پاسخ سبحانی به منتقدان ظریف:باری که آن ها می گویند همان 6 قطعنامه تحمیلی در دولت های قبل بود

محمدعلی سبحانی سفیر سابق ایران در لبنان به برخی از انتقاداتی که از تیم مذاکره کننده هسته ای می شود پاسخ داد.

سبحاني در گفت وگويي در پاسخ به این سئوال که این حرف درست است که عده ای معتقدند باری که ظریف بر دوش مردم گذاشته سنگین تر از باری است که جلیلی روی دوش ملت قرار داده است، خاطرنشان کرد: باید به این افراد گفت که باری که آن ها می گویند زمانی به دوش مردم گذاشته شد که در دولت های نهم و دهم 6 قطعنامه به ایران تحمیل کرد و باعث شد اقتصاد کشوردر فضای بین المللی تحت تاثیر قطعنامه ها  وتحریم ها قرار گیرد.

سبحانی افزود: از کسانی که این مسائل را مطرح و ابراز نگرانی می کنند باید تعجب کرد و پرسید چگونه آن ها دلواپس قطعنامه هایی نبودند که علیه کشور طی چندسال گذشته به تصویب رسید؟! بنابراین دوستان باید به علت العلل مشکلات امروز بپردازند و ببینند کسی که باعث و بانی این قطعنامه ها بوده امروز کجاست. چراکه درواقع،این شرایط نتیجه مواضع نسنجیده و غیر دیپلماتیک اوست که با کاغذپاره خواندن قطعنامه  شورای امنیت سازمان ملل، جامعه جهانی را برای صدور قطعنامه های بیشتر علیه کشورمان تحریک کرد.

وی ادامه داد:در این شرایط، اولین اقدام دولت روحانی این است که تلاش کند تا قطعنامه ها را لغو و مشکلاتی که تحریم ها برای کشور به وجود آورده اند را از فضای واقعی کشور دور کند اما از سوی دیگر،کسی که روابط بین الملل را پیگیری کند می داند که این کار، دشوار، پیچیده و نیازمند زمان قابل توجهی است.

به گزارش خبرآنلاين، عسگرخاني پيش از اين در گفت و گويي مدعي شده بود که باري که ظريف در مذاکرات بر دوش ملت ايران گذاشته است بيش از باري است که جليلي بر دوش ملت ايران گذاشته است.

مشروح گفت و گوي خبرآنلاين با محمدعلي سبحاني به زودي منتشر خواهد شد.

2929

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    28 3
    برای رفع کامل تحریمها باید حداقل 20 سال مذاکره کنیم
  • محمد IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۶
    0 0
    تحریم از نظر دولت قبل یعنی کاغذ پاره و کاغذ پاره از نظر مردم یعنی زندگی سخت و فقر و....