ایرنا نوشت:

واشنگتن پست فاش کرد، دیوار بی اعتمادی میان دولت 'باراک اوباما' و 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر به دنبال ظن آمریکا مبنی بر انتشار جزئیات مذاکرات هسته ای آمریکا با ایران توسط دفتر نخست وزیر این رژیم بلندتر شده است.

روزنامه واشنگتن پست در مقاله ای تحلیلی نوشت ، این فقدان اعتماد و اعتبار موجب شده است که دولت اوباما تصمیم به کاهش سطح تبادل اطلاعات محرمانه با اسراییل درباره این مذاکرات هسته ای بگیرد چرا که دفتر نتانیاهو جزئیات حساس مواضع آمریکا را در اختیار رسانه های اسرائیلی قرار داده است.

دولت آمریکا می گوید، دادن اطلاعات ناقص درباره بخشی از آنچه در بسته پیشنهادی آمریکا به ایران است، افکار عمومی را گمراه می کند.

آمریکا از طرفی قطع هر گونه تبادل اطلاعات با اسرائیل در مورد مذاکرات اتمی ایران را رد کرده است اما دفتر نخست وزیر اسرائیل می گوید در حالی که شش کشور مذاکره کننده از آخرین جزئیات این گفت و گوهای هسته ای مطلع هستند، تل آویو که خود را مورد تهدید مستقیم ایران می داند و معتقد است ، هر گونه توافقی که آن را بد می پندارد، موجودیتش را با خطر مواجه می کند، نباید از دسترسی به این اطلاعات محروم باشد.

به نوشته نویسنده مقاله، ماه مارس به خاطر سخنرانی نتانیاهو در کنگره، انتخابات در فلسطین اشغالی و پایان مهلت دستیابی به چارچوب توافق سیاسی برای جهان و بویژه منطقه خاورمیانه سرنوشت ساز است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که از احتمال توافق هسته ای سراسیمه شده می گوید که مصمم است برای سخنرانی درباره برنامه هسته ای ایران در کنگره آمریکا و تلاش برای افزایش فشار بر جمهوری اسلامی اوایل ماه مارس (اسفند ماه آینده) به آمریکا برود.

به نوشته روزنامه صهیونیستی هاآرتص، نتانیاهو در کنگره آمریکا درباره آن چه توافق بد با ایران و به زیان اسراییل می خواند؛ سخنرانی و تلاش خواهد کرد،مانع دستیابی به چنین توافقی شود.

'نشنال اینترست' نیز در مقاله ای نوشت که دولت دمکرات اوباما به هم حزبی هایش درسنا گفته است که برای سومین بار به دنبال تمدید مذاکرات هسته ای ایران با گروه پنج به علاوه یک نیست.

این رسانه اینترنتی آمریکاییی با ارائه دلایل خاطرنشان کرده است که توافق جامع هسته ای با ایران بهترین گزینه است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =