ایرنا نوشت:

مقامات عراقی شایعه برخی رسانه ها به نقل از یک عضو ائتلاف مخالفان سوریه، درباره وجود پل هوایی انتقال جنگجویان از بغداد به لاذقیه سوریه را تکذیب کردند.

به گزارش خبرگزاری الشرق الاوسط ، شرکت هواپیمایی عراق وابسته به وزارت راه و ترابری این کشور روز گذشته(جمعه) با صدور بیانیه مطبوعاتی ضمن تکذیب شایعه مخالفان سوری مبنی بر اینکه چهار هواپیما حامل جنگجویان عراقی فرودگاه بغداد را به مقصد فرودگاه لاذقیه ترک کردند، اعلام کرد که هیچ پروازی از فرودگاه بغداد به فرودگاه لاذقیه سوریه انجام نگرفته است.

روزنامه 'الشرق الاوسط' چاپ لندن به نقل از 'احمد رمضان' یکی از اعضای ائتلاف ملی مخالفان سوریه ادعا کرده که اطلاعات معتبری در دست داریم که نشان می دهد کسانی با زدن پل هوایی روزانه چهار پرواز به سوریه دارند که جنگجویان از جمله افغانی و عراقی را از بغداد به لاذقیه منتقل تا در آنجا آموزش های نظامی لازم را ببینند سپس به میدان جنگ در ریف درعا وارد شوند.

احمد رمضان در ادامه ادعاهای خود می افزاید: نام این سپاه، سپاه فاطمیون است که در جبهه جنوبی و ریف دمشق و ریف حلب مستقر می باشند.

این مخالف مردم و دولت سوریه فراموش کرده که ارتش و نیروهای مردمی عراق درگیر مبارزه با گروهک تروریستی داعش هستند و شرایط فعلی عراق هم اکنون اجازه اعزام هیچ نیرویی را از این کشور به دیگر جاها نمی دهد.

سوریه از مارس 2011 تاکنون درگیر بحران ناشی از وجود تروریست های خارجی و داخلی در این کشور می باشد و بخش هایی از شمال عراق نیز از تابستان گذشته مورد حمله گروهک تروریستی داعش قرار گرفته که تاکنون جنایات زیادی در آن مرتکب شده است.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =