ایرنا نوشت:

گروه تروریستی تکفیری 'عبدالله عزام' که بارها مرتکب جنایت تروریستی در لبنان شده است، بار دیگر لبنانی ها را تهدید و اعلام کرد که این کشور نیز به سرنوشت سوریه دچار خواهد شد.

این گروه تکفیری مسوولیت دو انفجار تروریستی مقابل سفارت و رایزنی جمهوری اسلامی ایران در لبنان را که به شهادت و زخمی شدن تعدادی غیرنظامی منجر شد، برعهده گرفته است.

این گروه تروریستی تکفیری روز سه شنبه در پیامی تهدید آمیز به ملت لبنان، هشدار داد که نباید با حزب الله و مقاومت ضد صهیونیستی همکاری و همراهی کنند.

در این پیام خطاب به مردم لبنان آمده است که اگر همچنان با مقاومت ضد صهیونیستی همراهی کنند، سرنوشت خطرناکی در انتظار آنها خواهد بود.

گروه تروریستی تکفیری عبدالله عزام همچنین ضمن حمله به دولت لبنان، ادعا کرد که نیروهای امنیتی این کشور علیه اهل سنت در لبنان و سوریه به طور مستقیم وارد عمل شده اند.

این ادعا در حالی است که نیروهای امنیتی و ارتش لبنان سرگرم نبرد با گروه های تروریستی - تکفیری از جمله 'داعش'، 'جبهه النصره' و این گروه هستند که بارها در لبنان مرتکب جنایت تروریستی با استفاده از خودروهای بمب گذاری شده و عناصر انتحاری شده اند.

گروه های تروریستی - تکفیری در جریان حمله مرداد ماه گذشته به شهرک 'عرسال' لبنان، تعدادی از نظامیان لبنانی را ربوده و تاکنون چهار نفر از آنها را سر بریده اند.

گروه تروریستی - تکفیری عبدالله عزام بار دیگر درخواست بی پاسخ از نظامیان اهل سنت ارتش لبنان را تکرار و از آنها خواست، فرار کرده و به داعش و النصره به پیوندند و از همکاری با مقاومت ضد صهیونیستی خودداری کنند.

در این پیام خشم و عصبانیت گروه های تروریستی - تکفیری از اینکه نیروهای ارتش لبنان به ویژه مسیحیان از اماکن شیعه نشین و متعلق به مقاومت اسلامی ضد صهیونیستی حمایت می کنند، تاکید شده است.

جنایت جدید داعش در بریدن سر21 کارگر مهاجر قبطی مصری در لیبی با واکنش شدید همه مردم و گروه های سیاسی لبنان اعم از سنی، مسیحی، شیعه و دروزی مواجه و همگی این جنایت را به شدت محکوم کردند.

ناظران معتقدند که سخنان همسو و مشترک 'سید حسن نصرالله' دبیرکل حزب الله و 'سعد الحریری' رییس حزب 'جریان المستقبل' دو رکن اساسی طوایف شیعه و اهل سنت لبنان درباره ضرورت تدوین 'راهبرد ملی دفاعی برای مبارزه با تررویست های تکفیری' و ادامه گفت وگوها برای کاهش تنش های طایفه ای، خشم گروه های تروریستی - تکفیری را برانگیخته است.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =