رییس مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی موضوع توسعه صادرات است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت، علی لاریجانی روز پنجشنبه در دیدار با رییس و معاونان سازمان دامپزشکی کل کشور با اشاره به اهمیت توجه مساله بهداشت طیور و دام افزود: قطعا با حمایت از این حوزه می توان بخش اعظمی از تولید دام، طیور و آبزیان را به خارج از کشور صادر کرد.

وی با بیان اینکه صادرات محصولات یکی از محورها اصلی سیاست های اقتصاد مقاومتی است، افزود: در شرایط کنونی ظرفیت بسیار بالایی برای تولید و سپس صادرات این محصولات در کشور وجود دارد، از این رو در صورت حمایت مناسب ضمن صادرات این محصولات می توان زمینه ایجاد شغل و توسعه کشور را فراهم کرد.

رییس قوه مقننه با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای صادرات محصولات دامی و طیوری به کشور روسیه تصریح کرد: در شرایط کنونی بازار این کشور ظرفیت های بسیار خوبی برای ایران فراهم کرده که قطعا مسوولان مربوطه باید اقدامات لازم را در این حوزه انجام دهند.

لاریجانی با بیان اینکه در صورت برنامه ریزی مناسب و ارائه این برنامه ها به مجلس از سوی دامپزشکی برای توسعه صادرات، نمایندگان اقدامات حمایتی را در این حوزه صورت می دهند، گفت: قطعا برای رونق صادرات غیر نفتی باید از این بخش ها حمایت کرد.

رییس سازمان دامپزشکی کل کشور نیز در این دیدار با اشاره به ضرورت توجه به حوزه دامداری صنعتی و دامداری روستایی گفت: یکی از محورهای حمایت تامین نهاده و اقدامات بهداشتی و درمانی در حوزه دام و طیور است.

«مهدی خلج» ادامه داد: در شرایط کنونی 90 درصد واکسن مرتبط با دام و حدود 40 درصد واکسن طیور در داخل تولید می شود، اما برای واردات برخی واکسن ها نیازی به تامین اعتبار داریم.

وی افزود: در شرایط کنونی در تمام کشورهای در حال توسعه ارائه خدمات بهداشتی در حوزه دام رایگان است، از این رو باید در کشور ما نیز حمایت های لازم در این حوزه صورت گیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین صبح امروز با مدیران و مسوولان اجرایی پروژه فرودگاه پیام شهر قم دیدار و گفت و گو کرد.

لاریجانی در این دیدار ضمن استماع و مشکلات اجرایی پیرامون پروژه فرودگاه شهر قم برخی مسائل پیرامون این پروژه را مورد بررسی قرار داد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین صبح امروز با حضور در بیت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت وگو کرد.

لاریجانی در این دیدار گزارشی از مسائل داخلی به ویژه اقدامات مجلس در بررسی لایحه بودجه سال 94 و برخی تحولات و مسائل منطقه ای ارائه کرد

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 401004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =