التهاب ۸ ساله سیستان و بلوچستان به پایان رسید/ انجام دو عملیات ضد تروریستی

مهر نوشت:

سخنگوی شورای تامین سیستان و بلوچستان با تشریح دو عملیات مهم اخیر نیروهای امنیتی و اطلاعاتی، از پایان سریال هشت ساله ناامنی در استان خبر داد.

علی اصغر میرشکاری ظهر امروز در نشست با خبرنگاران در این باره اظهار داشت: طی چند روز گذشته دو اتفاق مهم و بی سابقه در راستای اشراف اطلاعاتی، همکاری مردم و اعتماد اجتماعی در استان به وقوع پیوست که نشاط را در ایام دهه مبارک فجر به مردم هدیه داد.

وی با تشریح جزییات دو عملیات اخیر افزود: در عملیات نخست ۲۱ نفر از اعضای یک باند تروریستی دستگیر شدند که در یک دوره هشت ساله اخیر بسیاری از ناامنی ها را در استان ایجاد کردند که به اهداف شوم خود در راستای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی برسند.

معاون امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در این عملیات، تروریست هایی دستگیر شدند که در به شهادت رساندن ۳۹ نفر از عزارداران حسینی چابهار در تاسوعا ۸۹، ۴۹ نفر از ماموران انتظامی و امنیتی، ۹ غیر نظامی از جمله سه معلم و یک بسیجی اهل سنت در جنوب سیستان و بلوچستان نقش داشتند.

میرشکاری بیان کرد: هفت مورد ایجاد تله انفجاری در مسیر ارتباطی سرباز به ایرانشهر در مسیر راه ماموران از دیگر اقدام های این باند تروریستی در استان بود که با اشراف کامل اطلاعاتی و همکاری بسیار خوب مردم شناسایی و دستگیر شدند.

وی تاکید کرد: در عملیات دوم هفت تروریست در منطقه مرزی سراوان دستگیر شدند که در مجموع از آنان ۳۶۰ کیلو مواد منفجره، نارنجک دستی، فتیله انفجاری، سیم انفجاری، تعدادی سلاح، نارنجک دست ساز کشف و ضبط شد.

سخنگوی شورای تامین سیستان و بلوچستان گفت: اعضای این گروه پس از دستگیری، در دست داشتن در شهادت ماموران آسپیچ سراوان، سه پاسدار انقلاب اسلامی و کشتار دو نفر از مردم سراوان اعتراف کردند.

وی افزود: در راستای دیگر اعتراف های این گروه اسناد بسیار مهمی به دست آمد که در صدد پیگیری آن هستیم و بعد از حصول نتیجه به اطلاع افکار عموم خواهیم رساند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    23 4
    خدا را شکر