مدیر کل دفتر آموزش پیش دبستانی در اولین سالگرد بازگشت پیش دبستانی به معاونت ابتدایی گزارش عملکردی ارائه کرد .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رخساره فضلی مدیر کل دفتر آموزش پیش دبستانی آموزش و پرورش گفت: تمام نیروهای رسمی و غیررسمی که در آموزش و پرورش و مناطق محرم مدارس پیش دبستانی حضور دارند به عنوان همکاربرای ما اهمیت دارند اما کار ما توانمند سازی نیروی انسانی است نه جذب و برای همین استخدام حوزه خاصی دارد.

او در مورد استخدام مربیان پیش دبستانی گفت: حوزه استخدام مربوط به سیاست گذاری های کلان آموزش و پرورش است و حوزه خاصی دارد اما امیدوارم به زودی خبرهای خوبی در این مورد هم بشنویم.

او با اشاره به اینکه به زودی معلمان حوزه پیش دبستانی تعیین سطح می شوند ادامه داد: در حال حاضر به تعداد کلاسها یعنی 35 هزار و 500 مربی پیش دبستانی داریم.

او در مورد اجباری کردن برخی مدارس غیردولتی برای ثبت نام دانش آموزان پیش دبستانی در همان مدرسه به خبرنگار خبرآنلاین گفت: این موضوع الزام قانونی ندارد اما ما هم همین توصیه را داریم چون دانش آموزان با فضای و شرایط مدرسه آشنا می شوند و برای خود آنها هم بهتر است.

فضلی تاکید کرد: شهریه های مقطع پیش دبستانی مربوط به حوزه مدارس غیرانتفاعی است و دراین مورد بالا بودن آنها باید مسئول حوزه توضیح دهد اما ما تصیمیم داریم با به حداقل رساندن اجاره کلاسها در مناطق محروم شهریه ها را هم کم کنیم.


تنها متولی آموزش و پرورش


او با بیان اینکه تنها متولی پیش دبستانی، آموزش و پرورش است گفت: ما در این باره از معاونت حقوقی ریاست جمهوری سوال کردیم که طبق حکم آنها اموزش از 4 سالگی تا 6 سالگی با آموزش و پرورش است و اگر بهزیستی هم خدمات می دهد باید تابع سیاست های آموزش و پرورش باشد.


گزارش عملکرد

فضلی تاکید کرد: آموزش پیش دبستانی اهمیت و جایگاه خاصی در جهان دارد و براساس اسناد بالادستی که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند آموزش و پروش باید از مهد کودک تا دانشپاه برای ارتقای جایگاه نیروی انسانی تلاش کند.

او با اشاره به اینکه بهمن ماه سال گذشته پیش دبستانی به معاونت ابتدایی واگذار شد ادامه داد: تمام فعالیت های ما در این مدت در سه محور مدیریت یکپارچه، توسعه کمی و کیفی متمرکز شده است.

فضلی با بیان اینکه امسال 53 دهستان در کشور اولویت ما اول ما بود ادامه داد: طبق الگوی جهانی مبنای توسعه عدالت دوره کودکی و پیش دبستانی است چون از آسیب های اجتماعی و آموزشی آینده کاسته می شود.

مدیر کل دفتر آموزش و پرورش پیش دبستانی گفت: برهمین اساس 32 تفاهم نامه در همان 3 محور برنامه های ما منعقد شد که نتیجه آن حضور 667 هزار نوآموز در کلاس های پیش دبستانی است.

فضلی همچنین گفت:  از این تعداد دانش آموز 146 هزار نفر در مناطق روستایی تحصیل می کنند که 4 برابر پیش بینی ما است.بنابراین 51.9 درصد نرخ پوشش مقطع پیش دبستانی است که سال گذشته 38.2 درصد بود و در این یک سال 13.7 درصد رشد دارد .

او با بیان اینکه در کلاس های چند پایه خلوت که تا سوم ابتدایی در آن دانش اموزان حضور دارند امکان حضور نوآموزان هم وجود دارد که اکنون 5 هزار و 400 کلاس چندپایه در کشورو جود دارد و 20 هزار نوآموز در آن تحصیل می کنند.
46232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =