ایسنا نوشت:


مسوولان کمیته تحقیقات سازمان ملل اعلام کردند که لیست عاملان جنایات جنگی در سوریه را منتشر خواهند کرد. در همین حال سازمان ملل گزارش داد تعداد کشته‌شدگان طی چهار سال جنگ در سوریه از مرز 200 هزار تن گذشته است.

 به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، رئیس کمیته تحقیقات سازمان ملل درخصوص جنایات جنگی در سوریه اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود شورای حقوق بشر در نشست خود که 17 مارس آتی (26 اسفند) برگزار می‌شود، مساله انتشار لیست افرادی را که مرتکب جنایات جنگی در سوریه شده‌اند مورد بررسی قرار دهد.

بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت: کمیته تحقیقات به دمشق نیامده‌اند و گزارشاتی دروغین و گمراه‌کننده را در چارچوب اقدامات خود علیه سوریه ارائه می‌کنند.

از سوی دیگر استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که طی چهار سال جنگ در سوریه تعداد کشته‌شدگان از مرز 200 هزار تن عبور کرده و این بیشترین آمار در میان بحران‌های اخیر در جهان بوده است.

وی افزود: بیش از 10 میلیون سوری با ادامه جنگ در این کشور مجبور به فرار از منازل خود شده‌اند.

دوجاریک در پایان خاطرنشان کرد: بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل از تمامی طرف‌ها خواسته تا راهکاری را برای پایان دادن به بحران سوریه و رنج‌های مردم این کشور پیدا کنند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =