ارکستر سمفونیک عراق قطعاتی از لوریس چکناواریان را اجرا می‌کند

مهر نوشت:

کنسرت ارکستر سمفونیک ناسیونال عراق به رهبری آرش امینی 30 بهمن ماه در جشنواره سی و ام موسیقی فجر اجرا می شود و قطعاتی از آهنگسازان کلاسیک و لوریس چکناوریان را اجرا می کنند.

کنسرت ارکستر سمفونیک ناسیونال عراق به رهبری آرش امینی 30 بهمن ماه در جشنواره سی و ام موسیقی فجر اجرا می شود و قطعاتی از آهنگسازان کلاسیک و آهنگسازان ایرانی را اجرا می کنند.

ارکستر سمفونیک ناسیونال عراق روز سه شنبه ۲۸ بهمن‌ماه وارد تهران می شود تا در روز پنجشنبه ۳۰ بهمن‌ماه ساعت 18 در سی امین جشنواره موسیقی فجر به رهبری آرش امینی اجرای برنامه داشته باشد. آرش امینی که به عنوان مدیرکل بین‌الملل سازمان سینمایی که در عرصه موسیقی نیز فعالیت دارد در چهار روز اخیر ضمن حضور در بغداد با ارکستر سمفونیک ناسیونال عراق تمرین کرد در این اجرا قطعاتی از موتسارت، برامس، چایکوفسکی و چکناوریان اجرا می شود.

همچنین در بخش دوم این اجرا محمدامین عزت رهبر عراقی نیز قطعاتی از فرانس لیست، موسورسگی و قطعه معروف فانتزی برای ساز عود و ارکستر اثر خود را رهبری خواهد کرد. تمرینات ارکستر سمفونیک ناسیونال از صبح چهارشنبه ۲۹ بهمن‌ماه در تالار وحدت دنبال خواهد شد.

ارکستر سمفونیک ناسیونال عراق با قدمتی ۵۰ ساله و به رغم ناملایمات و حوادث این کشور هرگز از کار باز نایستاده و هم اینک نیز هر ماه به طور منظم اجرا دارد.

این ارکستر در ماه گذشته اثری از گوستاومالر را در بغداد اجرا کرده است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =