ایرنا نوشت:

روه تروریستی داعش پنجشنبه شب از طریق رادیو محلی در شهر 'سرت' لیبی ممنوعیت رفت و آمد اعلام کرد.

شبکه خبری اسکای نیوز به نقل از منابع خبری گزارش داد که این گروه تروریستی به اهالی شهر سرت نسبت به مخالفت با قوانین بعد از اعلان منع رفت و آمد هشدار داد و این درحالی است که بسیاری از ساکنان سرت بعد از تحولات اخیر این منطقه را ترک کرده اند.

بر این اساس، طرفداران تروریست های داعش در لیبی روز گذشته نیز دانشگاه شهر سرت را به تصرف و بدون هیچ دلیلی ادامه فعالیت آن را به حال تعلیق درآوردند.

منابع خبری به اسکای نیوز اعلام کردند که تعدادی از اساتید دانشگاه که در شهرک دانشگاه سکونت داشتند، بعد از این حادثه به خانه های خود در شهر سرت بازگشتند.

یکی از ساکنان شهر سرت که خواست نامش ذکر نشود در این باره گفت: داعشی ها بر دانشگاه تسلط یافته و تصویر خود را به همراه پرچم این گروه در کنار در ورودی دانشگاه در پایگاه های اجتماعی قرار داده اند.

وی گفت که تروریست ها 2 روز پیش بخش اداری شهر را به تصرف در آورده و همه کارمندان را از محل کار بیرون کرده اند.

ساکنان سرت می گویند که افراد مسلح بر ایستگاه رادیویی و ساختمان های دولتی دیگر نیز مسلط شده و ویدیویی را در روی صفحات اجتماعی در اینترنت قرار داده اند که نشان می دهد آنان با خودروهای حامل پرچم های داعش در سطح شهر در حال گشت زنی هستند.

شهر سرت محل تولد 'معمر قذافی' دیکتاتور معدوم لیبی و استقرار گروه تکفیری 'انصار الشریعه' یکی از شاخه های القاعده است.

این گروه متهم است که در سال 2012میلادی با حمله به یک مجتمع دیپلماتیک آمریکایی در 'بنغازی' سفیر آمریکا را کشته است.

بر اساس این گزارش، به دنبال انتشار فیلم ویدیویی قتل 21 مسیحی مصری به وسیله داعش، هواپیماهای مصر روز دوشنبه گذشته مواضع این گروه تروریستی را در شرق لیبی بمباران کردند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =