رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه با روزنامه جمهوری اسلامی در باره انتخاب رهبر گفت:

همان موقع برای غیر از امام(ره)، شورای پنج نفری در قانون اساسی بود. البته شاید مدیریتش ضعیف می‌شد، ولی اطمینانش بیشتر بود و ما هم که گرداننده بودیم، به شورا رسیدیم و سه نفر را معرفی کردیم. درست هم انتخاب کردیم. آیت‌الله خامنه‌ای، آیت‌الله موسوی اردبیلی و آیت‌الله مشکینی بودند.

گفتیم اینها شورا باشند و به مجلس خبرگان آوردیم، اول موضوع رهبری فردی یا شورایی بودن مطرح شد و آیت‌الله خامنه‌ای از رهبری شورایی حمایت کردند و من هم وقت خواسته بودم که نوبت نرسید و رهبری فردی با اکثریت رای آورد. وقتی فردی رای آورد، نوبت به انتخاب فرد رسید. خودم را می‌گویم و شاید نظر همه کسانی که رای دادند همین باشد، که کسی مناسب‌تر از آیت‌الله خامنه‌ای نبود. الان هم همین است. اگر فردا آیت‌الله خامنه‌ای نباشد، چه کسی را دارید که به عهده بگیرد و مثل ایشان سابقه انقلابی، اجتهاد و آشنایی با همه شرایط کشور و جهان داشته باشند، به خصوص نیروهای مسلح را خوب بشناسند.

 

 

17302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • جاوید IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    مطرح کردن مجدد این حرفها چه معنی میده؟اینکه اگه فردا آقا نباشن چه کسی هست؟خدا بخیر بگذرونه.بیان این حرفها در این موقعیت خوب نیست و نشان از برنامه ریزی برای آینده خبرگان داره.
  • فرهاد A1 ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    درود بر رهبرم ایت الله خامنه ای درود بر رفسنجانی بزرگ
  • عباس A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    احسنت . .
  • بی نام RO ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    آقای هاشمی این حرفارو برای به دست آوردن ریاست خبرگان میزنه
  • بی نام IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    کور شوند انانی که تاب و تحمل وجود ذی جود حضرت ایت الله هاشمی را ندارند .تمام فتنه گرانی که متعلق به هر گروه و دسته حزبی بودند و هستند که میخواهند هاشمی را کنار رهبری نبینند.تا یادمان هست شعار درود بر سه یاور خمینی هاشمی و دو سید حسینیشهید بهشتی و حضرت ایت الله خامنه ای بودبوده و دیدیم چه ها که نکردند با شهید مظلوم بهشتی رحمت الله علیه و پس از ان حضرت ایت الله خامنه ای و اقای هاشمی را چه نسبت ها که ندادند و هنوز نیز دست بردار نیستند .
  • بی نام IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    36 8
    بهتره همه مصاحبه را از سایت انتخاب یا روزنامه بخوانید و بعد نظر بدهید. البته افراد با بصیرت بهتر خواهند فهمید. در هر حال خدا ایشان را حفظ نماید.