باهنر: درآمدهای ارزی سال آتی ۶۰ درصد امسال خواهد بود

ایرنا نوشت:

نایب رییس مجلس شورای اسلامی رقم در آمدهای ارزی کشور در سال آتی را در حالتی خوشبینانه تنها 60 درصد درآمدهای ارزی امسال برآورد کرد.

محمدرضا با هنر روز پنجشنبه در همایشی با عنوان اقتصاد مقاومتی در محل اتاق بازرگانی اصفهان افزود : کاهش در آمدهای ارزی حاصل از کاهش قیمت نفت از یک سو برای کشور مشکل آفرین خواهد بود و از سوی دیگر می تواند به فرصت تبدیل شود.

وی با بازگویی تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی افزود: یکی از گلایه های رهبرانقلاب این است که در باره اقتصاد مقاومتی تنها سخن گفته می شود و از عمل خبری نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی برخی از قانونگذاران، مجریان و مردم را نا آگاه به مفهوم اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت : برخی نیز به اقتصاد مقاومتی اعتقاد وجرات عمل به آن را هم ندارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین اتکا به درآمدهای نفتی را عادتی دیرینه برای اقتصاد کشور دانست و گفت: تا پیش از این سالی 100 میلیارد از فروش نفت خام حاصل می شد ولی اگر می خواستیم این رقم را از 20درصد مالیات تامین کنیم باید 500 میلیارد ریال سود حاصل می شد و سالانه 5 هزار میلیارد دلار نیز گردش مالی انجام می شد.

باهنر درادامه با بیان اینکه 23 بند از سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است ، گفت: این سیاست ها توسط دولت به 700 اقدام عملی تبدیل شده است.

وی اولین گام برای تحقق اقتصاد مقاومتی را کاهش هزینه های دولت عنوان کرد و گفت : راهکارکاهش هزینه دولت نیزاستخدام نکردن کارمند و ثبات حقوق و دستمزدهاست.

باهنر در عین حال گفت: هیچگاه این هدف تحقق پیدا نمی کند و همه به نوعی به دنبال افزایش هزینه های دولت هستیم.

وی متوسط فروش نفت در سال آینده را 50 تا 55 دلار در هر بشکه پیش بینی می شود که چنین درآمدی معادل 40 تا 48 میلیارد تومان بودجه عمرانی کشور است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی همچنین در باره یارانه ها گفت: هنگام اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به آقای احمدی نژاد اصرار کردیم که پرداخت ها از 20 هزار تومان شروع کند ولی گوش نکرد و از 40 هزار تومان آغاز کرد و همین مساله موجب شد طراز دریافتی و پرداختی یارانه ها تناسب نداشته باشد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی برای طراز درآمدها و مخارج قانون هدفمندی یارانه ها سه راهکار پیشنهاد کرد و گفت: یا باید درآمدها را از طریق افزایش قیمت فرآورده های نفتی بالا برد ، یا هزینه ها از طریق کاهش پرداختی به مردم پایین آورد یا اینکه از بودجه بنگاه ها پول برداشت کرد و کاستی بودجه را جبران کرد.

باهنر تاکید کرد: دولت باید تلاش کند بخشی از یارانه بگیرها را حذف کند و مجلس در این زمینه به دولت حکم داده و در این راه از دولت حمایت خواهد کرد.

وی اظهار کرد: هیچ تصمیم اقتصادی نیست که همه از آن سود برند بلکه برای افرادی منافع و برای برخی ضرر به همراه دارد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    0 0
    عوضش درآمدهاى مالياتى درسال آتى سيصدبرابر امسال خواهدبود
  • بی نام IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    1 1
    میشه مردم کرمان دیگه به ایشون رای ندن