واحد مرکزی خبر نوشت:

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه گفت روابط امنیتی تل آویو و دهلی نو بعد از سال ها پشت پرده بودن، وضعی آشکار و علنی پیدا کرده است.
موشه یعلون که در دهلی نو به سر می برد گفت تل آویو نقش بیشتری در طرح نارندرا مودی نخست وزیر هند برای نوسازی توان نظامی این کشور ایفا خواهد کرد.
اسرائیل به عنوان یکی از سه منبع اصلی تامین کننده تسلیحات مورد نیاز هند مطرح شده و تسلیحاتی از قبیل موشک های کشتی و هواپیماهای بدون سرنشین را در اختیار این کشور قرار داده است.
این قبیل روابط دفاعی با رژیم صهیونیستی به سبب ترس مقامات هند از ناراحتی کشورهای عرب و نیز جمعیت قابل توجه مسلمانان این کشور، به صورت غیرعلنی باقی مانده بود.
ولی مودی که حزب ملی گرای وی، اسرائیل را به عنوان یک متحد طبیعی در نبرد علیه پدیده ستیزه جویی در نظر می گیرد، به صورت آشکارا به دنبال روابط گرمتر با تل آویو است. وی سال قبل با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نیویورک دیدار کرد.
موشه یعلون که روز چهارشنبه وارد دهلی نو شده بود بعد از شرکت در نمایشگاه هوایی بنگلور گفت:«ما قبلا روابط خود را در بخش امنیتی پشت پرده نگه می داشتیم. امروز من در دهلی هستم تا با نخست وزیر و سایر وزرای دولت هند دیدار کنم.»
این سفر در شرایطی به وقوع می پیوندد که دو طرف در حال مذاکره درباره قرارداد نصب رادارهای هشدار دهنده روی هواپیمای نظامی هند هستند. این هواپیماها ساخت روسیه هستند.
سه مورد از سیستم آواکس فالکون برای اولین بار در سال 2004 رسما معرفی شد. این سیستم به نیروی هوایی امکان می دهد حرکت های هواپیماها را در منطقه ای بسیار گسترده شناسایی کند.
فشار مقامات آمریکایی باعث شد مقامات رژیم صهیونیستی این سیستم را در اختیار چینی ها قرار ندهند.
وزیر دفاع رژیم صهیونیستی با تاکید بر آمادگی تل آویو برای پیشبرد روابط دفاعی با هند گفت:«ما هند را شریک و دوست خود می دانیم به همین دلیل آماده به اشتراک گذاشتن فناوری هستیم.»
به گزارش خبرگزاری رویترز از دهلی نو، نخست وزیر هند با هدف مقابله با افزایش قدرت نظامی چین، طرح نوسازی توان نظامی و تسلیحات هند را آغاز کرده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • منفی خور IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    8 1
    اسراییل موجودی که با همه هست ولی اگه پاش بیوفته با هیچکس نخواهد بود