۰ نفر
۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۴
نیمی از کشور یخبندان می شود

ایسنا نوشت:

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت آب و هوای کشور را تشریح کرد.

مهندس احد وظیفه در این‌باره گفت: براساس نقشه های پیش یابی هوا شناسی در روز جمعه به‌جز مناطقی از جنوب شرق در سایر استانها بارش باران و در مناطق سردسیر و کوهستانی بارش برف را خواهیم داشت.

او با بیان اینکه از روز شنبه به تدریج از مقدار بارش‌ها در نواحی مرکزی و نیمه غربی کاشته می‌شود، گفت: در روز یکشنبه این بارندگی ها مناطقی واقع در جنوب شرق کشور را دربر می گیرد.

وظیفه با بیان اینکه بیشترین شدت بارش در روزهای شنبه و یکشنبه برای نیمه شرقی و نوار شمالی کشور پیش‌بینی شده است، گفت: پیش‌بینی‌ می‌شود این بارش‌ها در روز دوشنبه در شمال شرق و سواحل شرقی خزر ادامه پیدا کند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه طی سه روز آینده دریای خزر مواج و طوفانی خواهد بود ، ادامه داد:‌ از امروز نیمه شرقی خلیج فارس، دریای عمان و از روزهای شنبه و یکشنبه خلیج فارس ، دریای عمان و تنگه هرمز و در روز دوشنبه خلیج فارس مواج خواهدد بود.

او گفت: برای مناطق شرقی کشور از اواخر امروز و طی روز شنبه به سبب وزش باد شدید بروز گرد و خاک در برخی نقاط دور از انتظار نخواهد بود.

وظیفه درباره وضعیت آب و هوای پایتخت در روز شنبه نیزگفت:‌ در این روز آسمان تهران نیمه ابری و در بعضی از ساعات همراه با بارش پراکنده، گاهی وزش باد و به تدریج کاهش ابر پیش بینی شده است و بیشینه و کمینه دما نیز در روز شنبه 8 درجه بالای صفر و صفر خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور همچنین اعلام کرد که در روز شنبه حداقل دمای 14 استان کشور به زیر سفر خواهد رفت که از این میان زنجان و اردبیل به ترتیب با حداقل دمای منفی 9 و منفی هشت درجه سانتی‌گراد سردترین استان‌های کشور خواهند بود.

او ادامه داد: استان‌های هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بوشهر نیز با حداکثر دمای 28، 25 و 21 درچه سانتیگراد گرم ترین استان‌های کشور در روز شنبه خواهند بود.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =