نسیم نوشت:

معاون عربی وزارت خارجه در دیدار با خانواده‌های مهندسان ربوده شده ایرانی در سوریه گفت: در این خصوص کمیته ویژه‌ای برای روشن سازی آخرین وضعیت و سرنوشت آنها تشکیل شده است.

حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه، روز شنبه 25 بهمن 93 با خانواده‌های 2 مهندس ایرانی ربوده شده در سوریه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، خانواده پژمان بویری و حسن حسنی با برشمردن خدماتی که آنها در خدمت به مردم سوریه و در جهت پیشرفت و توسعه همکاریهای اقتصادی دو کشور ایران و سوریه ارائه داده‌اند، از وزارت امور خارجه کشورمان و نهادهای مسئول ذیربط خواستار اقدام عاجل و پیگیری جهت تعیین سرنوشت عزیزانشان شدند.

امیرعبداللهیان با اشاره به اقدامات سه ساله وزارت امور خارجه، سفارت کشورمان در دمشق و دیگر نهادهای ذیربط در جهت تلاش برای تعیین سرنوشت 2 مهندس ایرانی و آزادی آنها و با یادآوری تأکیدات وزیر امورخارجه کشورمان برای پیگیری جدی موضوع تعیین سرنوشت و آزادی فوری این عزیزان، اظهار داشت که در این خصوص کمیته ویژه‌ای برای روشن سازی آخرین وضعیت و سرنوشت مهندسان ربوده شده در سوریه تشکیل شده است.

وی افزود: وزارت امورخارجه در تمام گفتگوها با دولت سوریه و همچنین برخی کشورهای منطقه و مقامات سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی ذیربط، موضوع سرنوشت مهندسان ایرانی را پیگیری می‌کند و به تلاشهای همه جانبه خود در این زمینه ادامه خواهد داد.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =