رییس اتحادیه جهانی کشتی در نشست خبری در حاشیه رقابت‌های جام جهانی پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد.

به گزارش ایسنا، نناد لالوویچ ، رییس اتحادیه جهانی کشتی به همراه رسول خادم، رییس فدراسیون کشتی ایران در حاشیه رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی در نشست خبری شرکت کردند.
در ابتدای نشست خبری، خادم اظهار کرد: رییس اتحادیه جهانی کشتی به همراه روسای کنفدراسیون‌های کشتی اروپا ، آمریکا و آسیا مهمان رقابت‌های جام جهانی تهران بودند. مسلما این موضوع فرصت بسیار خوبی برای تعامل هر چه بیشتر با اعضای صاحب جایگاه در اتحادیه جهانی کشتی است.
سپس لالوویچ خاطر نشان کرد: اول از همه جا دارد از فدراسیون کشتی به خاطر برگزاری خوب رقابت‌های جام جهانی تشکر کنم. مثل همیشه برگزاری این رقابت‌ها در بالاترین سطح بود و استقبال خوبی از آن صورت گرفت. ما به این جا آمده‌ایم تا رقابت بین هشت تیم برتر دنیا را مشاهده کنیم که امشب قهرمان جام جهانی مشخص خواهد شد.
رییس اتحادیه جهانی کشتی افزود: شما غمگین و ناامید هستید چرا که باید برای کسب عنوان سومی مسابقه بدهید. اما می‌دانم که این نسل جدید کشتی فرنگی ایران است و مطمئنا موفق خواهد شد. اکنون زمانی است که کشتی‌گیران جوان برای کسب تجربه در این رقابت‌ها حاضر شده‌اند و برای رسیدن به المپیک می جنگندند.
در ادامه لالوویچ در پاسخ به این سوال که چرا ایران جایگاه مهمی در اتحادیه جهانی کشتی ندارد، گفت: ایران استحقاق برگزاری بهترین و معتبرترین مسابقات را دارد و همچنین پرشورترین هواداران در ایران حضور دارند. به اعتقاد من همکاری با فدراسیون ایران در بالاترین سطح خود قرار دارد و در مقر اتحادیه جهانی کشتی ملاقات‌های زیادی با مقامات ایرانی داشتم. من در یک سال اخیر نیز برای دومین بار است که به ایران می‌آیم که مطمئنا در آینده بیشتر خواهد شد. بنابراین ایران از جمله کشورهای بسیار مهم در اتحادیه جهانی کشتی است.
وی در باره لزوم جلوگیری از دخالت دولت‌ها در فدراسیون‌های ملی و سیاست اتحادیه جهانی کشتی گفت: ما در حال پیگیری این موضوع هستیم. کشتی یک ورزش المپیکی است و همه به خوبی می‌دانیم که نگه داشتن آن در المپیک کار بسیار سختی بود. ما کاملا بر اساس اساسنامه IOC عمل می‌کنیم؛ این اساسنامه می‌گوید که سیاست نباید در تصمیمات ورزشی وارد شود. البته از سوی دیگر دولت ها از لحاظ مالی رشته‌های ورزشی را حمایت می‌کنند و بسیار سخت است که در جایگاهی حضور داشته باشید که هم بخواهید دخالت کنید و هم نتوانید، اما همان طور که می‌دانم چنین مشکلی را در ایران نداریم. ما رابطه کاملا متقابل و احترام آمیز با فدراسیون کشتی ایران داریم. این را می‌دانم که در این دوره رییس فدراسیون کشتی و تمام افراد داخل این فدراسیون از طریق انتخابات درست بر سر کار آمده‌اند ولی از ورزش‌های دیگر اطلاعی ندارم.
رییس اتحادیه جهانی کشتی درباره مشکلات میزبانی ایران و مسابقات جهانی به خاطر برگزاری همزمان با رقابت‌های کشتی زنان و مردان و این که اتحادیه جهانی چه راهکاری برای حل این مشکل در آینده دارد و آیا ایران می‌تواند به میزبانی مسابقات جهانی امیدوار باشد یا خیر؟ گفت: بله! این موضوع امکان پذیر است هر چند کار بسیار سختی است، چرا که همه کارها دو برابر می‌شود. هم اینک تا سال 2018 میزبان مسابقات جهانی رزرو شده و در آینده به این فکر هستیم که مسابقات قهرمانی جهان را در بخش زنان و مردان به صورت جداگانه برگزار کنیم. همچنین قصد داریم بقیه رشته‌های غیر المپیکی کشتی را نیز به نمایش بگذاریم.
