العالم نوشت:

شبکه 1 تلویزیون رژیم صهیونیستی، از افزایش گسترۀ محور مقاومت تا دریای سرخ به شدت ابراز نگرانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عودد گرانوت" تحلیل گر امور عربی در شبکه 1 تلویزیون رژیم صهیونیستی، به قدرت رسیدن انقلابیون یمن و منحل کردن پارلمان و اعلام شورای ریاستی را مانند قدرت یافتن حزب الله در لبنان و راه یافتن به کاخ ریاست جمهوری دانست و هر دوی این اتفاقات را به نفع ایران و ضرر رژیم صهیونیستی ارزیابی کرد.

گرانوت گفت: "در خاورمیانۀ نوین و متزلزل، کشورهایی وجود دارند که ایران در آن ها حضور دارد. نقش ایران را در بلندی های جولان دیدیم، در لبنان نیز ایران، از طریق حزب الله حضور دارد و اینک در یمن حضور یافت."

وی افزود: "اوضاع خاورمیانه تغییر یافته است و آمریکا در شرایطی قرار گرفته است که (به ناچار) به ایران برای برچیدن موانع پیش روی کمک می کند. داعش، دشمن بزرگِ ایران است و آمریکا، در سوریه با داعش می جنگد. القاعده، دیگر دشمن ایران است که آمریکا در یمن با این سازمان می جنگد. این شرایط جدید، اسرائیل و برخی کشورهای عربی را نگران کرده است زیرا به نظر می رسد، نقش ها به هم ریخته است."

این کارشناس صهیونیست تاکید کرد: "تحولات یمن سبب شده است نیروهای طرفدار ایران به قدرت برسند و این به آن معنی است که ایران می تواند کنترل باب المندب را به دست گیرد، و جلوی دریانوردی به سمت بندر ایلات (در فلسطین اشغالی) را بگیرد. از آن سو، به قدرت رسیدن حزب الله در لبنان، خطری به تمام معنی برای اسرائیل است."

"حسن شقیر" نویسنده و پژوهشگر سیاسی در برنامه "العین الاسرائیلیه" از شبکه خبری العالم در این خصوص گفت: "یمن، از موقعیتی راهبردی در دریای سرخ برخوردار است و تنگه باب المندب شریان اقتصاد جهانی به شمار می رود. پیروزی انقلاب یمن به رهبری "سید عبدالمالک الحوثی" دریای سرخ را به امتدادی برای مقاومت فلسطین تبدیل خواهد کرد، و این مساله به چالش بزرگی در هر دو زمینه امنیتی و اقتصادی برای رژیم صهیونیستی تبدیل خواهد شد."

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    4 2
    مشکل کار در اینه که به کسایی غیر قابل اعتماد, اعتماد کردیم
  • بی نام IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
    2 4
    درود بر کسانی که به خدا اعتقاد دارند و اهل بیت ع را واسطه فیض الهی می دانند بواسطه عبادت و بندگی خالصانه انها و حاجاتشان را نزد این خانواده می برند تا از خدا ی بزرگ بگیرند اگر چه هر انسانی برای زندگی کردن نیازمند همنوع می باشد و رندگی اجتماعی اصلی ترین نیاز انسان می باشد و زندگی اجتماعی هم مقرات نوشته حکومتی دارد و هم مقرات نانوشته عرفی دارد و برای زندگی شما با افراد زیادی چه دین دار و جه سکولار چه قومیت پرست و چه فامیل پرست و چه دروغ گو و دزد و حسود و فاسد و فاسق.... همه جور ادمی طرف هستی گاهی همراه انها می شوی و گاهی مخالف انها و تنها خداست که هدایت می کند و اگر بخواهد چنان ضربه ای می زند تا هوشیار شوی و یا نابود شوی و یا غرق فساد و تباهی شوی و خدایا شکرت که ما را از گروه فاسدان جدا کردی