نسیم آنلاین نوشت:

مجلس با اخذ عوارض از خودروها در کلانشهرها مخالفت کرد. نمایندگان مجلس با حذف اخذ عوارض از تردد خودروها در کلانشهرهای با بیش از یک میلیون نفر جمعیت از سوی شهرداری‌ها موافقت کردند.

نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه 29 بهمن‌ماه) در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 94 کل کشور با حذف بند الحاقی 2 تبصره 8 ماده واحده با 138 رای موافق، 44 رای مخالف و 6 رای ممتنع از مجموع 205 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

گفتنی است پیشنهاد حذف بند الحاقی 2 که در خصوص اخذ عوارض از تردد خودروها در کلانشهرها از سوی کامران نماینده مردم اصفهان در مجلس مطرح شد که نمایندگان با پیشنهاد وی موافقت کردند.

براساس این گزارش در بند الحاقی 2 تبصره 8 آمده است: به شهرداری کلان‌شهرها (شهرهای بیش از یک میلیون نفر جمعیت) اجازه داده می‌شود با تصویب شورای اسلامی شهر این شهرها، نسبت به وضع و أخذ عوارض از انواع خودروهای سواری و وانت که محل تردد آنها و محل سکونت مالکان آنها در شهرهای مذکور قرار دارد و همچنین ماشین‌آلات و خودروهای سنگین و نیمه‌سنگین تولید داخل و وارداتی که در محدوده شهرهای مذکور استقرار دارند را حسب شرایط آلودگی در این شهرها تا معادل پنج‌درهزار (005/0) قیمت فروش کارخانه (تولید داخل) و پنج‌در‌هزار (005/0) ارزش گمرکی و حقوق ورودی اقدام و درآمد حاصله را در جهت ایجاد و توسعه خطوط قطار شهری و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی هزینه کنند.

نیروی انتظامی و پلیس راهور موظف است در وصول عوارض مذکور با شهرداری همکاری نماید. عوارض مذکور در مورد خودروهای با عمر بیش از 10 سال به استثناء خودروهای گازسوز به ازای سپری شدن هر سال به میزان سالانه 10 درصد افزایش می‌یابد.

لازم به ذکر است نمایندگان در جریان بررسی بند الحاقی یک تبصره 8 که در ارتباط با صدور هزینه مجوز گواهی حلال بود موافقت کردند، این بند الحاقی برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شود.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =