ایرنا نوشت:

سروزیر ایالت سند پاکستان اعلام کرد برای تقویت امنیت مراکز مذهبی متعلق به شیعیان از جمله مساجد و امام بارگاه ها (حسینیه)، به این مراکز مجوز داده خواهد شد تا بتوانند سلاح در اختیار داشته باشند.

به گزارش روز جمعه روزنامه اکسپرس تریبیون پاکستان، اعطاح مجوز در اختیار داشتن سلاح به این مراکز، یکی از 25 خواسته خانوداه های قربانیان حمله تروریستی مرگبار سه هفته پیش به نمازگزاران شعیه در یکی از امام بارگاه های شهر 'شکارپور' در ایالت سند است که در جریان آن دست کم 60 نفر از شیعیان کشته شدند.

'قائم علی شاه' گفته است برخی گروه های غیرقانونی و شبه نظامی فعالیت هایی را در ایالت سند آغاز کرده اند و دست به انجام اقدامات تروریست و قتل های هدفمند می زنند و دولت ایالتی تصمیماتی را برای محدود کردن و کنترل فعالیت این گروه ها اتخاذ کرده است.

این مقام عالی ایالت سند همچنین اعلام کرد که دولت ایالتی برای اعضای خانواده های قربانیان حادثه شکارپور و نیز افرادی که در این حادثه قطع عضو شده اند، مشاغل دولتی درنظر خواهد گرفت.

در ماه های اخیر حمله های تروریستی علیه شیعیان در پاکستان به شدت افزایش یافته است. در حادثه مرگبار شکارپور که سه هفته پیش رخ داد، دست کم شصت نفر از شیعیان جان باختند.

روز چهارشنبه هفته جاری نیز در حمله انتحاری به حسینیه ای در شهر راولپندی، سه نفر کشته شدند.

روز جمعه گذشته نیز حمله تروریستی علیه نمازگزاران شیعه در شهر پیشاور 20 کشته و بیش از 50 مجروح برجا گذاشت.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401113

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =