گزارش هواشناسی برای آخر هفته: ایران بارانی و برفی می‌شود

مهر نوشت:

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران و برف در بیشتر نقاط کشور طی سه روز آینده خبر داد.

احد وظیفه در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: بر اساس تحلیل آخرین داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی طی سه روز آینده استان های واقع در جنوب غرب، دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی، مرکز، شرق، شمال شرق، سواحل غربی دریای خزر، دامنه و ارتفاعات البرز بارش باران و در مناطق مرتفع بارش برف پیش بینی می شود.

به گفته وی، طی روز جمعه و شنبه با تقویت این سامانه در غالب مناطق کشور به جز جنوب شرق بارش پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار داشت: شدت بارش باران و برف در روز سه شنبه در استان های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال خوزستان، جنوب لرستان، غرب فارس و غرب اصفهان و روز چهارشنبه در چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال خوزستان، غرب فارس، شرق یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و گیلان خواهد بود.

وظیفه تصریح کرد: با توجه به بارش برف در جاده های کوهستانی منتهی به زاگرس مرکزی، البرز مرکزی و مناطق ذکر شده و اختلال در تردد جاده ای توصیه می شود که اقدامات لازم از قبیل تجهیز به زنجیر چرخ به عمل آید.

وی افزود: دریای خزر چهارشنبه تا بعد از ظهر پنج شنبه مواج است همچنین غرب خلیج فارس در روز چهارشنبه مواج است.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی یادآور شد: فردا آسمان تهران ابری در پاره ای نقاط همراه با بارش پراکنده و مه صبحگاهی است بیشینه و کمینه دمای پایتخت با یک درجه کاهش به ۱۱ و ۳ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =