نگرانی روسیه از افزایش فعالیت ناتو در نزدیکی مرزهای خود

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه از افزایش فعالیت نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در مجاورت مرزهای این کشور ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایرنا، 'آلکساندر لوکاشویچ' روز جمعه به خبرنگاران گفت: افزایش فعالیت نیروهای ناتو در مناطق مجاور روسیه از جمله ایجاد نیروی واکنش سریع، تهدیدی مستقیم برای امنیت ملی روسیه است.

وی توضیح داد: در تماس با سران ناتو این مساله را گوشزد و اعلام کرده ایم پیمان ناتو را دشمن خود نمی دانیم اما اقدامات و تصمیمات ناتو تهدیدی مستقیم برای امنیت روسیه و تمام منطقه اروپا است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه یادآورشد: افزایش نیروهای ناتو و استقرار سلاح های جدید در کشورهای حوزه بالتیک و اروپای شرقی و برگزاری رزمایش های گروهی در این مناطق، نگرانی روسیه را برانگیخته است.

لوکاشویچ گفت: رسانه های خبری همواره از افزایش توانمندی و فعالیت های ناتو در کشورهای اروپای شرقی و بالتیک خبر می دهند.

وی افزود: اجرای تصمیمات گرفته شده در اجلاس سران ناتو در ولز برای گسترش فعالیت های این پیمان در منطقه اروپای شرقی، نگران کننده است.

روابط روسیه و ناتو در یک سال اخیر بر اثر حوادث اوکراین تیره شده و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی بخش عمده همکاری خود با مسکو را متوقف کرده است.

ناتو روسیه را به مداخله نظامی در اوکراین متهم کرده اما مسکو این ادعا را نمی پذیرد و اعزام هر گونه نیروی نظامی و تحویل تسلیحات به شبه نظامیان روس تبار در شرق اوکراین را ادعایی بی اساس می داند.

ناتو در پاسخ به این اقدامات روسیه، نیروهای بیشتری در کشورهای حوزه بالتیک مستقر کرده و نیروهای واکنش سریع در برخی از کشورهای اروپای شرقی ایجاد کرده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =