ایسنا نوشت:

یک منبع دیپلمات اعلام کرد که نیروهای مصری بیش از 25 هزار تن از نخبه‌های نیروهای مسلح خود را به جنوب عربستان اعزام کرده‌اند تا از مرزهای این کشور با یمن حمایت کنند. در همین حال ترکیه و قطر نیز به جرگه کشورهای عربی و غربی که فعالیت‌های دیپلماتیک خود را در یمن به حالت تعلیق درآورده‌اند، پیوستند. همزمان سازمان یونیسف بر پایبندی خود به ادامه حمایت‌ها از کودکان یمن تاکید کرد.
یک منبع دیپلمات در مصاحبه با روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی با بیان اینکه نیروهای مصری بیش از 25 هزار تن از نیروهای نخبه خود را به جنوب عربستان جهت محافظت از مرزهای این کشور با یمن اعزام کرده‌اند، پیش بینی کرد که این تعداد از نیروهای نظامی مصری که در مرزهای عربستان و یمن حضور دارند بیشتر شوند که ماموریت این نیروها حمایت از مرزهای عربستان است و همچنین آنها در صورتی که شرایط برای مداخله نظامی منطقه‌ای در یمن ایجاد شود حملات غافلگیرانه‌ای علیه جنبش انصارالله ترتیب خواهند داد.

تعدادی از منابع محلی و بین‌المللی نیز عنوان داشتند که نیروهای مسلح مصری در صورتی که شرایط ایجاب کند یگان نظامی واکنش سریع را مجهز می‌کنند که این اقدام به عنوان بخشی از مداخله نظامی کشورهای عربی و شورای همکاری خلیج فارس در یمن است.

در همین حال شبکه الجزیره به نقل از یک منبع دولتی ترکیه گزارش داد که آنکارا سفارتخانه خود را در صنعاء بسته است و دیپلمات‌های ترکیه‌ای آماده خروج از یمن هستند.

همزمان منابع قطری در مصاحبه با سایت العربی الجدید اعلام کردند که قطر دیپلمات‌های خود را که در صنعاء فعالیت می‌کردند به دوحه بازگردانده است.

پیشتر نیز خبرگزاری امارات خبر به تعلیق درآوردن فعالیت‌های سفارت این کشور در صنعاء را منتشر کرد. اسپانیا نیز تصمیم گرفت تا فعالیت‌های سفارتخانه خود در صنعاء را به حالت تعلیق درآورد. این کشور از اتباع خود نیز خواست تا یمن را ترک کنند.

یک مقام در وزارت خارجه عربستان نیز از تعلیق فعالیت‌های سفارتخانه این کشور در صنعاء خبر داد. پیشتر نیز آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان، ایتالیا، ژاپن و هلند نیز فعالیت سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های خود را در یمن به حالت تعلیق درآوردند.

در مقابل جنبش انصارالله یمن در واکنش به این اقدام کشورها که در راستای تشدید اوضاع یمن صورت می‌گیرد اعلام کرد که این اقدام غیرقابل توجیه است.

از سوی دیگر علی عبدالله صالح، رئیس جمهور سابق یمن در سخنانی عنوان داشت که گروه‌های سیاسی همچنان در چارچوب مذاکرات برای توافق در خصوص پارلمان و شورای ریاست جمهوری به سر می‌برند و ما امیدوار هستیم که مذاکرات آنها به موفقیت بینجامد.

وی خطاب به ساکنان استان‌های جنوبی یمن نیز اعلام کرد که آنها همچنان سوپاپ امنیت برای وحدت ملی یمن هستند.

علی عبدالله صالح همچنین دیداری را با مسئولان حزب کنگره که خود ریاست آن را برعهده دارد برگزار کرد و به بررسی اوضاع سیاسی در یمن پرداخت.

در همین حال سازمان یونیسف اعلام کرد که به ادامه حمایت‌هایش از کودکان یمن علی رغم وخامت بحران سیاسی در این کشور پایبند است.

این سازمان نگرانی خود را نسبت به پیامدهای اقتصادی این بحران به ویژه بر زنان، کودکان و تاثیر این پیامدها بر تغذیه و آموزش اعلام کرد.

یونیسف عنوان داشت: کودکان قشری هستند که بیشترین ضرر را از این بحران دیده‌اند به ویژه اینکه میلیون‌ها تن از آنها از سوء تغذیه و شرایط درمانی نابسامان و نامساعد بودن شرایط آموزش رنج می‌برند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =