۰ نفر
۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۲

ایرنا نوشت:

اقدامات رسانه ای و فیلم های هالیوودی گروه تروریستی تکفیری داعش از جنایات وحشیانه این گروه در سوریه و عراق و برخی دیگر از کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا در سال 2014 بسیار مورد توجه و اهتمام قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا،پایگاه خبری شبکه المنار لبنان در این زمینه افزود:براحدی پوشیده نیست، داعش درفیلم های ویدیویی و نوارهای صوتی که در سال 2014 منتشر کرده، کوشیده است با ارائه کاری حرفه ای و سطح بالا، بریدن سر و اعدام های مردم ، خبرنگاران و فعالان کشورهای مختلف را مستند کند.

** هزینه های میلیون دلاری تولید فیلم

فیلم هایی که توسط داعش تولید و درشبکه های اجتماعی منتشر می شود به ویژه عملیات اعدام و بریدن سرها، نشان می دهد تیم های بزرگی در پشت صحنه تولید آنها مشارکت دارند.

لباس های یک شکل و یک رنگ و تجهیزات فیلم برداری با کیفیت عالی HD و نیز شیوه فیلم برداری و مونتاژ و عوامل دیداری و شنیداری در فیلم ها کاملا شبیه عملکرد استودیوهای فیلمبرداری خارجی به ویژه هالیوودی است.

کارشناسان آمریکایی با در نظر گرفتن امکانات حرفه ای مورد استفاده شده و شیوه های تولید و کارگردانی، هزینه تهیه فیلم 16 دقیقه ای اعدام 22 سرباز سوری را که سال گذشته در استان الرقه انجام شد 200 هزار دلار تخمین زده اند.

کارشناسان تاکید کرده اند که تصویر برداری این فیلم که از زوایای مختلف انجام شده احتیاج به مشارکت یک تیم حرفه ای و صاحب نظر در امور سینما و فیلم داشته است.

 

** کتاب 400 صفحه ای

داعش به تازگی در اقدامی که استقلال آن در تولید فیلم ها را زیر سئوال برده کتابی 400 صفحه ای را در سایت های اینترنتی خود منتشر کرده است و چندین عملیات آن در عراق و سوریه ، روند درآمدهای مالی و دریافت امکانات را با اشکال و جداول تشریح می کند، گویی که یک شرکت تجاری عادی است.

 

** دست داشتن استودیوهای هالیوودی در تولید فیلم های داعش

سایت«نشنال ریپورت» فاش کرده است که مقامات دولت آمریکاهشت تن را به جرم همکاری باگروه تروریستی داعش در تولید فیلم های ویدئویی سوزاندن ، اعدام و بریدن سر گروگان ها بازداشت کرده است.

با توجه به کیفیت بالای فیلم برداری و امکانات عالی تولید، از مدت ها پیش تردیدهای زیادی درباره نحوه تولید کلیپ های ویدیویی داعش مطرح می شد، اما به اعتراف این سایت هیچ کس تصور نمی کرد یک شرکت آمریکایی در این کار دست داشته باشد.

نیروهای پلیس آمریکا با ورود به شرکت 'Final Solution Productions' شش نفر را در رابطه با این موضوع بازداشت کرده اند.

پلیس آمریکا دو نفر را هم دراین رابطه در منزلشان بازداشت کرده است اما مقامات مربوطه تاکنون به نام 8 فرد بازداشت شده اشاره ای نکرده اند.

این شرکت آمریکایی کار تولید حرفه ای فیلم را انجام می دهد و در زمینه مونتاژ نهایی فیلم ها و افزودن جلوه های صوتی و تصویری برای تبلیغات فیلم هم فعالیت دارد.

نشنال ریپورت خاطرنشان کرده است که این شرکت در استودیوهای هالیوود و تحت پوشش تولید فیلم های ویدئویی تبلیغاتی اقدام به تولید کلیپ های ویدیویی ویژه برای گروه تروریستی تکفیری داعش کرده است.

