نسیم آنلاین نوشت:

حسین علی امیری سخنگوی وزارت کشور در نشست خبری امروز خود ایام الله دهه فجر را یادآور فداکاری‌های ملت شریف ایران و ایجاد یک تغییر به رهبری امام خمینی خواند و گفت: خوشبختانه در سال جاری مردم به صورت خودجوش از همه سلایق و گروه‌ها حضوری پرشورتر از سال‌های گذشته در راهپیمایی 22 بهمن باز هم بر همین اساس طبعاً وظیفه کارگزاران انقلاب بزرگ‌تر می‌شود.

او ضمن تقدیر از عملکرد استانداران سراسر کشور جهت ساماندهی مناسب به برنامه‌های دهه فجر گفت: هیچگونه گزارش سوء امنیتی در داخل و خارج از مرزهای کشور در 22 بهمن امسال ارائه نشد که این امر حاکی از برقراری امنیت در مرزهای کشور است.

او همچنین با اشاره به کشف باند ضدانقلاب در سیستان و بلوچستان با همکاری مشترک نیروی انتظامی، سپاه و وزارت اطلاعات گفت: همانطور که وزیر اطلاعات در نشست خبری‌شان جزئیات موضوع را به سمع و نظر مردم رساندند طی یک اقدام هماهنگ شورای تأمین استان تعداد زیادی نارنجک، اسلحه و بمب آماده انفجار کشف شد و خوشبختانه قاتلین و عوامل ترورهای چند سال اخیر تکه با پاسگاه درگیری‌هایی داشتند و نیز عوامل ترور معلمان دستگیر شدند.

او در همین زمینه با بیان اینکه تحقیقات از دستگیر شدگان ادامه دارد گفت: یکی از دلایلی که هیچگونه مشکل امنیتی در 22 بهمن امسال نداشتیم کشف و دستگیری همین عوامل تروریستی در سیستان و بلوچستان بوده است.

او همچنین با اشاره به رونمایی از 4 هزار و 800 ماشین آلات عمرانی کشاورزی با حضور معاون اول رئیس جمهور در وزارت کشور گفت: عمده این وسائل ادوات راهداری و خدمات شهری اعغم از کامیونت، کامیون و وسائل آتش نشانی بود که همه محصول داخل کشور بوده است و این وسائل در بین مناطق محروم و کمتر توسعه یافته کشور توزیع شد.

سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه وزیر کشور تاجیکستان امروز در رأس هیئتی و به دعوت آقای رحمانی فضلی وزیر کشورمان به ایران سفر می‌کند هدف از این سفر را نهایی شدن موافقت‌نامه امنیتی انتظامی بین دو کشور عنوان کرد و گفت: در واقع این موافقت‌نامه در سفر شهریورماه آقای رحمانی فضلی به تاجیکستان که مورد بررسی و تأیید قرار گرفته بود که در سفر متقابل وزیر کشور تاجیکستان به ایران نهایی می‌شود.

سخنگوی وزارت کشور با اشاره به بررسی میدانی وزیر کشور از حاشیه شهر و معضل حاشیه نشینی تأکید کرد: جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و همچنین جلوگیری از تصرف اراضی یکی از دستور کارهای وزارت کشور است.

او در ادامه با تأکید بر اینکه از ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم شهرها جلوگیری و سازه‌های غیر مجاز تخریب می‌شود اعلام کرد: با توجه به اینکه حساسیت خاصی در این زمینه وجود دارد از شش ماهه دوم سال 92 تا پایان آذر سال جاری تعداد 2 هزار و 616 حکم تخریب ساخت و ساز غیر مجاز صادر و بیش از 1100 هکتار از اراضی ملی آزادسازی شده است.

امیری همچنین با اشاره به معضل ریزگردها در کرمانشاه، کردستان، ایلان و بوشهر یادآور شد: این مشکل موضوعی است که در بستر زمانی 10 الی 15 ساله اتفاق افتاده که هم منشأ داخلی و هم منشأ بین المللی به خاطر همجواری با کشورهایی مثل عراق و سوریه و سایر کشورهایی که منشأ چنین پدیده‌ای هستند دارد.

او بروز پدیده ریزگردها در استان ایلام را سبب قطع برق این استان خواند و گفت: این مشکل با ورود استانداری مربوطه حل شد.

امیری همچنین با بیان اینکه شهروندان اهوازی نیز پس از رو به رو شدن با مشکل ریزگردها به استانداری خوزستان مراجعه کردند و البته بامدیریت استانداری و معاون سیاسی وی مردم این منطقه در مورد مشکل مزبور قانع شدند.

سخنگوی وزارت کشور در ادامه با اشاره به اینکه رحمانی فضلی نجار را مأمور کردند که جهت بررسی زوایای این مشکل به خوزستان بروند گفت: ایشان همچنین موظف شدند تا همه امکانات وزارت کشور را جهت حل مشکل ریزگردها به کار گیرند.

امیری با بیان اینکه آقای نجار همچنان در خوزستان به سر می‌برند گفت: سازمان مدیریت بحران صرفاً در این قضیه گزارش ارائه می‌کند اما بودجه مستقیم برای هزینه ندارد چرا که تأمین بودجه این سازمان بر عهده سازمان مدیریت و برنامه ریزی است.

او در ادامه گفت: با توجه به اینکه پدیده ریزگردها تبدیل به وضعیت بحران شده و همه مقامات کشور نگران این مسئله هستند قرار شده از ظرفیت و امکاناتی که در اختیار وزارت کشور هست با نهایت سخاوتمندی برای حل موضوع کمک شود اما نباید از یک پدیده طبیعی سوء استفاده سیاسی شود.

امیری در همین زمینه با اشاره به همجواری ایران با کشورهایی همچون عراق و سویه که یکی منشأهای بروز پدیده ریزگردهای در دذاخل کشورها به شمار می‌رود گفت: وزارت خارجه هم قرار شده پیگیری‌های لازم را با همسایگان ما در این زمینه به عمل آورد.

او همچنین گفت: وزیر کشور در خصوص مسئله ریزگردها سفری به عراق ندارد.

امیری با اشاره به اینکه هم‌اکنون معاون اول رئیس جمهور و جمعی از وزرا در عراق به سر می‌برند گفت: فکر می‌کنم یکی از حوزه‌هایی که در گفتگوها مد نظر قرار گیرد همین بحث ریزگردها و بررسی جوانب آن باشد.

سخنگوی وزارت کشور با بیان اینکه موضوع ریزگردها صرفاً به وزارت کشور مربوط نمی‌شود گفت: وزارت کشور در این قضیه ریاست سازمان بحران را بر عهده دارد که البته تأمین بودجه این سازمان بر عهده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است.

او همچنین با تأکید مجدد بر این مسئله که یک بخش از معضل ریزگردها به وزارت کشور مرتبط می‌شود گفت: آنچه که دولت ابلاغ می‌کند حتماً در وزارت کشور انجام می‌شود و از سویی اقداماتی که دستگاه‌های مختلف در این زمینه انجام می‌دهند در شورای مدیریت و بحران بررسی می‌شوند.

سخنگوی وزارت کشور در بخش دیگری از سخنانش با توجه به اشارات و توصیه‌های وزیر کشور در ممانعت از برخوردها و ورودهای سیاسی وزارت کشوری‌ها در انتخابات آتی متذکر شد طبق آنچه که وزیر کشور می‌گوید برگزاری انتخابات شفاف و با شکوه برای ما مهم است پس هر کسی که از فیلتر شورای نگهبان صلاحیتش تأیید شود وزارت کشور نیز نگاهی مساوی با آن خواهد داشت و هیچگونه جانبداری از سلیقه و جریان سیاسی مد نظر خود قرار نمی‌دهد.

امیری در ادامه با توجه به تأکید به استانداران جهت برخورد صادقانه با مردم گفت: همچنین تأکید شده که تا آخر اسفندماه کلیه جا به جایی‌های مربوطه در وزارت کشور انجام شود تا دولت در کلیه سطوح برای برگزاری انتخابات مستقر باشد.

حسین علی امیری با بیان اینکه سال آینده شاهد برگزاری دو انتخابات مجلس و خبرگان رهبری هستیم گفت: بحث هیأت‌های نظارت بر این انتخابات‌ها بر عهده شورای نگهبان و بحث هیأت‌های اجرایی مربوط به وزارت کشور است همچنین باید تأکید شود که وزارت کشور در مورد برگزاری انتخابات خبرگان رهبری صرفاً مجری این امر خواهد بود.

سخنگوی وزارت کشور در ادامه اعلام کرد: وزارت کشور تاریخ‌های 94.12.7 و 94.12.14 را جهت برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری به شورای نگهبان پیشنهاد داده است که این پیشنهاد باید در یک جلسه رسمی بررسی شود.

او با بیان اینکه تعیین تاریخ‌های برگزاری انتخابات پس از بحث کارشناسی توسط اداره کل انتخابات وزارت کشور و شورای نگهبان به یک نتیجه واحد و اعلام تاریخ دقیق خواهد رسید گفت: در حال حاضر تاریخ دقیق انتخابات مزبور نهایی نشده است.

او در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص دستگیری گروهک موسوم به حکومت اسلامی در مناطق مرزی کشور گفت: همانطور که قبلاً نیز آقای ذوالفقاری معاونت امنیتی انتظامی وزارت کشور در این خصوص اطلاع‌رسانی کردند سه نفر دستگیر شدند که پس از دستگیری آنها به کانون اصلی تروریست‌ها دسترسی پیدا شد.

امیری همچنین در مورد روند بررسی لایحه احزاب نیز گفت: لایحه مذکور نسبت به قانون فعلی نوآوری‌های قابل توجهی دارد و در مورد آن از آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور تقاضا کردیم که خارج از نوبت در دولت مطرح شود.

او در همین رابطه گفت: با توجه به اینکه این قانون می‌تواند تبعات سیاسی اجتماعی داشته باشد پیش نویس آن را برای دستگاه‌های مختلف فرستادیم تا به جمع‌بندی در این زمینه برسیم وی همچنین با اشاره به همکاری مثبت مجلس و دولت در روند بررسی پیش نویس لایحه احزاب گفت: علاقه نداریم کار موازی در این خصوص صورت گیرد لذا به یک مسیری رویم که آنچه خروجی شود خروجی مناسبی باشد که برای احزاب تسهیلات خوبی فراهم کند.

سخنگوی وزارت کشور در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد اینکه آیا قانون احزاب به انتخابات سال آینده خواهد رسید گفت: اینکه لایحه مذکور تصویب شود و به انتخابات آتی برسد یا نه معلوم نیست.

سخنگوی وزارت کشور دلیل عدم تشکیل جلسه کمیسیون ماده 10 احزاب در هفته جاری را بررسی بودجه در مجلس عنوان کرد و گفت: از زمان تشکیل دولت در کمیسیون ماده 10 احزاب مجوز فعالیت 21 حزب صادر شده است.

او با بیان اینکه 19 مجمع عمومی سالانه احزاب نیز برگزار شده گفت: بیش از 35 مورد تقاضای تأسیس حزب به این کمیسیون ارجاع شده.

امیری همچنین با اشاره به حادثه ترور رئیس دادگستری شهرستان روانسر در استان کرمانشاه گفت: خوشبختانه ضارب قاضی قنبری دستگیر شده و طی بازجویی‌های اعمال شده معلوم شد که تروروی امنیتی سیاسی نبوده بلکه ضارب فردی شرور بوده که پرونده‌ای هم در دادگستری داشته است.

حسین علی امیری با اشاره ب تهیه پیش نویس امنیت زنان و کودکان در روابط اجتماعی از سوی مشاور اموز زنان وزیر کشور گفت: با همت خانم فرهمند‌پور مشاور وزیر در امور زنان سند مذکور با همکاری دستگاه‌های ذیربط تهیه شدکه جهت بررسی به معاونت امور زنان ریاست جمهوری ارسال شده است. همچنین این پیش‌نویس پس از بررسی‌های مربوطه در معاونت امور زنان ریاست جمهوری به وزیر کشور و از سوی ایشان به هیئت تقدیم خواهد شد.

او در پایان با بیان اینکه استانداری مرکزی همچنان با سرپرست اداره می‌شود بیان کرد تا این لحظه هنوز کسی به عنوان استاندار مرکزی انتخاب نشده و این امر در مرحله بررسی به سر می‌برد

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =