مهر نوشت:

رئیس شورای جمهوری بلاروس گفت: با افتخار دعوت رئیس مجلس ایران را برای سفر به تهران می پذیرم و معتقدم روابط پارلمانی دو کشور باید افزایش یابد.

میخائیل میاسنیکویچ رئیس شورای جمهوری بلاروس بعدازظهر امروز در دیدار محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در مینسک، با بیان اینکه همکاری های سیاسی دو کشور را در سطوح عالی مهم ارزیابی می کنم تاکید کرد: امیدوارم با سفر شما به کشور ما، طرح هایی که به طور مشترک مد نظر است در مسیر اجرا سرعت بیشتری بگیرید.

وی با ابراز علاقه نسبت به توسعه روابط دو کشور در حوزه های مختلف از جمله روابط پارلمانی اظهار داشت: در پاسخ به سفر سال قبل آقای علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به بلاروس، با افتخار دعوت ایشان را برای سفر به ایران می پذیرم.

رئیس شورای جمهوری بلاروس گفت: انتظار داریم روابط اقتصادی دو کشور ایران و بلاروس مانند روابط سیاسی ارتقا یابد.

ظریف: پارلمان ایران و بلاروس نقش برجسته ای در توسعه روابط دو کشور دارند

در این دیدار محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز با ابلاغ سلام گرم دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به همتای بلاروسی وی و دعوت از سوی وی برای سفر به تهران گفت: نقش پارلمان دو کشور ایران و بلاروس در ایجاد زمینه های مناسب برای توسعه مناسبات در حوزه های مختلف بسیار مهم و برجسته است.

در این دیدار طرفین برای گسترش مراودات هیات های پارلمانی ابراز علاقمندی کردند.

بر اساس این گزارش، وزیرامورخارجه کشورمان عصر امروز پس از افتتاح ساختمان جدید سفارت جمهوری اسلامی ایران در مینسک در سخنرانی در جمع کارکنان سفارتخانه و خانواده های آنان به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مسینک را به مقصد تهران ترک می کند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =