را از دریافت یارانه کنار بگذارند.
  • محسن IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    8 6
    والا ما که هرچی کارمند رسمی دولت دیدیم دور و برمون وضعشون خوب بوده ، قشر محروم مملکت کارگرای روزمزد و فصلین که تعدادشون کم نیست و به معنای واقعی کلمه فقط زندن
  • بی نام IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    12 0
    تمامی وزرا و معاونین آنها تمامی مدیران کل تمامی استانداران و ...تمامی نمایندگان مجلس تمامی امرای نیروهای نظامی تمامی ریس ها و قضات دادگستری و وکلای مربوطه تمامی صاحبان صنایع و دارنده گان کارت بازرگانی تمامی نما یشگاه داران تمامی مشاوران املاک فکر کنم از چند میلیون مورد نیاز عبور کردم بقیه رو بعداًمیگم تمام موارد فوق شامل دارندگان این مقامها در زمانهای قبل
  • کارمند A1 ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    9 2
    من از اول می دونستم این بلا سر ما کارمندان خراب می شه. ما از همه منظم تر مالیات می دهیم قبل از آنکه حقوق بگیریم. همه ثروتمون هم مشخص است نیازی به تحقیق و تفحص ندارد. همه اطلاعاتمون هم دست وزارت خانه هاست. دیگه چی از این بهتر.
  • مجید A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    8 3
    بنظرم یارانه بصورت نقدی حذف بشه و برگرده به همون سوبسید به کالاهای ضروری . من نه 45تومن رو میخوام و نه قبض صدوخورده ای رو
  • بی نام IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    5 7
    يارانه همه بايد قطع بشه و بجاي اون براي افراد كم درآمد تسهيلات رفاهي و اجتماعي ... فراهم كنند....................................
  • سعید IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    3 8
    حذف یارانه باید بر مبنای درآمد افراد و دارایی های آنها باشد.به طور متوسط افرادی که بالای 2.5 میلیون تومان حقوق دارند و افرادی که حقوق 1 میلیون تومان تا 2.5 تومان میلیون تومان دارند ولی دارای ملک شخصی هستند یارانه آنها قطع شود.افرادی هم که زیر 1 میلیون تومان حقوق دارند در هر صورت یارانه دریافت کنند
  • نصرت اله IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    9 0
    آخرش یارانه ما بیچاره ها قطع میشه این را گفتم که بعد از اینکه اتفاق افتاد شما شاهد باشید. فکر کردید یارانه گردن کلفتها قطع میشه خیر ما بدبخت بیچاره ها هستیم که باید جور همه را بکشیم .........................
  • بی نام A1 ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    4 4
    هر کس یارانه افراد زحمت کش را قطع کند گناه مرتکب شده
  • بی نام IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    6 7
    یارانه همه حذف شود و در عوض دولت به اقشار اسیب پذیر بسته حمایتی بدهد.
  • حسن A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    15 2
    حاضریم همین مقدا ر یارانه را به دولت بدهیم ولی در عوض قیمت ها به سال ۱۳۸۸ برگردد .
  • بی نام A1 ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 2
    نماینده های مجلس. پزشکان. دندانپزشکان. معلم ها هم وضعشون خوبه اینو همه میدونیم ولی عادت به نالیدن دارن. چون تو اقوامم معلم دارم و زندگیشونو میبینم میگم. ی معلم ابتدایی با تدریس مدرسه و خصوصی، خرج دانشگاه پسرش تو ایتالیا و خرج پسر بیکارش تو تهرانو میده . اون میگه درامدش خوبه. معلمی عالیه...
  • کاااا IR ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    2 1
    من احساس میکنم این از سادگیه بعضی از افراده که میگن پوادارها یا هر کس دیگه رو قطع کنید.بابا ساده نباشید اگه شروع کردن به حذف کردن تر و خشک رو میسوزونن.سال بعدش میان سراغ شما هاااا.همینجوری ادامش میدن تا کلا حذف میشه.از ما گفتن بود.
  • ترنم A1 ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    1 1
    هر آنکس که حقوق بالای یک میلیون دارد باید یارانه به آنان تعلق نگیرد و حقوق شان و کاسبی شان گرفته بشود و توضیع آنهمه حقوق بین افراد جامعه باشد.شما اهل خدا هستید و به فکر ملت. برای عرایضم علت دارم: پزشکی هست هم در چندین بیمارستان کار میکند و مطب شخصی دارد و ویزیت سی هزار تومان.به ظاهر خانه اش کمتر رسیده هست تا چشم مردم ظاهربین کشورم را نزند اما داخل خانه اش پر از فرشهای رج هفتاد ابریشمی و تابلوفرشهای گرانقیمت و وسایل لوکس هست.آیا انصاف است پدر معلمم که معلم دلسوز جامعه بوده هست حقوقشان یک میلیون باشد و عهده دار مخارج همسر و فرزندان دانشجوی بیکارش باشد؟بدتر از ماها هم هست در حالیکه همسر همین پزشک شاغل هم هست.تعداد ماشین و مسکن و ملک پزشکان را باید شمرد ای اهل خدا نه مردم عادی..
  • محمد IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 2
    یارانه همه را قطع کنند.به ازای یارانه افراد روستایی خدمات متناسب با تعداد افراد همان روستا بصورت رایگان اختصاص بدهند مثل مکانیزه کردن کشاورزی بخصوص در بخش ابایجاد راههای روستاییبهداشت ودرمان واب اشامیدنی سالم به همراه اموزش رایگان در مدارس استاندارد.با بقیه یارانه هم وضعیت بهداشتاموزش و پرورش و کشاورزی را سامان بدهند.هر چه هم ماند به ایجاد راههای ریلی و ایجاد اشتغال مناسب اختصاص بدهند.فکر اینکه با هر 4 ماه یارانه میشه مجتمع عظیمی مثل مجتمع فولاد ساخت و میشه با دو ماه ونیمش قطار سریع السیری در مسیری 400 کیلومتری راه اندازی کرد و با یارانه یک سال ونیم میشه کل ابیاری کشاورزی را مکانیزه کرد دود از کله ادم بلند میکنه.اما تا وقتی دولت پرداخت میکنه و نگرفتن من کاری از پیش نمیبره انصراف نمیدم.
  • بی نام A1 ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    1 0
    فکر نکنم حذف یارانه نقدی به همین اسونی باشه چون عواقب خیلی بدی داره ،،، من فکر میکنم اقتصاد در دولت قبلی خیلی بهتر از دولت کنونیه که این همه وعده داد ولی به اکثرشون عمل نکرد ، تو کشور ایران این همه منابع عظیم و معادن مختلف و خیلی بخش های درامدزا وجود داره که اگه یک هزارم این منابع رو هر کشوری داشت به بهشت تبدیل میشد که شدن اروپا رو ببینین هیچی نداره ولی ارزوی اکثریت انسانهاست که اونجا زندگی کنند ولی ایران با این همه گنج و نفت و منابع و معادن رتبش درجهان بین کشورهای فقیر هست ، توایران هرچیزی گران بشه هیچ وقت امکان بازگشت قیمت وجود نداره و قیمتها هم ثابت نمیمونه همیشه همه چی درحال افزایشه ، ای کاش نظام اقتصادی ایران یکم از عدالت بویی میبرد بعد میرفت دنبال وال استریتهای اروپا وامریکا
  • پرهام IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    1 0
    اقا حقشونه چرا حذف کنن درسته پوله کمی هس واسشون ولی تو این مملکت دارن زندگی میکنن و حق دارن بگیرن
  • محمد A1 ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    1 0
    با سلام قرار بود به جای پرداخت سوبسید انرژی به مردم ،قیمت حامل های انرژی افزایش پیدا کند و ما به تفاوت به حساب مردم واریز شود.این روند به درامد اشخاص ربگی نداشت.اگر به خاطر بیاورید
  • محمد A1 ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 1
    به نظر من یارانه سهم همه مردم جامعه هست.یک جورایی بیت المال هست که برای هر فردی سهم مشخصی تعیین شده و در زمان مشخصی هم به حساب افراد واریز میشه. بهترین راه اینه که افراد ثروتمند خودشون بیان و از این حقشون بگذرند.چون این یک حق برای هر ایرانی هست ما به چه جراتی میتونیم افراد رو از این حق بی نصیب کنیم ؟ امیدوارم با دید بازتری به این موضوع بررسی بشه.
  • نوید IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    6 2
    یا به همه متقاضیان یا به هیچ کس......
  • بی نام A1 ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    2 0
    تاوقتی که هشتاد درصد معوقات بانکی دست سی نفر هست باید فقیرا با مرگ بجنگن
  • سلمان A1 ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    12 0
    حتی اگه یارانه پر درآمدهاهم قطع بشه و به کم درآمدهابدن بازم سطح کیفی زندگی بالانمیره.45تومان کجای زندگی منو میخوادبگیره با این همه مخارج بالا؟هیچکس انصراف نمیده مگه تعداد کمی....................
  • غلامرضا A1 ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    1 0
    بابا دولت کم آورده و میخاد اینجوری کسر بودجه رد جبران کنه ولی دوره بعد هم رای بیاره اصلا نباید یارانه هیچکس قطع بشه حتی باید افزایش هم داشته باشه علت این گرانی و رکود مردم که نیستن دولته ، که خودش هم باید تلافی کنه
  • دسوز A1 ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    1 0
    سلام،اگر قرار بر نظر دهی مردم باشد من بعنوان یک شهروند این مملکت معتقدم یارانه بگیر کردن مردم با این مبلغ کم واقعا یک کار نادرست بوده چرا مه آیا سهم ولیاقت مردم از یارانه ی مملکتشون این ماهی شندر غازه و تو سرهم زدن برای سبد نامناسب ارزاق به اون صورته؟که در مقابلش این همه تورم وگرانی بی حد وحصری که امان از مردم بریده رو داریم میبینیم از نظر من یه جور توهین به مردمه که نمیدونم کسی فهمیده یانه؟از جهت دیگه یارانه مال همه ی مردمه . حال مسئول محترمی که خواستی کمی از سرمایه ی مردمو بخودشون بدی حالا که تواین کارو کردی چرا برداشتی دهک دهکش کردی؟ وحق مردمو میخوای بهشون ندی اونم به این صورت نادرست که یکسری کم درآمدها حذف شدن و خیلی مایه دارا نشدن این کار از اولش نادرست بود وبی حساب کتاب.
  • علي IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 1
    با سلام و احترام به نظر اينجانب بهتر است غارتگران بيت المال شناسايي و اموال به تاراج رفته به بيت المال مسلمين برگشت داده شود و بين مستضعفان تقسيم گردد با اين روش نيازي به يارانه ناچيز هم وجود ندارد كه دائم داستان براي تخصيص آن هست
  • بی نام IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    1 0
    باید یارانه همه را قطع و به همه یارانه بدهند یعنی یارانه کسانی که الگوی مصرف را رعایت نمیکنند قطع و یارانه به همه کسانی داده شود که الگوی مصرف را رعایت میکنند ما در یک ساختمان پنج واحدی زندگی میکنیم سال گذشته حدود ۲۰ متر مکعب در هر دوره آب مصرف میشد ولی امثال در هر دوره به ۱۵ متر رسیده چرا چون یکی از ساکنین تغییر کرده به نظر شما به خانواده ای که ۵ متر مکعب از متوسط بقیه که ۳ متر مکعب بوده بیشتر مصرف کرده یعنی ۸ مترمکعب باید یارانه داد
  • حاج محمود IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    1 0
    من هم با آن دسته افراد که نظر دادن که یارانه هیچ کس نباید قطع شود موافقم چون عدالت میگه که اگر قراره بخشی از اقلامی که دولت در مواقعی موظف بود با نرخ پائین در اختیار عموم قرار بگیره ، و حالا که میخواد آزاد کنه درآمد حاصله را باید بطور مساوی بین همه ملت ایران تقسیم کنه ، یادمان باشد که از فروش نفت به کسی پول نمی دهند بلکه این مابه التفاوت دریافتی دولت از حاملهای انرژی مثل گاز ، آب ،برق ،بنزین، نفت، گازوئیل، و... می باشد ، در پایان پیشنهاد میدهم یا به هیچ کس ندهند ، یا به همین صورت به همه تعلق بگیرد مگر کسی که خودش انصراف دهد موفق باشید
  • فرهاد A1 ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    4 0
    ملت چقد ساده اید می خوان یارانه همرو قطع کنند . این بازی سیاسی و راه انداختند که فقیر جلو پولدار قرار بگیرِ 4 روز دیگه می گن کلاً واسه همه باید قطع بشه اون روزم از طرف اون پولدارِ حمایت می شه
  • سمیه A1 ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    1 0
    سال 92 سبدکالای مجانی نصیب فامیل ما شدکه بازاریه و 3 دهنه حجره تو بازار بزرگ دارهمعیار های قطعی و وصلی یارانه اگه بخواد اینچنین طبقات رو تشخیص بده میخوام ندهاگه قطعم بشه با این آمارها و معیارهای مسخره واسه یه مشت بیچاره رو قطع میکنن
  • بی نام A1 ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    2 0
    اونایی که از رجیمی پول گرفتن یارانشونو قطع کنید
  • بی نام IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    5 0
    بابا شورش درآورید هر روز یارانه یارانه میکنید مال همه رو قطع کنید خیال همه رو راحت کنید 45 تومان چی میشه ؟
  • بی نام A1 ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    4 0
    به جای حذف یارانه، فساد مالی رو حذف کنن، اختلاسها رو حذف کنند ... اختلاسگرها را اعدام کنند مشکل حل میشه
  • بی نام IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    1 3
    من فکر می کنم یارانه همه را قطع کنند فقط بپ ساکنین روستاها وشهرهای کوچک که توان مالی کمی دارند بدهندتا هم کسی بی جهت مهاجرت نکند وهم کسانی که میخواهند از این پول برخوردار شوند برگردند اول همین تهران را قطع کنید خفه شدیم از دود ودم وشلوغی ورفتارمغولی
  • محمود IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    2 0
    نباید مال هیچکی حذف شه..اگه همه ایرانی هستیم همه به یک اندازه حق داریم..چطور مالیات برا همه هستش ولی یارانه نه؟؟
  • بی نام IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    1 3
    آقا این که کاری نداره. همین اول کسانی که ملکهای گرون و ماشینهای مدل بالا دارند حذف بشن. خیلی هم ساده هست. سند و پلاک به نامشونه.
  • بی نام A1 ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    1 0
    یارانه حق همه مردم ایرانه. دولت اگه میتونه مالیاتها رو درست بگیره ولی چون نمیتونه اینجوری می خواد کسری بودجه اش رو تامین کنه.ضمنا با این قیمت جهانی نفت دولت قیمت حاملهای انرژی رو مطابق قیمت جهانیش با ما حساب میکنه.
  • بی نام IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    4 0
    حق من ایرانی 45 عدد نان در ماه است نان دونه 1000 که دیگه این جرفها رو نداره ...
  • حمدی A1 ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    1 0
    1 نمایندان واعضای شورای شهر 2مدیران ارشد شرکتهای دولتی و خصوصی 3بازار ی ها 4صاحبان مغازه های ملیاردی و ملاک زمین های باارزش 5بساز بفروشها 6همه پزشکان وو متحخصصین پزشکی 7فوتبالیستها 8 ملیارهایی که به صد ملییون پول خرد میگن 9ایرانی های مقیم خارج ملاک را حقوق کارمندان و کارگران میدانید و فقط از اینها میتونید مالیات کم کنید چون مثل دیگر شغلهای آزاد راه فرار ندارند.
  • بی نام A1 ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    5 0
    خیلی از روستایها بهترین ماشینهای سنگین و سواری وبهترین زندگیها را دارند
  • بی نام A1 ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 1
    پول نقد حذف شود جای ان بن خرید داده شود چون این پول جهت گران شدن اب و برق و گاز و بنزین و انرژی بوده و طبق مستندات موجود هر کس که بیشتر از انرژی استفاده میکنه باید هزینه واقعی پرداخت کند و کسانی که کم مصرف هستند در هر زمینه این یارانه جهت جبران این گران شدن پرداخت گردد حالا صحبتشون عوض کردن هم گران کردن هم گوتاه کردن دوره بازپرداخت قبوض را لذا توصیه میشود گول نزنید خوب نیست هم گران کردین و به چند برابر قیمت قبل از یارانه حالا این داستان که فقط جهت گرفتن مالیات است کارمندان و حقوق بگیران 2جا مالیات باید بدهند از این به بعد
  • ترنم A1 ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    1 2
    پیشنهاد زیر خواهد توانست کمک شایانی به جامعه کند: ببینید با قطع یارانه یک پزشک چیزی حل نمیشود.چون عملا فقط یک نفر از مریضهای بیچاره که ویزیت سی هزار تومان را به پزشک پرداخت میکنند را از حقوق این پزشک کم شده هست.مردم درست پیشنهاد بدهید تا کمکی به مسئولان عزیز کشور اسلامی مان نموده باشیم. باید حقوق پزشکان مثل سایر اقشار زحمتکش ایران به تراز حقوق آنان و حتی زیر حقوق یک فرد عادی برسد تا واقعا بتوان آنها را پزشک خواند نه اینکه فرعون دوما همسر پزشکان باید بیکار بشوند چه معنا دارد هم مرد کلی پول از مردم بیچاره مریض بچاپد هم زن اش استخدام باشد؟زن آن پزشک جای من را اشغال را کرده هست.خواهشمندم و لطفا رسیدگی بشود.
  • بی نام A1 ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 1
    باز نشستگان کشوری و کار گران باید از در یافت یارانه معاف گردند و در مقابل یاران متخصصان دو برابر شود این هم نظری است
  • بی نام IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    4 0
    آقا یارانمون رو که دارن حذف میکنن لااقل نظرمون رو حذف نکن.
  • ترنم A1 ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    2 4
    توجه داشته باشید پزشکان آب زیرکاه هستند سرمایه های میلیاری شان را تبدیل به خانه بزرگ و ملک نکرده اند که به چشم بیایند آنها در خارج از کشور اسلامی ایران ملک خریده اند و کلی طلا دارند خودم دیدم زن و بچه شان چقدر طلا آویزانشونه.بدون شک پزشکان و طلافروشی ها حذف بشوند بقیه اش را تحقیق میکنم خدمتتان میگویم اینم خودش شغلیهههههههههههههه فعلا حقوق دو میلیون بالاها حذفففففففف
  • بی نام A1 ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    6 0
    خشت اول گر نهد معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج جلوی رانت خوارها مفاسد اقتصادی و ادری و دلالان تحریم رو بگیرین همه یارانشون رو میندازن صندوق صدقات
  • بی نام IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 8
    به نظر من دولت نباید همه خانواده رو با هم ببینه ما الان کلی افراد مجرد داریم که کار میکنن و برای یک نفر درامد کافی هم دارن به این آدما نباید یارانه بدن در عوض خانواده های پر جمعیتی داریم که یک نفر شاغل داره خرج همه رو میده این آدم هر چقدر هم درامدش بالا باشه بازم باید دید کفاف اون همه آدم رو میده یا نه
  • دیبا A1 ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    1 1
    بازنشته دولتی هستم با حقوق یک میلیون دویست به خاطر تبلیغات دروغ دولت انصراف دادم به امید بهترشدن کسب وکار ودیگر مشکلات مردم .به امید روزیکه مردم خوب زندگی کنند واحتیاج به پول گدایی نداشته باشند
  • مونا IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 2
    بنظرمن افرادی با حقوق مزایای بالا افرادی که صاحب یک ملک یا املاکی با ارزش بیش از پانصد ملیون تومانند.قطع وصرف تغییر روشهای ابیاری کشاورزان شوند چون اگر روشهای ابیاری کشاورزی تغییر نکند تا چند سال دیگر اب برای خوردن هم نداریم وهمینطور بهداشت و درمان شود
  • سعید A1 ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    1 1
    کارمندهای دولت همه وضعشون خوبه دروغ میگن که ندارند اکثرا دو تا خانه را دارند انهایی که ماشینهای انچنانی دارند اما کارگرها همه با بدبختی زندگیشان میگذره هر دولتی امد فقط به فکر کارمندهای دولت بوده نمیدونم سهام عدالت کارمند اما کارگر چه کاره هستسعید
  • محسن A1 ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    1 1
    یه عده میگن یارانه حق همه هست و باید بگیرند سوالی که پیش میاد این هست که اونوقت چه مرضی هست اسمش را بگذارند هدفمندی؟ خوب این که بی هدفی محضه. اگه اسلامی و انسانی بخواهیم عمل کنیم همونطور که خدا در قرآن بیان کرده که روزی فقرا را در در اموال اغنیا و ثروتمندان قرار داده باید یارانه حداقل 30 خانوارها قطع بشه، مثل قضات، پزشکان، وکلا، مدیران شرکتها و . . . که حداقل بالای 4 میلیون درآمد ماهانه دارند و صاحبان املاک و کارخانه ها و . . . واقعاً کسی که ماشین حداقل 100 میلیونی سوار میشه و بنزین آزاد لیتری 1000 تومن میزنه چه نیازی به ماهی 45 تومن یارانه داره؟
  • موسوی A1 ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    1 0
    چرا باید اختلاس بشه چرا باید بودجه برای یارانه ها کم بیاد چرا باید صندوق ذخیره دولت خالی باشه . کسی که یارانه اش حذف میشه مگر ایرانی نیست این مبلغ یارانه همان مبلغ استفاده از ذخایر ومنابع کشور ایران هستش که اصلا مبلغی نمیشه . اگر دولت بانک اطلاعاتی و اطلاعات به روز داره و باحذف یارانه پر درآمدها اشتغال ایجاد میکنه خوب منتظریم شروع بکنه
  • بی نام A1 ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    3 1
    بیت المال حق همه ایرانیان است و بس. راستی از اختلاس ها چه خبر؟
  • ملكي A1 ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 2
    به نظر من اصولاً پرداخت يارانه سياست خوبي نيست و بايد حذف شود. ولي در شرايط فعلي چاره اي جز حذف تدريجي آن نيست. لذا بايد مجموعه اي از عوامل را در نظر گرفت. براي مثال مجموع درآمد ٥ ميليون توماني خانوار ، اتومبيل بالآي يك ميليارد ريال، ارزش منزل مسكوني، مغازه يا دفتر كارجمعاً بيشتر از ده ميليارد ريال ، پرداخت أجاره بهاي بيشتر از ٥٠ ميليون ريال. هر يك از اين موارد و براي جمع اعضاي خانوار مي تواند بيانگر عدم نياز به يارانه ٤٥ هزار توماني باشد.
  • علی IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 1
    اخه به سوخت در حد مجانی ایران چه یارانه ای باید تعلق بگیره .بغل گوش شما ترکیه داره بنزین و هشت هزار تومن میفروشه وسطح زندگیشون خیلی از ما بهتره .بعد شما بنزین وهفتصد میفروشین یارانه هم روش میدین ومیخواین ایران پیشرفت هم بکنه.تورو به خدا دست از سرکار گداشتن مردم بردارید
  • ناشناس IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    34 1
    افراد عضو هيئت علمي دانشگاهها و وزراتخانه ها مخصوصا وزارت نفت و نيرو با حقوق بالاتر از دو و نيم ميليون تومان در ماه مستحق دريافت يارانه نيستند .
  • علی A1 ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    4 1
    بنده باهمسم کامندیم حثوث ماهیانه که واریزمیشه رابایدبابت قرض ها وبدهی به مغازه هابدیم وظرف سه چهارروزه تموم میشه وتنهاامیدمون به یارانه است اگراینم قطع کنن واقعا موندیم بایدچیکارکنیم دولت ازاول نمی بایست می دادحالادیگه بابرنامه ریزی هایی که هرخانوارمی کنه اکه حذف بشه خیلی فلج کننده اسن
  • بی نام A1 ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    1 4
    کارگران و رفتگران و زنان سرپرست و افراد نيازمند
  • علی اکبر RO ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    3 0
    هر ایرانی از هر تیکه ای خاک ایران سهمی دارد....... وبخش عظیمی از اون بصورت امانت دست امانت داران هست ...... خیانت در امانت نیز خود جرم هست ...... مگر اینکه بنده ای از حق خودش بگذرد یا انرا ببخشد...........
  • بی نام A1 ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 2
    توی این کشورپهناورانقدرادمای پولداری هست که کارمندان بااوناقابل قیاس نیستن بهتره اراونایارانه کم کنن مانند:مالکین بزرگزمیندارانعمده فروشانکارخانه داران شرکتهای خصوصی طلا فروشان اغلب بازاریان بسازوبفروشان وووووووو نه کارمند ای بیچاره که هزاربدبختی بااین حقوق اخرماه دارند
  • بی نام A1 ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 0
    آقا فرمولش خیلی مشکل نیست خط فقر را به اضافه 75 کنید که مثلا" قدری رفاهیات برای اونایی که از خط فقر بالاترند در نظر گرفته شده باشه
  • بی نام IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    4 0
    به نظرم بهتر ایت یارانه کارگران وکارمندان جزء قطع شود تا عزیزان از ما بهتران و دزدان عرصه اقتصاد با کسری بودجه جهت اختلاص مواجه نشوند
  • بی نام A1 ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    5 1
    مگر2ونیم میلیون تومان برای یک خانوارمبلغ بالاییه که میخوان یارانه شونه قطع کنن ؟افرادی هستندکه درروزاین مبالغ رادرامددارن ولی شناخته شده نیستندبهتره دولت محترم ازتصمیم عجولانه پرهیزکنه چون این وسط حق کارمندان ضایع میشه واین شناسایی حداقل یک سال وقت میبره
  • بی نام IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    4 1
    اصلاکی گفت که به مایارانه بدیدوبدبختمون کنیدکه الان میخواهیدحذف کنید.اگه وجودشوداریدوضعو برگردونیدبه سالهای قبل این مسخره بازیها هیچکی یارانه نمیخاد
  • بی نام IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    2 6
    بنده یارانه را انصراف دادم نه اینکه وضع ام خوب باشد در صورتیکه یک خونه 62 متری پایین شهر ویک ماشین دست دوم ایرانی دارم ودیگر هیچ بدلیل اینکه همون حدود 2.5 میلیون حقوق میگیرم اگر بالاتر از ازمن قطع نشود این من را دچار اشتباه می کند وقتی ازمردم می خواهند انصراف بدهند وامثال من اعتماد می کنیم باید بقیه راهم قطع کنند
  • فتاح فتح الله زاده NL ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    0 13
    یارانه همه حذف شود و در عوض دولت به اقشار اسیب پذیر بسته حمایتی بدهد.
  • من A1 ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    10 0
    سهم من از درامد نفتمو بدین هیچی ازتون نمیخوام
  • انوش A1 ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    2 2
    به نظر من بهتره یارانه بکلی در همه امور اعم از نقدی و غیر نقدی قطع بشه ولی حد اقل حقوق دو و نیم ملیون تومان یا بیشتر بشه . افراد نیازمند نیز زیر پوشش بهزیستی واقعی دولتی بروند نه کمیته امداد و صندوق صدقات و غیره . بلکه صدقات به بهزیستی داده شود
  • علی فتحی A1 ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    12 1
    هیچ کس خجالت نمی کشید نظرسنجی گذاشتین الان تو کشورهای همسایه چقدر یارانه میدن تو ایران چقدر میدن بجای این کارها ی قانون بذاریم که هرکس اختلاس کنه خودش و خانواده اش باهم اعدام میشن تا کسی نتواند پول مردم و بخورند برو سوالت را اصلاح کن پسر خوب
  • زمانی IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    14 1
    آنهاییکه میلیاردی از بیت المال به جیب میزنند با آنها کاری ندارین .فقط چسبیدین به یارانه 45500 تومانی مردم بدبخت. مردم ایران همه حقشونه چه فقیر و چه غنی من اعتقادم همینه.استفاده از کارت انرژی بهترین راهکاره.بنده ی کارمند اگه یه قسط از وامم تاخیر افته فورا داد میزنید یا از حقوقم کم میکنید ولی از دو میلیاردی ها نه ومیگید آبروریزی میشه.بابا اسمشو اعلام نمایید.خلاصه یارانه دادن دولت مثل این میماند که ما هنگام خرید جوراب 2هزاری تخفیف میخواهیم و اصرار زیادی هم میکنیم در حالیکه کل مایه اش چیزی نیست.ولی هنگام خرید یه شلوار به اندازه 10برابر یه جوراب منفعت داده و اصرار تخفیف هم نداریم وشاید در عوض هم با هزار التماس یه پول اضافی هم هدیه میدیم.دولت باید دنبال دانه درشت ها برود و از مردم دست بکشد.
  • m A1 ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
    1 0
    تو این کشور که مشکلات توی جامعه زیاد هست به هیچ صورت نمیشه احساس عدالت کرد حتی با این کارها شرایط جامعه ما اینطور هست..