معلمانِ بی‌سانتافه، بی‌آنتالیا/ گزارشی درباره‌ تسهیلات فرهنگیان که پرماجرا شد

وب‌سایت شبکه آفتاب نوشت:

در سایت «شرکت لیزینگ فرهنگیان»، دیگر خبری از عکس سانتافه نیست؛ بنری با عکس پراید ۱۳۱ آن گوشه هست که از چند روز پیش فروش اقساطی آن هم به پایان رسیده. از آن بدتر، سایت «صندوق ذخیره‌ی فرهنگیان» است که حتی باز نمی‌شود اگرچه این دو سایت در هفته‌ی گذشته جزو پربازدیدترین سایت‌های کشور بودند، به‌ویژه برای معلمان کنجکاو.

انتشار دو آگهی به فاصله‌ی یک هفته معلم‌ها را در جست‌وجوی یافتن پاسخ سؤالات گیج‌کننده‌ای کشانده پای اینترنت. نخست «واگذاری ۱۷۰۰ دستگاه خودرو خارجی به فرهنگیان» بود و دوم «تسهیلات سفر به آنتالیا ویژه‌ی بازنشستگان آموزش و پروش استان یزد» برای شب‌های نوروز ۹۴٫

داستان یک سفر ممنوعه

یزد، که خود یکی از مقاصد گردشگری ایرانی‌ها در نوروز است، قرار بود تا چند روز پیش معلم‌هایش را بفرستد به سیاحت عیدانه‌ی ترکیه. بخشنامه‌ای که به امضای مدیر کل آموزش‌وپرورش استان یزد رسیده با انتقادهای زیادی مواجه شد چراکه از بازنشستگان آموزش‌وپرورش خواسته شده بود که در صورت تمایل به سفر به آنتالیا به بلوار شهید صدوقی بروند و فرم مرتبط را پر کنند. انتشار اخبار مربوط به این تسهیلات هم‌زمان بود با قرار گرفتنِ وزیر آموزش‌وپرورش در یک‌قدمیِ استیضاح و اوج گرفتن انتقادات معلمان به وضعیت حقوقی و معیشتی‌شان. اما معلم‌های یزدی، صبح روز بعد، با آرامش به آدرس یادشده رفتند که ماجرایش را عیسی ریاضی، معلم ناحیه‌ی سه‌ی آموزش‌وپرورش یزد، این‌طور برای «شبکه آفتاب» نقل می‌کند: «به کانون بازنشستگان که رسیدم، شلوغ نبود، چند نفری ایستاده بودند و من هم فرم درخواست را پر کردم که از طریق مادرم، که بازنشسته‌ی آموزش‌وپرورش است، برای آنتالیا اقدام کنیم. کم‌کم کانون شلوغ شد، بیشتر از بازنشسته‌ها معلم‌ها آمده بودند و چانه می‌زدند برای این سفر، چون رقمش واقعاً، به لحاظ سود تسهیلات، پایین بود.»

ریاضی، که اتفاقاً معلم ورزش است، این‌طور چرتکه انداخته: «اگر برای وام ده‌میلیون‌تومانی به صندوق‌ها مراجعه کنید، ۲۴ درصد سود می‌گیرند یعنی باید چیزی نزدیک به چهارده میلیون تومان بهره بدهید اما شرکت زاگرس فقط پنج درصد بهره می‌گرفت یعنی پانصد هزار تومان. خب طبیعی بود که همه بخواهند از این فرصت استفاده کنند.» برخی رسانه‌ها اما زود ورق را برگرداندند و آموزش‌وپرورش یزد را وادار کردند برای گنجاندن یک مقصد نه چندان مذهبی در برنامه‌ی سفر این تور عذرخواهی کنند. عذرخواهی انجام شد و کانون نام آنتالیا را حذف کرد اما باقی نام‌ها هنوز سرجایشان هستند: «وقتی در جریان این اعتراض‌ها قرار گرفتیم، گفتند سفر آنتالیا لغو شده و باید مقصد دیگری را انتخاب کنید، حالا استانبول هست و چند شهر دیگر، البته مشهد هم اضافه شده که دیگر واقعاً نیاز به تسهیلات ندارد، خودمان هم می‌توانیم برویم.»

چرا ماشین خارجی و سفر خارجی؟

با همه‌ی غوغایی که این طرح و طرح‌های مشابه آن به راه انداخته، کمیسیون آموزش مجلس به آن واکنشی نشان نداده است. فرهاد بشیری، یکی از اعضای این کمیسیون، به «شبکه آفتاب» می‌گوید: «اصل ما بر این است که ارائه‌ی هر گونه خدمات رفاهی به اقشار جامعه و خصوصاً فرهنگیان، که جایگاه مهم و محترمی دارند، از اهمیت زیادی برخوردار است اما به شرط‌ها و شروط‌ها.»
شروطی که موافقت ضمنی او با ارائه‌ی خدمات حمایتی و تسهیلات رفاهی به معلمان در برمی‌گیرد این‌هاست: «منِ معلم که از نمایندگان کمیسیون آموزش مجلس هستم با پرداخت وام خرید خودرو موافقم، اما مسأله اینجاست که چرا خودرو خارجی؟ خودرویی که قیمتش چندین برابر حقوق یک معلم است؟ اگر قرار باشد من با حقوق معلمی‌ام سانتافه بخرم و بابت آن ۱۴۰ میلیون تومان وام دریافت کنم، چطور می‌توانم از عهده‌ی پرداخت اقساط آن بربیایم؟» او می‌گوید که مسؤولان وزارت آموزش‌وپرورش به این نکته‌های باریک‌تر از مو توجه نکرده‌اند چراکه تنها قصد داشتند شب عید خوشی برای فرهنگیان رقم بزنند اما اشتباه کرده‌اند: «بهتر نبود چنین سرمایه‌ی هنگفتی به صنعت کشور خودمان سرازیر شود؟ خودِ من ماشین داخلی سوار می‌شوم و اگرچه ممکن است از کیفیت آن ناراضی باشم ترجیحم این است که در مقام معلم به شاگردانم نشان بدهم مدافع حقوق تولیدکننده‌ی داخلی هستم. موضوع سفر آنتالیا هم چیزی شبیه به همین است؛ آن‌چه خود داشت ز بیگانه تمنا می کرد.»

داغ تازه‌شده‌ حقوق

اسم سانتافه و آنتالیا داغ معلم‌ها را درباره‌ی حقوقشان تازه کرده؛ حقوقی که به‌طور متوسط از یک‌ونیم‌میلیون تومان بالاتر نمی‌رود، چطور قرار است پاسخگوی ایجاد چنین نیازهای کاذبی باشد؟ جواد هروی از دیگر اعضای کمیسیون آموزش مجلس پرده از لایحه‌ی بودجه‌ی سال آینده‌ی وزارت آموزش‌وپرورش برمی‌دارد و معتقد است که اتفاقاً آن‌چه در این بودجه‌بندی بیش از همه‌چیز لحاظ شده موضوع افزایش حقوق معلمان است: «درحال‌حاضر شاهدیم که در لایحه‌ی بودجه‌ی امسال، این وزارتخانه درخواست افزایش بیست‌درصدی اعتبارش را دارد و بر اساس آن قرار است هفده درصدِ این میزان صرف افزایش حقوق کارمندان و معلمان این وزارت‌خانه شود و تنها سه درصد به دیگر امور این وزارتخانه‌ی عریض‌وطویل اختصاص پیدا کند.»

در نگاه هروی، آن‌چه می‌شود به شکل خدمات به معلمان اهدا کرد نباید صرفاً در سفر آنتالیا و سانتافه دید بلکه بهبود شرایط حضور معلم در کلاس و ایجاد آرامش برای این شغل پراسترس هم می‌تواند عیدی خوبی برای آن‌ها باشد: «تمرکز روی موضوع حقوق معلمان آن‌قدر جدی شده که بین فرهنگیان محترم هم نوعی نگرانی به وجود آمده است. وقتی پای خرید سانتافه و سفر به آنتالیا مطرح می‌شود، در آن‌ها این حس ایجاد می‌شود که دچار فضای طبقاتی شده‌اند و طبیعتاً فشار روحی بدی به آن‌ها وارد می‌شود.»

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 49
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    یک معلم: چه اشکالی دارد ک هیک معلم هم یکبار برای تفریح برود ترکیه؟ اگر این موضوع درست نیست که خوب برای همگی منعش کنید و اگر هم نه هر کسی که با عقایدش یا با ذائقش همخوانی ندارد ثبت نام نکنه، بین فرهنگیان هم کسانی هستند که مثل دیگر افراد جامعه دوست دارند مثلا ترکیه را ببینند، یا هر جای غیر زیارتی دیگر را. احساس میکنم خیلی الکی شلوغش کردن.
    • چی بگم ای خدا A1 ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
      68 8
      من معلم، 5 سال است میخوام یه پراید یا پژو بخرم اما واقعا شرمنده ی خونوادمم اونوقت سانتافه 195 میلیونی
  • معلم IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    117 8
    خبری از ۲۰:۳۰ پخش شد مبنی بر ثبت نام معلمان در مناطق خود برای دریافت وام ۵میلیونی که این وام در منطقه ای که هزار نفر معلم دارد به ۱۵۰ نفر از کارمندان اداره و باضابطه همیشگی پخش شد و ما باز دستمان در پوست گردو ماند و دنبال دلیل برای قانع کردن شنوندگان محترم خبر که باباجان تمام تسهیلات و تعلقات در حد خبر است و لاغیر
  • مهربان توسی A1 ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    من معلم نظام و انقلابم را دوست دارم اما از بی توجهی مسولین محترم به معیشت و منزلتم گله دارم چرا در دولت کارمندان ادارات مختلف با یک مدرک و سنوات حقوق بسیار متفاوت میگیرند؟؟ مگر من معلم نباید خودرو خوب داشته باشم یا سفر خوب برم؟؟؟ انگیزه خدمت و نشاط در کارم دیگر ندارم و...
    • فردوس توسیوند A1 ۰۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
      77 8
      در تکمیل گفته های همکارم باید بگم چرا مطالبات دیگر ادارات دولتی با اینکه بیشتر هم پرداخت میشه رسانه ای نمیشه اما برخی از مطالبات فرهنگیان هنوز پرداخت نشده رسانه ای میشود چرا؟؟؟ کو وام5 میلیونی که گفتند؟؟ کو پرداخت اضافه کارها که گفتند؟؟ و...
  • بی نام A1 ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    120 2
    مشخصه که فرهتنگیان نمیتونن سانتافه بخرن اما باید پیگیر شد دید حالا که فرهنگیان نمیتونن بخرن پس کی میخره؟نکنه این پروژه واسه قانونی کردن ورود این ماشینها به بهانه دادن به فرهنگیان باشه و بعد از اینکه فرهنگیان نتونستن بخرن یه عده دیگه توی بازار آزاد بفروشنشون.این موضوع باید پیگیری بشه مطمئنا به همین سادگی که میگین نبوده.
  • بی نام A1 ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    101 0
    وقتی این اطلاعیه رو به ما نشون دادن مونده بودیم به حال خودمون بخندیم یا گریه کنیم.وقتی که برای خورد و خوراک خونواده مون موندیم و برای خرید عید شرمنده زن و بچه هستیم، میتونیم آنتالیا بریم یا سانتافه بخریم.در این دو ماه که حیثیت همه معلمان رو از بین برده با رسانه ای کردن وعده پرداخت مطالبات و اضافه کاریها که حق بدون منت فرهنگیان است که هنوز هم پرداخت نشده.هر وقت که آقای نوبخت این حرفشون رو میزنند، شرمم میاد که در جامعه بگم معلمم.
  • بی نام GB ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    94 5
    شما وضعيت شغلي معلما رو درست كنين سفر آنتاليا و سانتافه پيشكشتون الان خواهر من 14 سال داره كار ميكنه فقط 6 سالش سنوات خدمتش ب حساب اومد بقيش ميگن ب ما ربطي نداره تازه با ليسانس فيزيك يخاطر اينكه بتونه ت شهر خودمون تدريس كنه و جايي ديگه نندازنش مجبور شده دبستان تدريس كنه اونم با هزار منت ...بخدا ت اين چند سال انقد بهش استرس و فشار وارد كردن مريض شده چرا بايد خواهرم ت سن 36 سالگي مريض شه
  • بی نام IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    102 2
    تفکر جامعه وحتی مسئولین ما هم نمی تواند قبول کند که یک معلم به سفر خارج برود یا یک ماشین خارجی سوار شود.وای بر مسئولین ونگرش آنها به قشر فرهنگی .همین آگهی اگر برای کارمندان بانک یا هر اداره دیگر بود چنین واکنشی را در بر نداشت.تفکر مسئولین از فرهنگی مترادف فقیر است.
  • بی نام IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    94 3
    ما میگیم از گرسنگی می میمیریم اینا میگن بیا برو انتالیا ما پول نداریم سوار تاکسی بشیم اینا میگن سانتافا میخوای
  • یک معلم زجر دیده IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    73 2
    سانتافه اکثر معلم ها پول مثل بنده اجاره ندارن بدن بعد سانتافه بگیرند
  • اعتمادی A1 ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    86 2
    سانتافه نوش جان 4سال است کمک هزینه ازدواج به ما نداده اند
  • فرهنگی A1 ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    69 2
    سفر انتا لیا که حذف شدسانتافه که کنار رفت رویایمان بهم ریخت داشتیم خوابهای خوش خوش میدیدیم با اینکه میفهمیدم ارزو برای معلم عیب است عیب.
  • ali A1 ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    44 5
    شهر یزد تنها دو ناحیه دارد این آقای ریاضی چطور در ناحیه ۳ درس می دهد؟
  • معلم؟؟ A1 ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    74 9
    معلم درعزای خریدعیداست شماحرف ازسانتافه میزنید گربه دستش به گوشت نمیرسه... اگرپول داشتی از سانتافه گرونت تر می خریدی شعارحمایت از تولید داخلی ندین پراید روبه زور می گیریم
  • 1 A1 ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    69 0
    این حرفهای بی ارزش یعنی چه صنعت داخلی یا جیب عده ای .باید دانست تا کی دلمان به شعار خوش است دورویی وخود شیرینی برای چه .تو که حاضری هنوز هم صنعت خودرو کلاه سرت بگذارد نگو پیشرفت صنعت داخلی.زمانیکه واقعا فکر صنعت داخلی هستیم باید ان را در شرایط رقابت قرار دهیم
  • نسیم US ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    77 3
    واقعا معلمان ایران فشار مالی زیادی رو دارن تحمل می کنن، جامعه آینده رو معلم ها می سازند، باید فکری بکنن آقایون
  • بی نام IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    69 2
    من یک فرهنگی هستم با حقوق ماهیانه تقریبی یک میلیون دیویست اسمی اسمی از اونجا که ماهیانه حدود چهار صد تومان به بهانه های مختلف کم میشه حالا بنظر شما درصورتی که من وخانواده ام چند سال چیزی نخوریم نپوشیم جند سال دیگه میتونیم یک ماشین سانتافه بخریم بعد چند سال باید کار کنم تا بتونم پول بنزین ازاد رو بدم اقا اینا مال کسایی دیگه است تو رو خدا پیام منو بزارید مردم قضاوت کنن
  • بی نام A1 ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    60 2
    اگه دغدغه‌ای آموزش آینده‌سازان کشور، فرهنگ، پیشرفت علمی، و تحقق اهداف علمی و پژوهشی در برنامه‌های چندین و چند ساله پیش رو وجود دارد حتما در وضع آموزش و پرورش و کارمندان آن باید تغییر و تحول اساسی آن هم در اسرع وقت واقعا ضروری است. اخیراً آقای زنگنه گفته‌اند که وضع نفت اسفناک است به نظر من وضع آموزش و پرورش خیلی اسفناک‌تر است.نفت سرمایه است آموزش و پرورش سرمایه‌ساز
  • یه دبیر A1 ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    61 3
    وقتی بخشنامه اومدکلی عصبانی شدیم که اونایی که این بخشنامه روفرستادن مگه نمیدونن مثلامن فوق لیسانس با16سال سابقه یک میلیون دریافتیمه واونوقت چطورمیتونم قسط ماشین خارجی روبه مبلغ ماهانه دو وخرده ای بدم؟ کدوم معلم یاحتی مدیرومعاون2تومن میگیره؟
  • بی نام IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    82 3
    فاتحه معلمان با تبعیض بین کارمندان خوانده شده
    • مجتبی IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
      27 5
      برا چی منفی میدی
  • بی نام A1 ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    من حاضرم به عنوان یک کارمند از شرکت ملی نفت استعفا بدم بشم معلم تو شهر خودم.... سه ماه سال تعطیلی... موقع سال تحویل خونه ات هستی.... تمام تعطیلات رسمی کشور هم که برات برقراره... هرجا هم بری بگی معلمی کلی برات دل میسوزونن و بهت تخفیف میدن اما من الان سه ساله پشت سرهم موقع سال تحویل سرکارم و دور از خانواده تازه باید گرد و خاک جنوب و شرجی و دمای بالای پنجاه درجه تو بیابون رو هم تحمل کنم و از همه بدتر اینکه شرکت نفت پول نداره و هنوز این ماه بهمون حقوق نداده
    • معلم ساده A1 ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
      74 7
      باشه ..بیا ...بامن معلم با23سال سابقه ویک وچهارصد حکم کارگزینی و2فرزند و7سال خدمت دورازوطن وروستای محروم وازدواج دیرهنگام مستاجری وبدون وسیله رفت وامدو.......ولی شاکر خدا ...عوض کن
    • معلم از تهران IR ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
      83 6
      سلام ، درپاسخ به این دوست شرکت نفتی ، البته ما معلمان خوشحال می شویم همه ایرانیان و کارمندان سایر وزارتخانه ها درامد خیلی خوبی داشته باشند و زندگی مناسبی برای خانواده فراهم کنند ، بسیار از همکاران ما منظور معلمان مثل شما در جنوب کشور مثل خوزستان و بوشهر وهرمزگان شرایط شما رادارند باور کنید یک دهم حقوق کارکنان وزارت نفت را نمی گیرند سالی دوبار شمال ودادن کمک هزینه برای مسافرت ، بهترین هتل های مشهد بطور رایگان پیست ابعلی بطور رایگان ، شارژمیلیونی کارت بصورت ماهانه، بهترین بیمارستان بصورت رایگان ، رستوران هفتگی دربهترین رستوران کشور به صورت رایگان و حقوق چند میلیونی گوش ای از خدمات وزارت نفت به شماست ، اما معلم به جز حقوق هیج دریافت اضاف ای ندارد حداکثر حقوق یک معلم با تحصیلات دکترا یک میلیون
    • معلم A1 ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
      43 4
      اقاي محترمي كه حاضري جات رو با من عوض كني. تو كه از اب و هواي بد محل كارت مينالي فكر مي كني همه فرهنگيان زير باد كولر نشستن دارن كيف و حال مي كنن؟ معلما زير بار هزاران فشار دارن له مي شن كه يكي اش معيشته. بايد درصد قبولي شون بالا باشه. با ٣٠ جور دانش اموز و ٣٠ نوع فرعنگ سر و كله بزنن. وقتي دانش اموز نمره نمي گيره معلم رو مقصر مي دونن. هر ماه هم بايد درس بده و هم از تمام دانش اموزان به نحو پراكنده نمره داشته باشه. سوالاتش بررسي مي شن و بايد از تمام حيطه هاي شناختي با بارم معين سوال داده باشه. از ورقه هاش بايد تحليل به عمل بياره. از دانش اموزان نظر سنجي مي كنن و واي به حال معلمي كه دانش اموزان نمره كمي بهش بدن. بايد پول بده و در دوره هاي ضمن خدمت شركت كنه براي مهارت هاي ٧ گانه كامپيوتري.و ....
    • بی نام IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
      40 1
      بی شک ما معلمان قدردان شما شرکت نفتی ها هستیم که وسیله ای هستید برای رساندن پول به خزانه اما برادر کمی انصاف میای بعد از سی سال یک معلم رو با یک بازنشسته نفتی مقایسه کنیم؟ برادر مناعت طبع معلمان و مایه گذاشتن از آن برای تخفیف شما حاضری خوار و خفیف بشی تا دیگران برات دل بسوزنن تعطیلی و جیب خالی ما ارزانی شما نفتی ها
    • بی نام A1 ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
      7 46
      بهتره مظلوم نمایی نکنید. مادر من معلم بازنشسته هست با مدرک دیپلم و الان داره ماهی یک میلیون حقوق بازنشستگی میگیره اونوقت چطوری شماها حقوقتون زیر یک میلیونه؟؟؟ یک ساعت اضافه کاری من ساعتی ده هزار تومن میشه اما یک ساعت تدریس خصوصی یک معلم کمتر از ساعتی سی هزار تومن نیست. اگه شما نمیوتونید با وقت اضافه ایی که در اختیار دارین یک کار پر درآمدتر برای خودتون دست و پا کنید تقصیر خودتونه. هفته ایی چهار روز سرکار میرین در حالیکه بقیه کارمندان دولت موظف هستن هفته ایی 44 ساعت کار کنن.
    • سجاد معلم A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
      45 1
      به جان خودم هیچ کدام عوض نمیکنید الان حاضرم باهات عوض کنم 9 سال سابقه کار دریافت یک میلیون ،عزیز من اول برو تعطیلات معلما در کشورهای پیشرفته و غیر پیشرفته رو بیار بعد بیا اینجا حرف بزن ،تا امثال شما در این جامعه این فکرش هست باید به حالش گریه کرد
    • معلم عاشق وزارت نفت RO ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
      30 0
      من با کمال میل حاضرم.مدرکم فوق لیسانسه شیمی. رسمی هستم 16 سال سابقه کار دارم.دیگه مطمئنا بعد از کلاس نمیرم با ماشین تا کله سحر کار کنم.شب سال تحویل دنبال مسافر نیستم.سه ماهه تابستونم از صبح تا شب تو این حلب داغ آهنی مجبور نیستم کار کنم.فقط به خاطر اینکه بتونم پول کرایه خونه و خورد و خوراک خرج تحصیل بچه هام رو در بیارم.مانند یکی از اقوامم که کارمند وزارت نفته با مدرکه خیلی پایین تر ولی اون کجا و من کجا
    • بی نام A1 ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
      29 1
      عزیز شرکت نفتی.لطف کن همین الان حقوق ماهیانه و حق بدی شرایط اب وهوایی که به خاطر شرایطی که گفتی بهتون میدن رو اینجا ذکر کنین.اون وقت میشه عادلانه نظر داد
    • بی نام A1 ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
      7 2
      کارمند نفت ت ت ت ت و این همه ادا ؟
  • حسین IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    84 3
    من با مدرک دکتری و نزدیک به 10 سال سابقه کار حقوقم 1و700 هزار بیشتر نمیشه . اینم از معلم پژوهنده و با مدرک عالی :
  • آرمان A1 ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    86 2
    با وجود جمعيتى كمتر از يك ميليون و پانصد هزار معلم در ايران ،دولت چه غوغايى بر پا كرده،بحث سر اينه كه اگر خداى ناكرده و گوش شيطان كر يك هزار تومنى بريزن حساب معلمان آدم و عالم بايد خبر دار بشه و شيپور هم نواخته بشه كه بعد مدتى هم هزار تومن هم تكذيب ميشه.......
  • همکارفرهنگی بینوا A1 ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    95 15
    معلمین بدشانس ترین وکم درآمدترین قشراجتماعندکه هیچ فریادرسی هم ندارندوهمین راکم داشتیم که یکی ماراسرکاربگذاردکه گذاشت.دست همه ی مسوولین دردنکنه.
    • بهزاد CA ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
      6 27
      البته کارگرای کارخونه جات که همین مقدار حقوق می گیرن و چندماه حقوقشون عقب افتاده و تازه امنیت شغلی هم ندارند و کارشون سخت تر نباشه قطعا راحت تر هم نیست، وضعشون از معلما بدتره :
    • بی نام RO ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
      25 1
      بهزاد جان داداش، ما داریم از تبعیض شدید بین کارمندان دولت میگیم.رسمی با رسمی ،پیمانی با پیمانی، قراردادی با قراردادی، لیسانس با لیسانس، فوق لیسانس با فوق لیسانس، دکترا با دکترا در سازمانهای دولتیه دیگه. اینکه امثال مثل شما به این وضعیت دچار هستن مقایسه خوبی با وضعیت معلمین نیست.مقایسه برای شماباید براساس کارمندان سازمان خودتون یا هم رده سازمان شما باشه ولی واقعا وضعیت کاری امثال شما هم جای تاسف خیلی زیادی داره.اشاا.. مشکلات شما هم دمه عیدی هر چه سریعتر حل بشه داداش.
  • رضا A1 ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
    35 1
    به عنوان یک معلم با 13 سال سابقه تدریس آموزش و پرورش از هر نظر ویرانه است.کتب درسی ویا وضع معیشت یا شان اجتماعی یا ... یا ... . بازم بگم یا کافیه ؟
  • یک معلم A1 ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
    32 1
    بچه که بودیم اگه یه اسباب بازی گرون توی یه مغازه می دیدیم و ازش خوشمون میومد به خاطر اینکه ما ناراحت نشیم و تو روحیه مون اثر نکنه میگفتن حالا اسباب بازی اونجا هست نمی فروشن بزار ماه دیگه حقوق بگیریم میام برات می خرم تا ماه دیگه هم اونقدر سرگرم میشدیم یاد مون میرفت حالا ماجرای این سانتافه هم همینه اینقدر توی مدرسه مشغله کاری برامون پیش میارن که یادمون میره ماشین خودمون رو کجا پارک کردیم
  • بی نام A1 ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
    12 26
    این چه حرفی است؟؟؟معلمهایی در تهران و اصفهان و شیراز و یزد و سایر شهرهای بزرگ هستند که بواسطه کلاس های کنکور و کلاسهای خصوصی درآمدی نجومی دارند. در اصفهان برای فرهنگیان ناحیه ۳ در یکی از بهترین نقاط مجتمعی با امکانات فوق العاده ساخته شده و البته گران. یا مجتمع فرهنگیان کاوه. مگر معلم چه گناهی کرده؟شاید خودش و همسرش باهم اینکار را انجام داده اند. ضمنا در این صندوق خودروسازان پیشنهاد میدهند و صندوق اعلام میکند نه بر عکس. واین پیشنهاد نمایندگی هیوندای بود به صندوق. امان از حرف مردم
  • بی نام IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
    36 1
    اینایی که با سفر خارجی رفتن معلمها غوغا به پا میکنند ، همونهایی هستند که تو جامعه جا نماز آب میکشند ولی اختلاسهای چند میلیونی و گرفتن کارت هدیه و ....... براشون مثل آب خوردن صورت میگیره.
  • بی نام A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
    38 20
    علاج درد فرهنگیان دکتر حاجی بابایی. با این که از نظر سیاسی با ایشون هم نظر نیستم اما اگه برگردن و طرح های نیمه تمامشون درباره معلمان رو اجرایی کنن خیلی از مشکلات حل خواهد شد. بنده با مدرک فوق لیسانس یک و دویست میگیرم اما نگهبان اداره برق شهرمون با دیپلم دو و صد. یک نکته هم یادتون باشه همین نگهبان یه روز سر کاره و دو روز استراحت یعنی در طول سال من و ایشون به یک اندازه سر کار میریم
  • حسین A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
    76 0
    سلام جریان رتبه بندی معلمان هم سرکاری بود نمایندگان تصویب نمی کنند
  • بی نام IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
    19 0
    یکوقتی داریم از اینور بوم می افتیم یا از اونور من باسفر و انتالیاو سانتافه مخالف نیستم بلکه در جاش بسیارخوب و به جا هستش ولی مشکل اصلی فرهنگی نه سفر انتالیا و ماشین سانتافه است مشکل چیز دیکری است که اقایون خودشون زدن به کوری و کری و با این بخشنامه ها واقعیت هارو رو مارونه جلوه بدهند اگر دل کسی برای اینده این بچه ها خودتان میسوزد حالا فرهنگی که هیچ فکری به حال این اموزش و پرورش بکنید که اینده بدتر از اینی در انتظار این اینده سازان نباشد اگر عقلی پشت این تصمیم گیری های این کشور باشد
  • reza IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
    39 0
    من 25ساله معلم هستم 2 پسر دارم که محاله بزارم طرف معلمی برن /به خدا قسم پشیمونم معلم شدم نسبت به همه دوستام که رفتن دنبال شغل دیگه بد جوری در جا زدم
  • بی نام RO ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
    32 0
    شرمنده خانوادم که معلم شدم معلم یعنی مظلوم
  • بی نام IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
    26 0
    نمیخواد سانتافه بدن معلما. فقط همون مزایا و افزایش حقوقی که برای دیگران در نظر میگیرن، برای معلمها هم بگیرن. نه اینکه پاداش بازنشستگی شون قسطاش ده سال طول بکشه...
  • نادم IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
    31 1
    این بخشنامه فقط مال مدیران کل آموزش و پرورش و کارمندان وزارتخونس,وگرنه اینقد هم احمق نیستن که ندونن حقوق معلم نمیتونه اقساط ش را بده.
  • بی نام IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۲
    9 0
    تورو امام حسین از این عوامفریبی ها دست بردارید شانی برا معلمین نمونده یه امار بگیرید ببینید رضایت از عملکرد در بین معلمین چقدره ؟ ایا حداقل های کارکنان خدمات کشوری براشون اجرا میشه ؟ چرا به کارشون اهمیت نمیدن ؟ باور کنید مردم میفهمن دروغ میگید شدید کبک و سرتون رو زیر برف کردید