وی در ادامه با تاکید بر اهمیت زیاد کشتی های سنتی نزد اتحادیه جهانی کشتی گفت: شما کشتی آلیش را دارید که بسیار جذاب است. به همین ترتیب رشته‌های دیگر کشتی نیز در جهان وجود دارد که هر کدام بیانگر اعتقادات هر منطقه است. بنابراین ما به خاطر فراوانی رشته‌ها ثروتمند هستیم. اتحادیه جهانی هماهنگ کننده و برگزار کننده تمامی این مسابقات است، چرا که این رشته‌ها حتی قبل از به وجود آمدن رقابت‌های المپیک وجود داشت و حتی این نوع کشتی که در المپیک برگزار می‌شود از کشتی‌های سنتی به وجود آمده است. پس از مسابقات جهانی 2018 در کنار رشته‌های آزاد و فرنگی رقابت‌های کشتی سنتی را نیز برگزار می‌کنیم تا اسپانسر و تماشاگران بیشتری جذب کشتی شوند.
در ادامه خبرنگاری به رییس اتحادیه جهانی کشتی گفت چرا با وجود زحمات زیاد فدراسیون کشتی ایران و حمایت‌هایی که از شما داشته است، شما حمایت جدی از عضویت ایران در هیات رییسه جهانی کشتی نداشتید که وی در جواب گفت: نگرانی شما را درک می‌کنم. حمایت از یک کاندیدا فقط حمایت مستقیم نیست ، بلکه سایر کشورها هم باید از نماینده شما حمایت کند. امیر رضا خادم به اعتقاد من نتیجه‌ خوبی به دست آورد و فکر می‌کنم که او 36 یا 37 رای را کسب کرد که با نفرات انتخابی فاصله چندانی نداشت. می‌دانم که خادم از حمایت اکثریت اعضای هیات رییسه برخوردار بود اما موفقیت در یک انتخابات وابستگی زیادی به روابط سیاسی دارد. من خودم برای اول که کاندیدا شدم موفق به ورود به هیات رییسه نشدم. خادم بسیار نزدیک به انتخاب شدن بود و فقط سه، چهار رای کم آورد.
وی ادامه داد: هر کاندیدای در انتخابات بیش از همه نیاز به حمایت کشورهای قاره خودش را دارد. این فعالیت‌ها باید از داخل قاره آغاز شود و سپس به هیات رییسه برسد.
رییس اتحادیه جهانی کشتی در ادامه این نشست خبری در رابطه با سیاست‌های اتحادیه جهانی کشتی در جلب توجه رسانه‌ها معتبر دنیا به این رشته ورزشی، خاطر نشان کرد: ما قرارداد سه ساله‌ای با شبکه یورو اسپورت‌ بسته‌ایم و قرار است این شبکه بیشتر مسابقات جهانی ما را پخش کند. این کار را در مسابقات جهانی ازبکستان آغاز کرده‌ایم و قیمت زیادی نیز برای فروش حق پخش تعیین کردیم. با شبکه یورو نیوز نیز قراردادی داریم که در هر مسابقه‌ای به مدت 26 دقیقه بتوانیم درباره مسائل کشتی صحبت کنیم. مذاکرات ما از بیش از یک سال گذشته آغاز شده است. نتایج کارهایمان خیلی زود مشخص نمی‌شود و مقداری زمان بر است.
وی ادامه داد: همچنین آژانسی را استخدام کرده‌ایم که در حال مراقبت از فروش سیگنال‌های تلویزیونی ما است. همچنین در حال مذاکره با یک کانال بزرگ تلویزیونی دنیا هستیم تا تمام مسابقات‌مان را یک‌جا به آنها بفروشیم. در آمریکا با شبکه ان.بی.سی صحبت کرده‌ایم و مسابقات قهرمانی جوانان جهان در برزیل را به یک شبکه تلویزیونی از مکزیک فروخته‌ایم.
لالوویچ درباره لزوم اهدای جوایز ارزنده به تیم‌های قهرمان مسابقات جهانی در جهت تشویق هر چه بیشتر آنها به موفقیت در کشتی، اظهار کرد: ما باید درآمد داشته باشیم تا بتوانیم جوایز خوبی را پرداخت کنیم. ما به حمایت کنندگان مالی نیاز داریم که این موضوع با نشان دادن بیشتر مسابقات ما از شبکه های تلویزیونی و جذب اسپانسرهای بیشتر میسر خواهد شد. برای این کار ابتدا باید مسابقات کشتی را جذاب‌تر و قابل فهم‌تر کنیم و به همین جهت قوانین در کشتی فرنگی را تغییر دهیم.
وی ادامه داد: اگر ما قواعد قابل فهم‌تری داشته باشیم مخاطبان بیشتری را جذب می‌کنیم و پس از آن امکان این که مسابقات‌مان از شبکه‌های بیشتری پخش شود وجود دارد که این کار باعث جذب اسپانسرهای بیشتری خواهد شد. ما باید این اقدام را با سرعت بیشتری به سرانجام برسانیم، چرا که همه چیز به پول بر می‌گردد.
رییس اتحادیه جهانی کشتی خاطر نشان کرد: در چند سال گذشته فقط متخصصان کشتی می‌دانند که چه اتفاقی بر روی تشک کشتی رخ می‌دهد. حتی قهرمانان این رشته نیز تشخیص نمی‌دادند که امتیازات به چه صورتی اختصاص می‌یابد. ما برای درک صحیح، نام فدراسیون جهانی را به اتحادیه تغییر دادیم، چرا که نام قبلی در اغلب موارد با یک شرکت تولید کننده البسه اشتباه گرفته می‌شد. ما می‌خواهیم به شش میلیون نفری که در داخل سالن کشتی حضور ندارند نشان دهیم که چه کار می‌کنیم به خاطر همین باید کشتی آسان ، قابل فهم و برای بینندگان جذاب باشد. قوانین باید طوری تغییر کند که کشتی‌گیران از آن اطلاع کامل داشته باشند نه این که داور تشخیص دهد که فنون امتیاز داشت یا خیر ، کما این که در گذشته در مورد یک فن اختلاف نظر زیادی وجود داشت که چند امتیاز به آن تعلق بگیرد که این موضوع قابل پذیرش نیست و ما با آن مبارزه می‌کنیم.
لالوویچ در ادامه درباره تداوم تغییرات قوانین در کشتی گفت: تغییر قوانین از مسابقات جوانان اروپا آغاز می‌شود و کمیته‌ فنی در آن مسابقات حضور خواهند داشت تا این تغییرات را مورد بررسی قرار دهند. اگر به تصویب برسد پس از آن تمام مسابقات انتخابی المپیک بر اساس قوانین جدید اجرا می‌شود. البته باید به کشتی‌گیران و مربیان زمان کافی داده شود تا خود را با قوانین جدید تطبیق دهند.
رییس اتحادیه جهانی کشتی درباره برگزاری مسابقات اپن در تهران به عنوان بزرگترین رویداد کشتی جهان گفت: به فدراسیون کشتی تبریک می‌گویم که بیش از سه هزار کشتی‌گیر را بر روی 15 تشک راهی مسابقات کرد. در گذشته آمریکا مسابقاتی را بر روی 12 تشک برگزار کرد که این رکورد توسط ایران شکسته شد. این گونه مسابقات از حمایت کامل ما برخوردار است و می‌دانم که برگزاری آن حتی در جمع کردن داوران مسابقات یک کار بسیار بزرگی است. کما این که با وجود این که این رقابت‌ها تحت نظر ما نبود، اما ما نماینده‌ای به تهران فرستادیم تا ناظر این رقابت‌ها باشد.
در ادامه خبرنگاری از رییس اتحادیه جهانی کشتی پرسید که شما تغییرات زیادی در اتحادیه جهانی کشتی داشتید و جلوی تبانی‌ها را گرفتید که اهالی کشتی از آن احساس آرامش می‌کنند ، اما تغییرات اعمال شده شما در قوانین کشتی بسیار با عجله انجام شده که این موضوع سبب شده ورزشکاران و داوران نتوانند به خوبی خود را با این قوانین منطبق کنند که لالوویچ، پاسخ داد: از این به بعد تغییر چندانی در قوانین کشتی نخواهیم داشت. پیش از این نظراتی مبنی بر این که رشته کشتی فرنگی خسته کننده است را دریافت کرده‌ایم و علاقمندان معتقد بودند که نحوه امتیاز دادن در آن غیر قابل فهم است. متاسفانه کشتی‌گیران نتوانستند به خوبی خود را با این قوانین جدید تطبیق دهند. کشتی فرنگی در حال حاضر بسیار به کشتی آزاد شبیه است و ما با این تغییرات سعی کرده‌ایم تا به خوبی نوع تغییرات کشتی را نشان دهیم.
رییس اتحادیه جهانی کشتی با اشاره این که تغییرات در شکل دو بنده‌های کشتی فرنگی و آزاد را در دستور کار قرار داده‌ایم ، ادامه داد: امیدوارم که در سال‌های آینده داوران متخصص در دو رشته آزاد و فرنگی به صورت مجاز داشته باشیم. همچنین این هدف را داریم که در المپیک 2016 تماشاگران مختص دو رشته آزاد و فرنگی داشته باشیم.
وی درباره رتبه پنجم کشتی در دوپینگ دنیا و راهکارهای این اتحادیه در جهت مبارزه با دوپینگ، تصریح کرد: در ژانویه گذشته جلسه هیات رییسه درباره دوپینگ برگزار شد که در آن جلسه اعلام کردیم متاسفانه کشتی رتبه پنجم دوپینگ دنیا را به خود اختصاص داده است. برای ما مهم نیست که پنجم یا ششم باشیم ، بلکه می‌خواهیم بهترین جایگاه را در جهان داشته باشیم. بودجه‌ای را برای مراقبت خارج از مسابقات از کشتی گیران در نظر گرفته‌ایم که این بودجه در زمانی که من انتخاب شدم پنج برابر شد و امسال نیز آن را دو برابر کردیم. همچنین به فدراسیون‌های ملی نامه‌نگاری کردیم که از اول ژانویه جریمه دوپینگ دو برابر می‌شود و اگر دوپینگ کشتی‌گیری در مرتبه اول مثبت اعلام شود او کشتی را از دست می‌دهد.
رییس اتحادیه جهانی کشتی تصریح کرد: در سال 2014 ، 14 مورد دوپینگ در کشتی بزرگسالان داشتیم که این تعداد در جوانان 78 مورد بود. در رشته وزنه‌برداری 78 مورد دوپینگ مثبت داشتیم و در دوچرخه‌سواری نیز خیلی بیشتر از این‌ها بود. فدراسیون‌ها باید پیشگیری شوند تا با جریمه سنگین مواجه نشوند.
وی درباره اقدام فدراسیون کشتی در گرفتن تست‌های دوره ای از کشتی‌گیران برای اطمینان از سلامت آنها ، ادامه داد: به فدراسیون کشتی ایران تبریک می‌گویم و می‌دانم که دو ماه است تست های دوره ای را آغاز کرده است، چرا که دوپینگ واقعا تاسف آور است و باید با از آن پیشگیری شود.
در ادامه خبرنگاری خطاب به لالوویچ گفت ایران برای نخستین بار رقابت‌های جام باشگاه‌های جهان را برگزار کرد، اما تعداد باشگاه‌های شرکت کننده در آن زیاد نبود و بیشتر کشورها با تیم‌های ملی در آن شرکت کردند. راهکار اتحادیه جهانی کشتی برای روی آوردن باشگاه‌ها به کشتی چیست؟ او پاسخ داد: مسابقات باشگاهی جهان در ایران دستاوردهای بسیار خوبی برای ما داشت تا بدانیم در آینده چه کار کنیم. در قدم اول باید مسابقات را در چهار قاره برگزار کنیم. کاری که ایران کرد کشورهای شرکت کننده را واداشت تا راجع به این مسائل و لزوم توجه باشگاه‌های کشتی فکر کنند. مثلا در فرانسه نمیتوانند تیم کاملی در کشتی آزاد و فرنگی داشته باشند یا در مسابقات آلمان کشتی در پنج رده برگزار می‌شود که بیش از 300 ورزشکار در آن شرکت می‌کنند. در شهرها و روستاهای کوچک نیز کشتی برگزار می‌شود چون به راحتی می‌تواند اسپانسر جذب کند چرا که حضور در فوتبال برای آنها بسیار گران است. مطمئنا فراگیر کردن کشتی در تمام نقاط دنیا از مهم‌ترین برنامه‌های اتحادیه جهانی کشتی است.
لالوویچ از طرح اتحادیه جهانی کشتی برای حصول رفت و آمد تیم‌های خارجی برای حضور در کشورها گفت و افزود: ما طرحی داریم که آی دی کارت‌های فدراسیون‌های جهانی مانند بازی‌های المپیک نقش ویزا را داشته باشد تا دیگر کشتی‌گیران در فرودگاه‌ها سه ، چهار ساعت برای دریافت ویزا معطل نشوند، چرا که به خاطر همین خستگی شاید دیگر نتوانند کشتی بگیرند. ما می‌خواهیم این مورد را به شرایط میزبانی‌ها اضافه کنیم و کشورهایی که میزبانی مسابقات جهانی را قبول می‌کنند متعهد به انجام این کار شوند تا در رفت و آمدها مشکلاتی از قبیل ویزا وجود نداشته باشد.
در انتهای این مراسم از تورج لارودی، پیشکسوت عرصه خبرنگاری تجلیل به عمل آمد و وی لوح یادبودی از دستان لالوویچ و رسول خادم دریافت کرد.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =