ایسنا نوشت:

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره)، گفت: اصلاحات به معنی ادامه خط انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدهادی خامنه‌ای در هفتمین کنگره حزب اراده ملت ایران، گفت: منظور از اصلاحات، اصلاح در همه امور است و انقلاب اسلامی هم در واقع برای همین شکل گرفت و اصلاحات یعنی ادامه خط انقلاب اسلامی، رفع اشکالات و کارشکنی‌هایی که در نیل به اهداف انقلاب صورت گرفته است.

او گفت: اصلاحات یعنی بازگشت مردم به قانون و قانون‌گرایی و زدودن کسانی که از قانون فرار می‌کنند. ما در این زمینه به کار فرهنگی و آموزشی نیاز داریم.

خامنه‌ای با بیان این‌که «در کشور ما عده‌ای رسماً دموکراسی را نقد می‌کنند» گفت: این افراد به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم می‌شوند و مدعی هستند که اسلام با مردمی بودن سازش ندارد. در حالی که اسلام حرف دیگری می‌زند و می‌گوید ما با مشارکت مردم کار را پیش می‌بریم.

او در ادامه گفت: ما در اصلاحات باید سیاست‌گذاری‌ها و هدف‌گیری‌های مشخص داشته باشیم و نیاز داریم که بدانیم چه می‌خواهیم و قرار است به کدام سمت برویم. ما باید صراحتاً بگوییم که جامعه‌مان باید به سمتی برود که استقلال کامل داشته باشد و برنامه‌ها نیز باید مبتنی بر این مسأله باشد.

این نماینده پیشین مجلس ادامه داد: مسأله دیگری که زیاد می‌شنویم اما به آن عمل نمی‌شود تعهد و تخصص در امور است. یکی از جاهایی که به تعهد و تخصص نیاز دارد مجلس شورای اسلامی است و ما باید به مردم بگوییم که کارکرد مجلس چیست و چه کسانی می‌توانند در چنین جایگاهی قرار گیرند. چون دیده‌ایم که با برخی انتخاب‌های اشتباه بعضی قانون‌گذاری‌ها و یا وقت تلف کردن‌ها در مجلس صورت گرفته که به نفع جامعه نیست.

او گفت: باید تک تک مردمی که می‌خواهند رأی بدهند بدانند که فلان کاندیدا برای چه می‌خواهد به مجلس برود. یکی از وظایف احزاب این است که آموزش را آن‌قدر توسعه دهند تا هر کسی روی کار می‌آید جزء انسان‌های متخصص و کارشناس شخص دیگری را نیابد و جایی برای غیرمتخصص‌ها باقی نماند.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره)، گفت: اصلاحات باید با انجام کار فرهنگی و آموزشی به فعالیت‌های خود سامان دهد. البته ما ابتدا باید خود را اصلاح کنیم تا بعد بتوانیم به اصلاح جامعه بپردازیم. برای اصلاح باید به آنچه می‌گوییم و ادعا می‌کنیم پایبند باشیم. در حالی که دیده‌ایم بعضی مواقع حرف‌های خوبی از طرف برخی وابستگان به اصلاحات زده شده اما خیلی به آن حرف‌ها پایبند نبوده‌اند.

او در ادامه به ملاک بودن شایستگی اشاره کرد و یادآور شد: باید در کارها شایستگی ملاک باشد نه وابستگی. اخلاق سیاسی و اصلاح در سیاست نیز به این مسأله بستگی دارد. ممکن است احزاب اسامی زیبایی داشته باشند اما این دلیل نمی‌شود که خوبی‌ها را انحصاری و اختصاصی کنند. همان‌طور که ما با وجود این‌که عنوان نیروهای خط امام (ره) را داریم اما ادعا نکرده‌ایم که ما فقط خط امام (ره) هستیم.

خامنه‌ای گفت: هر کس باید سر جای خودش قرار بگیرد و کسی نباید خود را بیش از آنچه هست ببیند. افرادی در جامعه ما هستند که درباره همه چیز نظر می‌دهند. از موسیقی و هنر گرفته تا اقتصاد و سیاست و متأسفانه این مسأله به صورت یک فرهنگ درآمده است. حرف اصلاحات این است که هر کس به اندازه‌ای که می‌داند حرف بزند و باید تخصص‌ها را در نظر گرفت.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: احزاب باید مواظب باشند که به خاطر داشتن امکانات و پول بیشتر خود را بیشتر از آنچه هستند نشان ندهند. وابستگان به اصلاحات نیز نباید در دعواهای من یا تو وارد شوند بلکه باید به شایسته‌ها و شایستگی‌ها توجه داشته باشند.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) در پایان گفت: باید به ساختارها اهمیت بدهیم. ساختار فعالیت سیاسی، احزاب هستند و اگر کمبودی دارند خودشان باید کمبودها را برطرف کنند چرا که قدرتش را دارند. ما در جبهه اصلاحات تشکل‌های پدرخوانده نداریم اما معتقدیم زبدگان و نخبگانی داریم که حق خود را محفوظ دارند و جامعه هم حق‌گذار آنها خواهد بود.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام GB ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
    2 8
    اصلاحات بازگشت شما ها به قدرت است