العالم نوشت:

منابع خبری فاش کردند که عربستان سعودی برای قبایل و گروههای سلفی هوادار خود در استان مارب در شمال یمن پول و سلاح ارسال کرده تا از این طریق با کمیته های انقلابی یمن مقابله کند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری آمریکایی "آسوشیتد پرس" در گزارش خود با اعلام این مطلب آورده است: مصر نیز یک واحد نظامی را به منظور مداخله در تنگه " باب المندب " در صورت لزوم به عنوان بخشی از مداخله کشورهای عرب حوزه خلیج فارس در یمن آماده کرده است.

درحالی که دیپلمات ها و کارمندان غربی روز چهارشنبه از یمن خارج شدند، نگرانی نسبت به تنش در یمن افزایش یافته و عربستان سعودی اقدام به مسلح سازی قبایل هوادار خود از طریق مرزهای جنوبی اش کرده است.

براساس این گزارش، شماری از مقام های یمن که خواستند نام شان فاش نشود، با اشاره به استقرار نیروهای کمیته های انقلاب وابسته به جنبش انصار الله در مناطق یمن گفتند: درحالی که جنبش انصار الله پیشروی می کند، عربستان به عنوان هم پیمان قوی آمریکا، برای قبایل هوادار خود در استان مارب در شمال یمن به منظور حمایت از آنان پول و سلاح ارسال کرده است.

این مقام ها افزودند: مصر و عربستان برای مداخله نظامی مشترک علیه کمیته های انقلابی به بهانه تضممین آزادی کشتیرانی در باب المندب با یکدیگر هماهنگی می کنند.

مارب یک منطقه صحرایی غنی از منابع انرژی در مرز یمن با عربستان است که گروه های سلفی و قبایل نزدیک به عربستان از مدت ها قبل در آن ساکنند. همچنین این منطقه محل استقرار شمار زیادی از تروریست های القاعده است که کمیته های انقلابی یمن با آنها می جنگند.

سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن امروز با رد این ادعا که کمیته های انقلابی یمن با قبایل مارب درحال نبرد هستند، تاکید کرد: درگیری با قبایل مارب نیست بلکه با سازمان تروریستی القاعده است که در منطقه صحرا و در جنوب کشور حضور دارد.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =