نادران: روحانی باید برای بررسی کلیات بودجه به مجلس می آمد/ لاریجانی: از رئیس جمهور دعوت شده بود

ایرنا نوشت:

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: رسیدگی به کلیات حتما باید با نطق رئیس جمهور شروع شود و از آنجایی که باید بودجه در کلیات و جزئیات از سوی دولت اجرا شود، وی باید به عنوان رئیس دولت نظر خود را نسبت به آنچه در کمیسیون تلفیق انجام گرفته ارائه دهد.

'الیاس نادران' روز یکشنبه و در جریان بررسی لایحه بودجه سال 94 کل کشور در تذکر ماده 186 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس این ماده دولت موظف است لایحه بودجه را حداکثر تا 15 آذر به مجلس تسلیم کند.

او ادامه داد: در آنجا هیچ قیدی ندارد که چه کسی از دولت بودجه را تسلیم مجلس می کند و راجع به ساز و کار ارایه آن بحثی نشده است، اما در بند (ج) ماده 112 آمده است که در کلیات لایحه بودجه کل کشور پس از نطق رئیس جمهور، سخنگوی کمیسیون گزارش خود را ارایه می دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات گفت: یعنی رسیدگی به کلیات حتما باید با نطق رئیس جمهوری شروع شود و از آنجایی که علی القاعده بودجه در کلیات و جزئیات باید از سوی دولت اجرا شود، وی باید به عنوان رئیس دولت نظر خود را نسبت به آنچه در کمیسیون تلفیق انجام گرفته است ارائه دهد تا نمایندگان نسبت به دیدگاه های دولت درباره کلیات بودجه مطلع باشند.

او گفت: اگر رییس جمهوری نمی خواهند بیایند، حتما به باید هیأت رئیسه اعلام کند که ما دعوت کردیم و چون در آیین نامه تصریح دارد، لذا اگر این یک حکم بلااستفاده است آیین نامه را اصلاح کنیم.

'علی لاریجانی' نیز در پاسخ به تذکر نادران با بیان اینکه این ماده از آیین نامه بلا استفاده نیست، گفت: رئیس جمهوری می تواند در ابتدا در کلیات صحبت کنند که وی دعوت هم شده اما در دولت قبل هم همینطور بود.

او ادامه داد: رئیس جمهوری می توانست هم بیاید، هم نیاید، چنانچه اینجا اجازه داده شده است 10 نفر موافق و 10 نفر مخالف صحبت کنند و حالا اگر صحبت نکردند اشکالی به بررسی بودجه وارد نمی شود، اما ما از رئیس جمهوری دعوت کرده ایم.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =