زمین لرزه ای به بزرگی 4.8 ریشتر پهله در استان ایلام را لرزاند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران اعلام کرد: این زلزله در ساعت 11:34:39 صبح امروز يكشنبه 26 بهمن 1393 در موقعيت و مركز ۳۲.۸۸ شمالي و ۴۶.۹۲ شرقي و عمق۹ كيلومتری زمین به وقوع پیوسته است.



این زمین لرزه در فاصله‌ 15 كيلومتري پهله ايلام، 38 كيلومتري دهلران ايلام و 39 كيلومتري ميمه ايلام رخ داده است.

 

زلزله خسارت نداشت
معاون سیاسی، امنیتی فرماندار دهلران به ایرنا گفت: تمامی نیروهای امدادی و مدیریت بحران شهرستان هم اکنون در آماده باش کامل بسر می برند و در حال بررسی منطقه به منظور براورد خسارت های احتمالی هستند.

یدالله حاتمی گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر بروز خسارت در منطقه ارایه نشده است ولی گروه های ارزیاب هلال احمر به منطقه اعزام شده اند.

زلزله در دهلران و میمه احساس شد

احمد کرمی، مدیرکل بحران استان ایلام به ایسنا گفت: به دنبال وقوع زلزله 4.8 ریشتری تیم‌های ارزیاب به محل‌های زلزله زده اعزام شدند. برابر گزارش‌های اولیه این زمین‌لرزه مورد مصدوم و فوتی نداشته است، اما خسارات وارده بر اماکن و بناها در دست بررسی است و احتمال دارد که به برخی از آنها خساراتی وارد شده باشد.

مدیرکل بحران استان ایلام با بیان اینکه در حال حاضر تمامی دستگاه‌های امدادی در آماده‌باش کامل هستند، گفت: کانون این زمین‌لرزه شهرستان پهله بوده و شدت آن به حدی بوده که در دهلران و میمه نیز احساس شده است.

دیوارهای روستای بیشه دراز ترک جزیی برداشت

حسین درخشان، سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر به خبرآنلاین گفت: بعد از وقوع زلزله 4.8 ریشتری در پهله ایلام، 8 روستا بررسی شد که خوشبختانه خسارت جانی و مالی نداشتیم اما در روستای بیشه دراز از توابع دهلران ترک جزیی در دیوارها مشاهده شد.

بخش پهله با شش هزار و 500 نفر جمعیت در 100 کیلومتری شهرستان 65 هزار نفری دهلران قرار دارد.

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =