انگلیس تصاویری از 'سامانه توپخانه روسی در خاک اوکراین' منتشر کرد

وزارت امورخارجه انگلیس تصاویری از آنچه آن را 'وجود پیشرفته ترین سامانه توپخانه ضد هوایی روسی در شرق کشور اوکراین' نامیده، منتشر ساخته است .

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه انگلیس اعلام کرده است: وجود این سامانه توپخانه ضد هوایی روسی ، نشانه دیگری از مداخله نظامی روسیه در درگیری های شرق اوکراین شمرده می شود.

وزارت امورخارجه انگلیس با انتشار عکس هایی از سامانه موشکی سطح به هوا ' اس ای 22 ' مدعی شده این سامانه در چند هفته گذشته در شرق اوکراین فعال بوده است.

روزنامه دیلی میل روز پنجشنبه دراین ارتباط نوشت: 'آدام توماس' سفیر انگلیس درسازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو ) دراین مورد عنوان کرده وجود سامانه یاد شده در شرق اوکراین نشانه دیگری از مداخله نظامی روسیه در درگیری های اوکراین است.

به نوشته این روزنامه، سفیر انگلیس در ناتو تصریح کرده است :« ما از روسیه می خواهیم به تعهدات خود در قبال موافقتنامه مینسک عمل کند.»

دیلی میل، افزود: 'ینس استولتنبرگ' دبیر کل ناتو نیز در 'ریگا' پایتخت لتونی مدعی شده است: نیروها ، توپخانه و پدافند هوایی روسی همچنان در اوکراین فعال هستند و حضور تانک ها و خودروهای زرهی در مرز روسیه و اوکراین در حال تقویت شدن است.

همزمان با انتشار این عکس ها، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس از کشورهای اروپایی خواسته است که به روسیه بگویند اگر دست از بی ثبات کردن اوکراین برندارد، برای سال های در پیش رو، مواجه با عواقب این کار از طریق تحریم های اقتصادی و مالی خواهد شد.

نخست وزیر انگلیس افزود: اروپا نمی تواند چشم خود را بر روی آنچه هم اینک در شرق اوکراین صورت می گیرد ، ببندد.

مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس نیز مدعی شده است که ' ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه بعد از اوکراین، بدنبال بی ثبات کردن سایر کشورهای حوزه دریای بالتیک است.

روسیه تاکنون اتهامات کشورهای غربی درخصوص اعزام نیرو و تجهیزات نظامی سنگین به شرق اوکراین و حمایت از جدایی طلبان اوکراینی را رد کرده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =