مصوبات بودجه ای مجلس/مجوز بهارستان نشینان به دولت و شهرداری ها برای انتشار اوراق مشارکت

امروز نیز نمایندگان مجلس به صورت فشرده به بررسی لایحه بودجه پرداختند.

به گزارش ايسنا، نمایندگان مجلس به شهرداری‌های کشور و سازمان‌های وابسته به آن مجوز دادند که تا سقف 7000 میلیارد تومان اوراق مشارکت و صکوک اسلامی منتشر کنند.

مجوز مجلس به شهرداری‌ها برای انتشار 7000 میلیارد تومان اوراق مشارکت

نمایندگان مجلس در ادامه جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه) و در ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه 94 در بخش درآمدی بند د تبصره 6 را به تصویب رساندند.

بر اساس این مصوبه، به شهرداری‌های کشور و سازمان‌های وابسته به آنها اجازه داده می‌شود به طور مشترک یا انفرادی با مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با تأیید وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها) تا سقف 70 هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت و صکوک اسلامی با تضمین خود با بازپرداخت اصل وسود آن با رعایت قانون نحوه انتشار اوراق مشارکت و آیین‌نامه اجرایی آن توسط شهرداری‌ها منتشر کنند.مجوز فروش اوراق مشارکت در سنوات گذشته تا سقف تعیین شده سال صدور در سال 1394 نافذ است.

اوراق مشارکت از پرداخت مالیات معاف است

نمایندگان مجلس مصوب کردند که اوراق مشارکت وصکوک اسلامی از پرداخت مالیات معاف هستند. نمایندگان مجلس در ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه 94 در بخش درآمدی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه) بند "ح" تبصره 6 را به تصویب رساندند.

بر اساس این مصوبه اوراق مشارکت و صکوک اسلامی منتشر شده موضوع این قانون از پرداخت مالیات معاف است.

نمایندگان همچنین بند "ه" تبصره 6 را تصویب کردند که به موجب آن تضمین بازپرداخت اصل و سود اوراق مشارکت برای اجرای طرح‌های قطار شهری با نرخ مالیاتی صفر است.

مجوز مجلس به دولت برای واگذاری اسناد خزانه اسلامی

مجلس شورای اسلامی تصویب کرد که دولت برای واگذاری اسناد خزانه اسلامی به قیمت اسمی تا سقف 50 هزار میلیارد ریال مجاز است.

نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه) و در جریان بررسی لایحه بودجه 94 در بخش درآمدی بند ط تبصره 6 را تصویب کردند. طبق این مصوبه دولت مجاز است اسناد خزانه اسلامی با حفظ قدرت خرید را با سررسید یک تا سه سال به صورت بی‌نام و یا با نام صادر کند و به قیمت اسمی تا سقف 50 هزار میلیارد واگذار نماید، این اسناد از پرداخت هرگونه مالیت معاف است.

همچنین اسناد خزانه اسلامی از قابلیت داد و ستد در بازار ثانویه برخوردار است و سازمان بورس و اوراق بهادار باید ترتیبات انجام معامله ثانویه آنها را در بازار بورس یا فرابورس فراهم کند.خرید و فروش این اوراق توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ممنوع است.

مجوز مجلس به دولت برای انتشار پانزده هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در سال 94

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی بعدازظهر امروز به دولت اجازه دادند در سال 94 تا مبلغ پانزده هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر کند.

به موجب بند الف تبصره 6 لایحه بودجه 94 که به تصویب مجلس رسید، به شرکت‌های وابسته و تابعه وزارتخانه‌های نیرو، نفت، راه و شهرسازی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ارتباطات و فناوری اطلاعات، ورزش و جوانان، صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی و سازمان انرژی اتمی ایران اجازه داده می‌شود با رعایت قانون نحوه انتشار اوراق مشارکت مصوب 30/ 6/ 1376 تا سقف یکصد هزار میلیارد(100.000.000.000.000) ریال اوراق مشارکت ریالی و یا صکوک اسلامی و با رعایت ماده (88) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 27/ 11/ 1380 و برای طرحهایی که به ‌تصویب شورای اقتصاد می‌رسد، با تضمین خود در خصوص اصل و سود، منتشر نمایند.

به موجب بند ب تبصره شش لایحه بودجه نیز به دولت اجازه داده می‌شود تا مبلغ پنجاه هزار میلیارد (50.000.000.000.000) ریال اوراق مشارکت ریالی با تضمین خود طبق قانون نحوه انتشار اوراق مشارکت منتشر کند.

نمایندگان مجلس با تصویب بند "ج" تبصره شش لایحه بودجه نیز مصوب کردند اوراق مشارکت فروش‌نرفته طرح‌های بندهای (الف) و (ب) این تبصره، قابل واگذاری به پیمانکاران، مشاوران و تأمین‌کنندگان تجهیزات همان طرح‌ها در سقف مطالبات معوق طرح با تأیید رئیس دستگاه اجرائی، ذی‌حساب ذی‌ربط و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور است اوراق واگذارشده، قابل بازخرید، قبل از سررسید توسط بانک عامل نیست.

 

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =