۰ نفر
۳۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳

ایرنا نوشت:

وزارت امور خارجه ترکیه در واکنش به تهدید نخست وزیر لیبی مبنی بر اخراج سرمایه گذاران ترکیه ای از آن کشور اعلام کرد: اگر این مواضع تغییر نکند آنکارا نیز تدابیر لازم را اتخاذ خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، واکنش تند ترکیه به لیبی روز پنجشنبه در پی انتشار بیانات نخست وزیر لیبی در مطبوعات این کشور مبنی بر اینکه ' اگر ترکیه به دشمنی های خود علیه لیبی ادامه دهد سرمایه گذاران ترکیه ای را از کشور اخراج خواهیم کرد' نشان داده شد.

' تانژو بیلگیچ' سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه گفت: آنکارا خواستار بازنگری مسئولان دولت موقت لیبی در مواضع خصمانه اشان علیه ترکیه است و از آنان می خواهد که از طرح ادعاهای بی اساس و خصمانه علیه ترکیه پرهیز کنند.

وی افزود: اگر این مواضع تغییر نکند ترکیه نیز تدابیر لازم را اتخاذ خواهد کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه از مواضع اخیر نخست وزیر لیبی به عنوان موضع مغرضانه سخن گفت و افزود: ترکیه از روند بازسازی لیبی همواره حمایت کرده و سخنان نخست وزیر لیبی بیانگر نظر مردم این کشور نسبت به ترکیه نیست.

نخست وزیر لیبی در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط عربستان از ترکیه به دلیل مداخله در امور داخلی کشورش انتقاد کرده و گفته است: مواضع ترکیه در قبال لیبی صحیح نیست، این ترکیه است که ضرر می کند، زیرا لیبی می تواند با هر کشوری تعامل داشته باشد و این شرکت های ترکیه هستند که فرصت فعالیت در لیبی را از دست خواهند داد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    36 14
    هرجا ترکیه باشه، داعش هم هست.