نیروهای دفتر تحقیقات فدرال با همکاری اداره امنیت داخلی و پلیس لس آنجلس بعداز ورود به این شرکت، شش نفر را دستگیر کرده اند، دو نفر دیگر نیز در همین رابطه در منزلشان دستگیر شده اند و هم اکنون این هشت نفر به جرم مشارکت در تبلیغات گروه تروریستی داعش بازداشت هستند و در انتظار محاکمه به سر می برند.

یکی از مسئولان دفتر امنیت لس آنجلس اعلام کرده که نیروهای پلیس توانسته اند به بخش هایی از فیلمی ضبط شده روی یک نوار خام ویدئویی قرار داده شده در دستگاه های کامپیوتر این شرکت دست یابند اما تاکنون مشخص نیست که پلیس از چه طریقی به این ویدیو دست پیدا کرده است.

سایت «نشنال ریپورت» به نقل از منابعی خاص گزارش داده است که پس از بازجویی از برخی افراد بازداشت شده درعراق و نیز کشف ویدیوهای رمزگذاری شده توسط یک تهیه کننده فیلم در منطقه ای درآمریکا، نیروهای پلیس توانسته اند به شرکت یاد شده برسند.

یک کارشناس مسائل فن آوری می گوید: اگر کسی بتواند پیام های ارسال شده از طریق مرورگرها را رهگیری کند به سادگی قادر خواهد بود به اینترنت پروتوکل و شناسه عددی کامپیوتری که آن پیام ها را دریافت می کند دسترسی پیدا کند حتی اگر دستگاه کامپیوتر با استفاده از سیستم تورینت مخفی شده باشد.

از سوی دیگر رییس پلیس لس آنجلس اعلام کرده است که دفتر تحقیقات فدرال هم اکنون در حال بررسی تمام راه های ارتباطی این شرکت با اشخاص دیگر در منطقه است زیرا به احتمال زیاد این شرکت با طرف های دیگری همکاری می کرده است.

درهمین حال مسئولان آمریکایی نگرانی خود را از «تروریست های داخلی» که با گروه تروریستی داعش همکاری می کنند، ابراز داشته اند.

آنها معتقدند شرکت 'Final Solution' با همکاری استودیوها و تولید کننده های دیگر و با هدف کسب منافع مادی، در انتشار ویدیوهای داعش مشارکت دارند.

این مساله از شرکت های هالیوودی که در مقابل دریافت پول حاضر به انجام هر کاری هستند، بعید به نظر نمی رسد.

 

** پنج پرتغالی مدیر تولید فیلم های بریدن سر توسط داعش

روزنامه انگلیسی «ساندی تایمز» نوشته است که تولید فیلم های بریدن سر توسط عناصر گروه تروریستی داعش را یک تیم پنج نفری از کشور پرتغال برعهده دارد.

این روزنامه بر اساس تحقیقاتی که در این رابطه انجام داده از فردی به نام «نیرو سرایفا» به عنوان رییس این تیم نام برده و نوشته است که اعضای این تیم پیش از سفر به سوریه برای جنگ در کنار داعش، در انگلیس زندگی می کرده و به مدت طولانی تحت نظر سازمان امنیت این کشور بوده اند.

 

** اهداف داعش از انتشار فیلم های ویدئویی

سازمان ملل در گزارشی به دو هدف داعش ازانتشار فیلم ها ازطریق اینترنت اشاره و آنها را « ایجاد رعب و وحشت در دل مردم غیرنظامی ساکن مناطق اشغال شده توسط این گروه» و « جذب هرچه بیشتر نیروهای خارجی و حمایت های مالی» اعلام کرده است.

گزارش سازمان ملل تاکید می کند که داعش بیشتر اوقات مردم عادی را وادار به تماشای عملیات اعدام و بریدن سر گروگان ها می کند، حتی بعضی اوقات این کار در مورد بستگان اعدام شدگان نیز صورت می گیرد و آنها مجبور به دیدن صحنه اعدام اقوام نزدیک خود می شوند.

منابع آگاه گفته اند که عناصر داعش گاهی اعدام ها و بریدن سر را در مقابل گروگان های دیگر با هدف ترساندن آنها انجام می دهند.

 

** استفاده تهیه کنندگان فیلم های داعش از متخصصان روانشناسی جنایی

در این گزارش برای کسب آگاهی بیشتر از ابعاد روحی و روانی فیلم های داعش با دکتر«فضل شحیمی» روان پزشک و متخصص بیماری های روانی و عقلی گفت وگو شده است.

وی گفت که استفاده از لباس های یک رنگ و یک پارچه در عملیات اعدام و بریدن سر، دست کم از لحاظ ظاهری، نشانه ارتباط عناصر عامل با یک گروه ، هدف یکسان و خط مشی واحد دارد.

شحیمی افزود: اما انتخاب رنگ نارنجی برگرفته از رنگ لباس در زندان های آمریکا به خصوص در گوانتانامو است که در آن زندانیان وابسته به القاعده نگه داری می شوند و این می تواند نشانه ای از همکاری بین القاعده و سرویس های جاسوسی و امنیتی غربی و آمریکایی باشد.

این روان پزشک تصریح کرد: تهیه کنندگان و کارگردانان فیلم های اعدام، آمریکایی های عرب تبار هستند و تلاش بسیاری برای تولید این فیلم ها به خرج می دهند و درچارچوب جنگی روانی و برای تاثیرهر چه بیشتر بر مخاطبان، از روانشناسان متخصص امور جنایی استفاده می کنند.

دکتر شحیمی تاکید کرد: «سادیسم»یک بیماری خطرناک است که در صورت تربیت شخص به مدت طولانی می تواند مانند عرف ها و سنت ها در وجود افراد نهادینه شود.

وی گفت: افراد در واکنش به انواع شکنجه و ظلم و ستم و تمایلات سرکوب شده، عقده های فروخورده خود را بر سر مردم بی گناه خالی می کنند و حتی روانشناسان معتقدند در برخی موارد نوعی اشتراک بین قربانی و جلاد وجود دارد و قربانی اقدام به تقلید از شیوه جلاد خود می کند و منتظر زمانی می ماند که فرصت تلافی برای او فراهم شود.

این روان پزشک اظهارداشت:گروه های تروریستی تکفیری مانند داعش توسط دستگاه های جاسوسی آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی تشکیل شده و این دستگاه ها اقدام به تربیت عناصری در لباس دین با هدف ارائه ایدئولوژی های دروغین به نام دین کرده اند.

 

** پیگیری همزمان دو خط موازی در این فرآیند

خط اول: نهادینه کردن فرهنگ قتل، جنایت و فتنه انگیزی و گسترش مرض سادیسم و تبدیل آن به روشی طبیعی است

خط دوم: سوء استفاده ازعلاقه به تشکیل « حکومت اسلامی» برای تحریف و دگرگون کردن تاریخ با هدف ضربه زدن به دین مبین اسلام و انسانیت است

گروه های تروریستی تکفیری از جمله داعش که این دو خط را دنبال می کنند به مسلمانان و مسیحیان و دیگر مخالفان رای و نظر خود هیچ رحمی نمی کنند و درصدد هستند تا آنها را با وحشیانه ترین شیوه های جنایت از سر راه خود بردارند.

گروه تروریستی تکفیری داعش بی دلیل ایجاد نشده و این گروه یکی از نتایج جهانی سازی وحشیانه است.

قاتلان داعشی که با آرزوهای واهی وسراب ها تطمیع شده اند، به امید دستیابی به غنیمت های دنیایی و آخرتی( بهشت وحوری ها)و تحت لوای شعارهای به ظاهر رحمانی و مبتنی بر ایمان مرتکب انواع جنایت ها و شکنجه ها علیه مردم بی گناه می شوند.

داعش برای تولید یک فیلم کوتاه ویدئویی200 هزار دلار هزینه نیاز کرده است، حال سئوال این است ، این گروه تروریستی تکفیری هزینه های سرسام آور تولید فیلم های وحشیانه هالیوودی خود را از کجا و چگونه تامین می کند؟

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =