شیخ الاسلام:نامه رهبری خطاب به جوانان غربی یک دیپلماسی نوین در دنیا بود

رهبر معظم انقلاب در نامه ای به جوانان اروپا و آمریکای شمالی به آن ها توصیه کردند که «در واکنش به سیل پیش‌داوری‌ها و تبلیغات منفی، سعی کنند شناختی مستقیم و بی‌واسطه از این دین به دست آورند.»

به گزارش خبرآنلاين، پیام رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی درباره آشنایی آنها با اسلام از طریق قرآن کریم و زندگی پیامبر اسلام(ص) و همچنین منافعی که قدرت های بزرگ از سیاه نمایی و تصویرسازی غلط علیه اسلام به دنبال آن هستند، بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشت.

آیت الله خامنه ای در قسمتی از این نامه خطاب به جوانان غربی از آنها می خواهد تا اجازه ندهند مستکبران با معرفی تروریست هایی که خود استخدام کرده اند به عنوان نمایندگان اسلام، هراس در دل آنها بیندازند؛ ایشان توصیه می کند تا جوانان غربی نسبت به این تصویرهای رسانه ای که غرب از اسلام ارائه می دهد، بی اعتنا باشند.

 در رابطه با همین موضوع حسین شیخ الاسلام مشاور امور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرآنلاین ، نامه مقام معظم رهبری خطاب به جوانان اروپا و آمریکا را بسیار تاثیرگذار خواند و گفت: ایشان این اقدام را در بهترین زمان ممکن و از روی تکلیف انجام داده اند. 

وی افزود: نامه ایشان در بهترین زمان، دقیقا درهنگامی که اسلام هراسی سرتاسر اروپا و آمریکا را فرا گرفته بود توانست بهترین و بیشترین تاثیر را بگذارد. مشاهده می کنیم  کشور های غربی برای رسیدن به اهداف خود دست به اقدام های تروریستی می زنند. با توجه به شرایطی که اروپاییان  به وجود آوردند وانتشار اسلام هراسی در سرتاسر دنیا  آنها توانستند همه اقدامات تروریستی را از سوی مسلمانان جلوه بدهند. در این جا حضرت آقا با درایت در بهترین زمان ممکن این نامه را نوشته و به کل دنیا انتشار دادند.

شیخ الاسلام نامه رهبری را یک دیپلماسی نوین تعریف کرد و افزود: این نامه خطاب و مخصوص جوانان که نیروهای سازنده ممالک هستند نوشته شده و سیاست مداران در این نامه مورد خطاب قرار نیستند چرا که همواره صداقت از سیاست مداران کشورها به دور بوده و تنها به جوانان می شود اطمینان کرد.

مشاور امور بین الملل درپایان سخنان خود ابراز داشت: به عقیده بنده این نامه با تمام ابعادی که پیدا کرد ایشان توانستند تکلیف خود را به نحو احسن انجام می دهند واین پیام یعنی پیام اسلام که صلح و دوستی است به گوش جوانان دنیا برسید. تاثیر گذاری اش هم به این دلیل بسیار بالا بود که  زمان خوبی برای آن انتخاب شد و هم شیوه درستی را در پیش گرفتند. اما برای اینکه بفهمیم چه میزانی توانسته روی جوانان دنیا تاثیر بگذارد ،بازتاب این خبر در رسانه های جهان و هم چنین شبکه اجتماعی گویای این مطلب بود که جوانان با علاقه فراوان به  مطالعه این نامه پرداختند.

29215

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400269

برچسب‌ها