رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر نادران در مورد سوگند هیات رییسه مجلس گفت: ما قسم خوردیم به تشخیص خودمان عمل کنیم و نه به تشخیص شما!

به گزارش ایسنا،الیاس نادران در جریان رسیدگی به بندهای درآمدی لایحه بودجه 94 کل کشور در تذکری به هیات رییسه مجلس گفت: هیات رییسه براساس آیین نامه داخلی مجلس قسم یاد کرده که گوشش باز باشد و چشمش ببیند نه اینکه ما مدام تذکر و اخطار داشته باشیم اما توجه و استماع نشود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین با استناد به بند9 اصل 3 قانون اساسی درباره استبداد و خودکامگی اظهار کرد: هیات رییسه مجلس برای مدیریت کردن رای گیری می کند نه اینکه هرچه هیات رییسه گفت همان مطاع باشد.

با اشاره به بندهای تبصره 5 لایحه بودجه 94 گفت: در بند "ل" و "ک" آنچه که مصوب شد خلاف قانون برنامه است اگر این گونه پیش برویم و یک بابک زنجانی درست شد از کجا قانون داشته باشیم تا خلافی صورت نگیرد.

وی همچنین گفت: در پرداخت تسهیلات منابع صندوق توسعه ملی وقتی منابع پرداخت می‌شود ضمانت بر عهده بانک عامل است که سود تسهیلات دریافتی را ضمانت می کند اما آنچه که مصوب شد این ضمانت را برمی‌دارد.

این نماینده اصولگرای مجلس همچنین در ادامه تذکر خود با استناد به مواد 152،‌153 ، 154 و 155 آیین نامه مجلس در مورد نحوه رسیدگی به مواد و جزییات لایحه بودجه گفت: روال بر این بوده که بعد از ورود به جزییات و مواد هیچ پیشنهادی نه در مورد حذف و یا اضافه شدن صورت نگیرد اما این در حالی است که آقای فرهنگی به خود اجازه می‌دهد پیشنهادی را مطرح کند و حتی اجازه نمی‌دهید موافق یا مخالف حرف بزنند.

به گزارش ایسنا علی لاریجانی که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت در پاسخ به تذکر نادران گفت: در مورد سو گند هیات رییسه نیز ما قسم خوردیم به تشخیص خودمان عمل کنیم، به تشخیص شما که عمل نمی کنیم! ولی الان که قسم خورده ایم طبق همان عمل می کنیم.

لاریجانی در پایان خطاب به نادران افزود: درمورد دیکتاتوری که گفتید اگر توهین به من مشکل شما را حل می‌کند بگویید.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =