احمدی نژاد در یکی از آخرین جلسه های شورای عالی انقلاب فرهنگی چه گفت؟

دکتر احمد احمدی:‌ عوام هستند. عوام... من را عصبانی نکنید. خاطرات تلخ گذشته را به یاد من نیآورید. اینها بلایی بودند که به جان این انقلاب و کشور افتادند. آدم بی‌سواد، عوام، مدعی از این حرفها می‌زند. بعضی‌ها می‌خواستند همین آدم را بعد از نواب اربعه، به عنوان نایب پنجمی معرفی کنند.


مقدمه
نخستین بار در سال 59 در دفتر حزب جمهوری اسلامی در قم، کلاسهای عقیدتی و نقد مارکسیسم گذاشتند. استاد آن کلاس دکتر احمد احمدی شاگرد بیست ساله علامه طباطبائی بود. بنده در آن کلاسها شرکت کردم. هدف از برگزاری این کلاسها آن بود تا خود را تقویت کنیم و برابر انتقاداتی که آن زمان مارکسیستها نسبت به دین داشتند، پاسخی داشته باشیم. پس از آن به موسسه در راه حق آمدیم. یک سال درسی تمام 1360 ـ 1361  هفته ای سه روز، آقای دکتر احمدی فلسفه غرب را به ما تدریس می کرد، اما بنده بیش از درس، تحت تاثیر شخصیت وی بودم. زمانی که با حکم امام به شورای انقلاب فرهنگی آمدند، و بنده هم تدریس معارف را در دانشگاه تهران شروع کردم، هفته ای یک روز به محل دفتر ایشان می رفتم. آن زمان اتاق ایشان و دکتر سروش و دکتر داوری کنار بود. معمولا نماز ظهر و عصر را با ایشان می خواندم، ناهار را در خدمتشان می ماندم و به کلاس درس که دانشگاه هنر و تهران بود بر می گشتم. نخستین جلسات مربوط به تهیه متن برای درس ریشه های انقلاب را هم در آن جا شرکت کردم که  شماری از اساتید بودند و ایشان از سر لطف بنده را هم دعوت کردند. در باره درس تاریخ اسلام هم گه گاه گفتگوهایی می شد. بعدها البته به دلیل ورود بیشتر بنده به تاریخ و جدا شدن از فلسفه، این ارتباط کمتر شد، اما درس و کلاس و روحیه و بیان و لطف آقای احمدی را هیچگاه فراموش نمی کنم.
تلاش بی وقفه وخالصانه آقای احمدی را در شورای انقلاب فرهنگی، تأسیس سمت و ریاست آن تاکنون، هیچ کس نمی تواند فراموش کند. خدای عمر ایشان را دراز گرداناد تا بیش از پیش بتواند در عرصه فرهنگ به این کشور خدمت کند.
.... این بود تا این روزها شاهد مصاحبه دلنشین ایشان با روزنامه جمهوری اسلامی بودم. مصاحبه ای که بسیار عالی و ارزشمند بود، حاوی نکات بس مهم. تنها به دو بخش آن که فعلا برای بنده اهمیت دارد می پردازم.

علامه طباطبائی و انتقاد از غرب
آقای احمدی گویند: سال 1356 که آقای طباطبایی به خاطر بیماری پارکینسون آمدند که بروند انگلیس برای مداوا، مرحوم شهید قدوسی به من تکلیف کرد که همراه آقای طباطبایی بروم انگلیس. بنده 15 روزی در لندن خدمت ایشان بودم. بعد از 15 روز من آمدم و آقای مطهری به جای بنده، همراه آقای طباطبایی ماندند. یک ماه هم آقای مطهری ماندند. آقای طباطبایی به حق انسان کامل و وارسته‌ای بود. و من همین آلان هم با او زندگی می‌کنم. با طباطبایی زندگی می‌کنم. رفتار، گفتار، حرکات، لهجه ترکی ایشان و... اینها همه در ذهن من آنچنان نقش بسته که خیلی‌جاها او را در کنار خود می‌بینم. من سالهاست که در دانشگاه رفت و آمد دارم. از دانشگاه دکترا گرفته‌ام، استاد شده‌ام. آن نقش مرحوم طباطبایی در وجود من آن چنان تاثیر داشت که من نمی‌گویم، هیچ تحت تاثیر قرار نگرفته‌ام، ولی همچنان در ذهنم و خاطره‌ام بوده و هست که این زرق و برق‌ها و این محیط‌ها نمی‌تواند تاثیری در من بگذارد. خیلی در من تاثیر گذاشت.
عصر روز یکشنبه‌ای بود که قرار بود من فردایش بیایم ایران و آقای مطهری به جای من می‌ماند. ما رفتیم بیرون برای قدم‌زدن. کلید اتاق هتل ماند توی اتاق. آن زمانها، هتلداران کلید یدکی نداشتند. موقع برگشتن ما به مشکل خوردیم. دیدیم کلید مانده توی اتاق. من رفتم سراغ مسئول اطلاعات هتل. گفت: باید بروید سراغ پلیس. من رفتم به پلیس اطلاع دادم. گفت: برو من می‌آیم. پرسیدم: کی؟ گفت: 15 دقیقه دیگر. 15 دقیقه دیگر آمدند. دو تا پلیس آمدند. خیلی به آقای طباطبایی احترام کردند. گفتند: دو راه دارد. یا تا فردا صبر کنید تا کلیدساز بیاید و یا اجازه دهید در را بشکنیم و زبانه را در بیاوریم و شما هم خسارت بدهید. من به آقای طباطبایی گفتم چه کنیم؟ گفت: ما هرجا برویم بیشتر از خسارت خرجمان می‌شود. در راه بشکنند. در را شکستند و 17 پوند هم ما خسارت دادیم. موقع رفتن، پلیس خیلی به آقای طباطبایی احترام گذاشت. همان جا من به ایشان گفتم: حاج آقا شما در نوشته‌هایتان خیلی به اروپا تاخته‌اید. اگر قبلا آمده بودید و نظم و انضباط اینجا را دیده بودید، آیا اینقدر به اینها می‌تاختید. فرمود: نه. توجه می‌کنید. فرمود: نه. یعنی یک انصافی در این مرد عالی مقام بود و آنچه را که حق می‌دید، آن را درست می‌انگاشت و آنچه را که نادرست می‌دید، طرد می‌کرد. یک بار یادم هست، باز فرمود: اگر کسی بخواهد اسلام را در اروپا، در مغرب زمین معرفی کند، باید از طریق عرفان وارد شود، نه از طریق فقه. عرفان فراتر و جذاب‌تر و ریشه‌دارتر از فقه است. فقه حق است. جای تردید نیست. آقای طباطبایی مثل ما با فقه زندگی می‌کرد. ولی معقتد بود که برای کسی که به نماز و طهارت و... اعتقادی ندارد، به زحمت می‌توان به او اسلام را از طریق فقه معرفی کرد. با عرفان در وهله اول می‌شود طرف را جذب کرد.

مهدویت و  کسانی که این چند سال به جان مملکت افتادند!

پرسشگر روزنامه جمهوری اسلامی می پرسد:

نگاه علامه طباطبایی به مهدویت چه بود؟ وقتی شما از علامه طباطبایی درباره فلسفه مارکس و هگل وکانت و «اگزیستانسیالیسم» می‌پرسیدند، به شما نمی‌گفتند امام زمان(عج) می‌آیند و جواب همه این شبهات را می‌دهند؟ شما دعا کنید امام زمان(ع) بیایند و جواب این شبهات را بدهند و فلسفه اسلامی را در زمین جاری کنند؟

احمدی: نه خیر،‌آقا این چه حرفهایی است می‌زنند...

پرسشگر:‌ خوب، الان رسماً این حرفها گفته می‌شود. خیلی‌ها که مسئول رده بالا هم بودند و هستند از این حرفها می‌زنند.

احمدی:‌ امام خمینی یک بار فرمودند که این انجمن حجتیه‌ای‌ها می‌گویند گناه بکنید تا امام زمان(عج) زودتر ظهور کنند.
پرسشگر:‌ الان افرادی فراتر از انجمن حجتیه، این حرفها را می‌زنند.

احمدی:‌ عوام هستند. عوام... من را عصبانی نکنید. خاطرات تلخ گذشته را به یاد من نیآورید. اینها بلایی بودند که به جان این انقلاب و کشور افتادند. آدم بی‌سواد، عوام، مدعی از این حرفها می‌زند. بعضی‌ها می‌خواستند همین آدم را بعد از نواب اربعه، به عنوان نایب پنجمی معرفی کنند. این آقای احمدی‌نژاد در آخرین جلسه‌های دوره دوم ریاست جمهوری‌اش در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، این آدم می‌گفت که بروید توی این کوچه‌ها بگردید تا امام زمان را پیدا کنید. جلسه‌ای که دو ساعت، دو ساعت و نیم بیشتر نبود و ما باید به مسائل مهم فرهنگی کشور می‌پرداختیم به ما می‌گفت بروید در کوچه‌ها بگردید و امام زمان را پیدا کنید.

پرسشگر:‌ این حرفها ضبط شده است؟

احمدی: نمی‌دانم. شاید دست آقای مخبر باشد. مخبر دزفولی. دبیر شورا است... آخرین جلسه‌اش این بود. به ما می‌گفت زیارت جامعه کبیره را بیاورید در شورا، روی جمله به جمله‌اش بحث بکنیم. بگذریم دیگه... مرا خسته نکنید. اینها کی هستند که بتوانند در باب امام زمان حرف بزنند. امام خمینی همان وقتها در جواب این افراد فرمودند: آمدیم امام زمان (عج) هزار سال دیگر ظهور نکرد.ما باید بگذاریم احکام اسلام روی زمین بماند؟ ما وظیفه‌مان چیست. ما وظیفه داریم احکام اسلام را اجرا کنیم. اسلام را نمی‌توان گذاشت غریب بماند. مهدویت یک امر حق است. اما تعریف آن این تعاریفی نیست که امثال آقای احمدی‌نژاد مطرح می‌کنند. مرحوم علامه طباطبایی هیچ وقت این عوام بازیها را نداشت. مثل همه علما در عین حال که نسبت به حضرت حجت (سلام‌الله علیه) بیشترین احترام را می‌گذاشت، امیدوار بود. امید به جامعه نمونه حضرت مهدی‌(عج) داشت. من درست یادم هست پنجاه سال پیش هم برخی عوام و برخی شیادها این حرفها را می‌زدند که بیائید دعا کنید تا امام زمان (عج) بیاید و کارها را درست کند. این‌ها حرفهای آدمهای نادان است.

رسول جعفریان

 

متن کامل مصاحبه را در سایت شمیم مهر ملاحظه فرمایید

http://www.mehrshamim.ir/Content.aspx?id=109

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400038

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 66
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
    زهرا شجاعی در باره خاطره خود از نخست هیئت دولت نهم گفتند:جناب آقای مشایی در آن زمان طرحی را برای هیئت دولت تدوین نمودند با عنوان میثاق با امام زمان (عج) که از بندهای این طرح مبلغ یک میلیارد تومان برای شربت و شیرینی در جمکران،وزیر ارشاد به جمکران سفر کند،به عنوان نماینده امام زمانعج با رهبری تجدید بیت کنیم.وقتی طرح در هیئت دولت مطرح شد وزیر راه جناب آقای رحمتی که از دولت قبل هنوز بودند پیشنهاد دادند که شربت و شیرینی کار دولت نیست این امر می تواند توسط خود مردم و هیئت های مذهبی عرضه و مدیریت شود،شما پانصد میلیون تومان بر روی این بودجه بگذارید تا ما جاده جمکران قم را درست کنیم که تا این حد این مسیر حادثه آفرین نباشد.تامین امنیت جان مردم به عهده دولت است نه پخش شربت و شیرینی....
    • امیر نصری IR ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
      واقعا باعث تاسفه که چه کسانی در راس قرار گرفته بودند.
    • mohamad A1 ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
      دروغ شروع شد ... این وصله ها به دکتر نمیچسبد
  • سپيده ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
    بسيار زيبا و جالب
  • بی نام A1 ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
    دنباله خاطره زهرا شجاعی: در پاسخ به این پیشنهاد آن چنان برخورد تندی با آقای رحمتی شد که به ایشان گفتند شما فکر میکنید کشور را چه چیزی نجات داده است؟همین اعتقادات است که مملکت را نگه داشته است شما باید تفکرتان را عوض کنید چراکه دولت عوض شده است.
  • بی نام A1 ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
    این هم خبر عجیب پارسینه از امروز احمدی نژاد: رئیس جمهور سابق ایران به همراه پیکر مرحومه سیده فاطمه قادری یک جلد کلام الله مجید که وی تعلق خاطر خاصی به آن داشت و در صفحه اول آن سید حسن نصرالله جمله‌ای را نوشته بود نیز دفن شد. پیش از این سابقه داشته که بر روی کفن میت ، آیاتی از کلام الله مجید نوشته شود ، اما تدفین قرآن همراه با پیکر مرحوم یا مرحومه، یک بدعت جدید محسوب می شود که متاسفانه ، تصاویر مرتبط با این اتفاق از سوی خانواده دکتر احمدی نژاد به برخی رسانه ها داده شده است.
    • بی نام A1 ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
      احمدی نژادبااین کارش فاتحه قرآن واسلام راخوانده وعملا نشان داده که ..... براین بدعت وبدعت گزار
    • بی نام A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۹
      8 1
      بی احترامی به قرآن
    • محمد IR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
      2 4
      دروغ بد است حتی اگر درباره دشمن باشد ان چیزی که با مرحومه قادری دفن شد صفه ای از قران بود که سید حسن نصر الله جملاتی را تقدیم به مادر دکتر احمدی نژاد نوشته بود نه همه ان قران چرا بدون اطلاع حرف میزنید ثانیا چه کسی گفته دفن قران با میت مسلمان حرام است اتفاقا بسیاری از کفنها مزین به ایات و سوره های قران است
  • بی نام IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
    168 7
    اقا این یک بدعت بدی است ویک بهانه دیکر دست وهابیها قران را درقبرمرده دفن کردن علما شمارابخدا به حکات اشتلباه این اقا واکنش نشان دهید
  • نمازی A1 ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
    14 80
    روحی فداه
  • امیر تبریز اوغلی IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
    وقتی خبری رو منتشر کنید که همه نظرات رو تایید کنید نه اینکه خود گوی و خود خند
    • بی نام A1 ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
      91 7
      چرا میخند؟؟:
    • بی نام A1 ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
      67 4
      خیلی با فارسیت حال می کنم.
    • بی نام IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
      29 14
      برو بابا بیسواد...
    • تبریزی واقعی A1 ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
      42 3
      آقا این تبریز اوغلی از ما نیست شما جدیش نگیرید.
  • بی نام A1 ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
    جناب آقای احمدی فیلسوف یعنی الان دارید احکام اسلام را اجراء می کنید؟؟ یعنی حجاب حکم اسلام نیست قصاص نیست و توزیع بیت المال اسلامی نیست . جناب احمدی چرا یک بخش از سخن یک فرد را مطرح می کنید و به وی می تازید خجالت بکشید که امثال شما احکام اسلام لقلقه زبانتان است و برای همین افرادی برای شما عزیزند که نان به نرخ روز خور هستند آنانی کهمی گویند اگر نمی توانی حجاب راجا بیاندازی بی خیال شو و کم کم همهاحکام اسلام مشمول همین اصل اموی خواهد شد و شما هم سرافراز از زیارت نخواندنتان
    • بی نام IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
      117 4
      اصلا کسی در مورد حجاب حرفی زد یا احمدی در مورد حجاب چیزی گفت یا موضوع امام زمان بود .همه شما اینطوری کج فهمید ویا می خواهی خودتون به .... بزنید
  • بی نام A1 ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
    آقای احمدی بله در اسلام شما آبروی مسلمان یعنتی حرف مفت چون شما خواصید و عوام نیستید یعنی بیایید یک بخش از حرف کسی را مطرح کنیدو به وی بتازید انشاء اله خود امام زمان عج جواب این بی آبرویی شما و جعفریان ... را می دهد
    • بی نام A1 ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
      61 2
      عزیزم، کسی که خود را در مسند ریاست می نشاند، نباید از نقد و نقل گفتار مصون باشد. این را آبروریزی نمی گویند. ضمنا فساد آبروریزی از یک مسلمان بیشتر است ، یا بدبخت و بیچاره شدن یک ملت مسلمان در اثر روی کار امدن چنین شخصی؟
  • بی نام BZ ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
    86 8
    اقای احمدی نژادباید به یک ... مراجعه کند تا ریشه این همه توهم و سخنانی که نه با دین میخواند و ایشان به اسم حضرت امام زمان یا احادیث که هر طور دلشان بخواهد تفصیر می کنند را پیدا کند. به نظر من ایشان یا خیلی سیاست دارد که اینطور حرف میزند یا اصلا به وجود خودش آگاهی ندارد که طبیعتا مسئولیت های مهم را نباید به ایشان و امثال ایشان سپرد چون ایشان حد وسط ندارد .باید روی خویش خیلی کارکند
  • بی نام A1 ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
    8 79
    فتوای حضرت آیت الله العظمی بهجت ره جهت مفتیان حرف مفت زن سایت خبر آنلاین 1386. آیا گذاشتن قرآن و ادعیّه و تربت به همراه میّت در قبر خواه میّت وصیّت کرده باشد و خواه وصیّت نکرده باشد جایز است یا نه؟ اگر جایز است، چه شرایطى باید مراعات شود؟ ج. در صورتى که هتک نباشد و جایى نگذارند که نجس شود اشکال ندارد. http://www.bahjat.org/index.php/ahkam/esteftahat/18720110906101220.html
    • بی نام A1 ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
      79 2
      در باره این فتوا دو چیز را باید در نظر گرفت. یک شرط این که هتک حرمت به قرآن نباشد. واقعا آیا دفن کردن قرآن و زیر خاک کردن آن، آن هم قرآنی که برای زنده هاست و برای قراءت بااین همه تاکید قران هتک حرمت قرآن نیست؟ ثانیا این که ممکن است این یک رسم دینی شناخته شود و کم کم رسمیت یابد، و این خود منشأ یک اقدام نامشروع خواهد بود چون پای دین و قرآن در میان است. ثالثا انتشار این خبر مشکل تازه ای برای شیعه درست می کند آن هم کسی که اسم رئیس جمهور کشور شیعه را داشته. این امر قطعا همه را علیه شیعیان هم بسیج خواهد کرد و کشتار بیشتر خواهد بود.
    • بی نام A1 ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
      25 2
      چرا در این ادرس چیزی نبود؟
    • حسینی دولت آبادی از قزوین A1 ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
      24 1
      آیا درباره نزاکت و ادب هم چیزی میدونی ؟
    • بی نام IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
      4 3
      این آدرسی که دادید که اصلا استفتا توش نیست به هیچ عنوان چنین مطلبی در این صفحه نیست . دوران دروغ و دغل بازی و اهانت به ائمه و قرآن تموم شده آقا .
  • بی نام BZ ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
    97 4
    دقیقا آقای احمدی نژاد همینطور است که ایشان توصیف کردند : آدم ... عوام، مدعی از این حرفها می‌زند. بعضی‌ها می‌خواستند همین آدم را بعد از نواب اربعه، به عنوان نایب پنجمی معرفی کنند.
  • بی نام IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
    55 3
    بابا شما نمیخواین دست از سر این .... افتاده بردارین اه اه اه اه اه تیتر خبراتون پره از اسم این .... مردم کم گرفتاری و درد دارن، شما هم اونا رو یاد ... گذشتشون میندارین از خوزستان بگین از الودگی تهران بگین از گرونی بگین از بیکاری بگین.
  • کتایون A1 ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
    26 1
    با عرض معذرت از کاربران عزیز جناب جعفریان با تشکر از نوشته های شما، میخواستم به مطلبی که مربوط به این مقاله نیست اشاره کنم. چند روزی است که کتاب "مهدیان دروغین" شما را مطالعه میکنم ولی متاسفانه روایات و جملات زیادی در متن هست که به عربی هستند و من تاحدودی می توانم معنای آن ها را درک کنم. خواهش میکنم در تجدید چاپ کتاب هایتان این مسئله را در نظر بگیرید چون به احتمال زیاد مشکل تعدادی دیگری از مخاطبان شما می باشد.... با سپاس از خبرآنلاین
  • شه A1 ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
    بدو ن شک احمدی نژاد خیلی بیشتر از جعفریان مهدویت می داند
  • بی نام A1 ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
    66 7
    یک کسی به این آقای احمدی بگوید چرا آن وقت انتقاد نمی کردید و این حرفها را نمی زدید؟ بهتر بود شما که در همه جلسات شورای انقلاب فرهنگی بودید مطالب این چنینی رو مطرح می کردید و روشنگری می نمودید. حالا بعد از دو سال؟
    • هادی A1 ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
      2 0
      ..... حاکم بر جلسه بوده
  • بی نام RO ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
    7 46
    به جای تسلیت بود....
  • مهدی IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
    8 80
    آقای احمدی یک فیلسوف شناخته شده است اما این دلیل نمی شود که از هرچیز دیگری هم سردربیاورد. ایشان خیلی چیزها را نمیدانند. مثلا بنده دکتری آی تی دارم پس خواص در زمینه فناوری هستم و آقای احمدی عوام به حساب می آید. دکتر احمدی نژاد در زمینه علمی و عمرانی به این کشور خدمت کرد.عقاید هرکس مال خودش است .اگر آقای احمدی انصاف داشت عملکرد احمدی نژاد را نقد می کرد نه عقاید او را.
    • حسین IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۱
      4 0
      شمادرسته که عالم هستید ولی از نزاکت جیزی نمیدانید
  • بی نام A1 ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
    12 26
    خدا شفاتون بده. کار دیگه ندارید که بند کردید به این بنده خدا؟ جناب احمدی اگه خیلی مسلمانید همان موقع موضع میگرفتید . الان حرف شما معنای دیگری میدهد.
  • حسین A1 ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
    درود و سلام بر امیرکبیر زمان جناب محمود احمدی نژاد
  • منتقد EU ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
    7 85
    آغاز احمدی نژاد هراسی را کلید زده اند از لابلای مطالب آقای جعفریان در مورد احمدی نژاد بوی تعفن بغض و کینه براحتی به مشام میرسد. جناب جعفریان مقداری به اصلاح نفس سرکش بپردازید که بزرگترین و خطرناکترین دشمن انسان است
    • بی نام A1 ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
      27 1
      مگر این مطلب مال آقای جعفریانه؟ مطلب آقای دکتر احمدی است که سی و پنج ساله در خدمت این نظامه. در تمام دوره امام و رهبری از طرف آنان حکم عضویت شورای عالی انقلاب فرهنگی رو داشته. بارها و بارها در جلسات شورای انقلاب فرهنگی با احمدی نژاد بوده. چه ربطی به جعفریان داره؟
  • بی نام A1 ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
    18 2
    بیهوش دارویی بعد از مرگ سهراب
    • بی نام GB ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
      2 13
      نوشدارو
  • بی نام A1 ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
    3 30
    به امید پیروزی اهل ایمان بر کفر جهانی و پیروزی اسلام راستین که اسلام اهل بیتی علیه السلام می باشد هر کسی که سخنان این نمایندگان خداوند عزو جل بر روی زین گوش می دهد حتی اگر اتقادی به اخرت نداشته باشد برای دنیایش هم بسیار مفید هستند اینکه این انقلاب حالا حالاها به راهش اداه می دهد شکی در ان نیست ولی ایا این انقلاب به قیام منجی پیوند می خورد الله اعلم ایا ظهور نزدیک است به نظرم اگر به قیامت نزدیک شدیم ظهور هم نزدیک است اگر رسیدن قیات شاید به نزدیکی چشم بر هم زدنی باشد که رب کریم می فرماید پس ظهور بسیار نزدیک است و اگر قیامت هزاران سال دیگر اتفاق نیفتد و شاید ظهور هم هزاران سال طول بکشد ولی وظیفه کسی که اعتقاد به خدا دارد اصل این است امامان ع همه بر این اصل قرار دارند که عبادت درست را یاد بندگان
  • بی نام A1 ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
    2 21
    کنند اگر قیام کردند و یا مبارزه مخفی کردند پس برای احیائ دین جدشان می باشد اوست که به کسانی اجازه شفاعت می دهد اگر مال رد را نخوریم بر علیه مومنی توطئه نکنیم به ناموس مردم احترام بگذاریم و دروغ نگوییم چه ظهور اتفاق بیفتد و یا نیفتد فرقی ندارد اون انسان کار خودش را می کند و خدا را خشنود می کند ما خیلی دنبال ظهور نباشیم در حالی هیچ کارون به اسلام نمی خورد پدران این امام معصوم بین مردم و اجداد ما بودند و بسیار بی یاور و تنها بودند خیلی با اطمینان خودمان دوستدار امام زمان معرفی نکنیم در حالی حساب بانکیمون پر از مال حرام می باشد و هل فسق و فور هم هستیم چونکه اون اقا اگر بیاید همه اموال حرام را از همه می گیرد حتی اگر با پول حرام ازدواج کرده باشیم ازدواج را باطل اعلام می کند می دانستید کلمه بزنم به
  • بی نام A1 ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
    2 18
    متاسفم خواص اينقدر بي خواص باشند . چطور اين حرفها را به زبان مي اوريد وقتي خود امام راه را از بطن دعا و قران به ما نشان مي دهند چطور ادم اينقدر .... مي شود. در اين چند سال چه كرده ايد ؟ چه خوانده ايد ؟ قلب شما گوش و چشمتان را خداوند ختم كرده است . شما نوك بينيتان را نيز نمي بينيد.ننگ بر شما .
  • بی نام A1 ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
    6 28
    خاطرات من از احمدی نژاد بر می گردد به دوران سربازی و استانداری احمدی نژاد در اردبیل و برای افتتاح یک پروزه و دیدم انسان مردمی است بعد که شهردار تهران شد و کاندیدای ریاست جمهوری و وقتی دیدم سر چهار راهی یک بچه هیاتی با لباسی واقعا احمدی نژادی داشت تبلیغش می کرد دلم سوخت و برگه تبلیغاتش را گرفتم تا احساس نا امیدی نکند و بد فیلم تبلیغاتی و استفاده از خانواده شهیدان و ... ما رای دادیم و از تعجب نفر دوم شد شاید خودش و نزدیکترین یارانش باور نمی کردند برای همین خودش را امام زمانی می داند چونکه در خیالش هم ریاست جمهوری ایران نمی گنجید حالا ا از درونش بی خبریم ولی بیرونش مردمی است هر کسی دیگری در یک جایگاهی قرار بگیرد که هرگز فکرش را نکرده احتمال معجزه را می دهد بعد از ریاست جمهوری دکتر روحانی یارا
  • سید محمد علی اسلامی A1 ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
    39 3
    مهم نیست احمدی نژاد چه گفته. مهم این است که وقتی آدم های پوشالی و پر مدعا مسند حکومت می شونند ریشه های مملکت را خشک می کنند و مملکت را به این روز فلاکت بار می اندازد. من هر روز در کوچه و خیابان می شنوم .... که ارزش پول ملی ما را در زمانی که نفت 150 دلار بود از افغانی پایین تر آورد. خدا رحمت کند آن .... را که مملکت ما در 8 سال حکومت او شکوفا شد
  • بی نام A1 ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
    1 9
    خاطرات من از احمدی نژاد بر می گردد به دوران سربازی و استانداری احمدی نژاد در اردبیل و برای افتتاح یک پروزه و دیدم انسان مردمی است بعد که شهردار تهران شد و کاندیدای ریاست جمهوری و وقتی دیدم سر چهار راهی یک بچه هیاتی با لباسی واقعا احمدی نژادی داشت تبلیغش می کرد دلم سوخت و برگه تبلیغاتش را گرفتم تا احساس نا امیدی نکند و بد فیلم تبلیغاتی و استفاده از خانواده شهیدان و ... ما رای دادیم و از تعجب نفر دوم شد شاید خودش و نزدیکترین یارانش باور نمی کردند برای همین خودش را امام زمانی می داند چونکه در خیالش هم ریاست جمهوری ایران نمی گنجید حالا ا از درونش بی خبریم ولی بیرونش مردمی است هر کسی دیگری در یک جایگاهی قرار بگیرد که هرگز فکرش را نکرده احتمال معجزه را می دهد بعد از ریاست جمهوری دکتر روحانی یارا
  • بی نام A1 ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
    3 18
    خودمان دوستدار امام زمان معرفی نکنیم در حالی حساب بانکیمون پر از مال حرام می باشد و هل فسق و فور هم هستیم چونکه اون اقا اگر بیاید همه اموال حرام را از همه می گیرد حتی اگر با پول حرام ازدواج کرده باشیم ازدواج را باطل اعلام می کند می دانستید کلمه بزنم به تخته جمله مسیحیان می باشد و تخته نظور تخته صلیب می باشد که در ذهن مسیحیان باعث نارکاری چشم زخم می شود ولی ما برای چشم زخم و در امان ماندن جملات قرانی داریم و خدا را داریم
  • شهرام A1 ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
    28 4
    خواهشا اسم این بابا رو نیارید تو اخبارتون
  • بی نام A1 ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
    13 64
    خاتمی محصول ترس مردم از سخت گیری های زیاد بود از گرفتن نوار و ویدئو و تراشیدن مو ی سر و قیچی کردن شلوارهای تنگ و احمدی نژاد محصول ضدیت با اشرافی گری و ایجاد طبقه اشراف بود ولی عملکرد دولتهایشان در ساختن تعداد سد و نیروگاه و جاده و راه اهن و خانه کارخانه سیمان و کارخانه فولاد و الومینیوم و ابیاری تحت فشار و تعداد فروش خودرو و گاز رسانی و برق رسانی و مخابرات و ساخت بیمارستان و دانشگاه و ارتش و نظام و توان نظامی و دامپروری و کشاورزی و بنادر و کشتیرانی و ..... اصلا قابل مقایسه نیست اصلا حمدی نژاد قابل قایسه با همه دولتهای بعد از انقلاب هنوز کارکردش بیشتر است ناشکری ننید حداق نهایی که صاحب مسکن مهر با همه مشلاتش شدند اصلا قابل قیاس نیست اقا ون معجزه هزاره بود همین در امد کشور در دوران وی بی نظیر
    • باربد قائم شهری A1 ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
      1 0
      دقیقا میتونی بگی کجا و چی ساخت؟؟؟ منم میتونم ده تا هندونه بردارم بگم اینقدر هندونه بلند کردم... حالا چند تاشو سالم جابجا کردن مهمه که خودت بهتر میدونی
  • مهرداد A1 ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
    27 2
    این اقا ابرو نذاشت تو دنیا واسه ما جوری که ادم تا میگه ایرانی هستم.میگت بنگ بنگ.چرا مگه نه اینکه ما صلح طلبیمواز بس که تو سخنرانیهاش واسه کشورها حتی اشخاص خط و نشون کشید.این شد وضعییت مذاکره پشت مذاکره.همش رو بی تدبیری این اقا بود و بس
  • بدون نام ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    6 6
    احمدی نژاد تموم شد و رفت! حالا شما طرف کی هستید اقای احمدی؟ طرف حق؟ حق یعنی جناب دکتر روحانی؟ شما ببینید توی این یک سال ریاست جمهوری اقای روحانی وضع مملکت چی شده؟
  • بی نام A1 ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    7 0
    کاش امروزه هم قدری به این مسئله توجه میشد. با وجود اسلام گریزی جوانان خودمان، به یقین عرفان باید در کشورمان تقویت شود. چیزی که مسئولین به آن آگاه نیستند و سبب شده مدام با عرفان سر ستیز داشته باشند. چه عالی گفته اند: «اگر کسی بخواهد اسلام را در اروپا، در مغرب زمین معرفی کند، باید از طریق عرفان وارد شود، نه از طریق فقه. عرفان فراتر و جذاب‌تر و ریشه‌دارتر از فقه است.»
  • بی نام A1 ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    15 1
    چرا کسی با اینها به سبب این همه اسیبی که با ندانم کاری هاشون به مملکت زدند برخورد نمی کند؟ دو سال اول دولت نهم که واقعا کذایی بود و هر روز یک خبر جدید از بدعتهای انها به بیرون درز پیدا می کرد و بعد تکذیب می شد
  • بهمن US ۰۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    0 1
    حاجی سلام ارادتمندم موضوع بسیار جالیبی از قول استاد احمدی مطرح فرمودید اما جا لب تر نطریات این مردم است خیلی عجیب است کی درست میشود فربان استاد والا مقام
  • بی نام A1 ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    10 0
    چرا امثال آقای احمدی و سایر علما چه در سطوح بالاتر از ایشان یا پایین تر آن زمان که چنین رفتاری را به عینه می دیدند ساکت بودند چرا برخوردی نکردند ؟ از پست و مقامی که داشتند و شاید با اعتراض از دست می دادند می ترسیدند ؟ حالا میخواهند آب رفته را به جوی برگردانند ؟ عزیز من هرچه رفته از عمر و جان و مال این ملت رفته شما را چه شده بود که بخواهید اعتراض هم بکنید ، پست و مقامتان پا بر جا و حقوقتان که مدام برقرار بود ...
  • مرغ حق A1 ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
    5 10
    احمدی نژاد هر چیزش بد بود یه کا رخوب بلد بود : اداره درست اقتصاد مملکت کاری که فعلا روحانی توش مونده
    • بی نام A1 ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
      2 4
      توش نمونده
  • بی نام A1 ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
    8 1
    آره اداره درست اقتصاد مملکت . دزدی های دوره ..... واقعا بی نظیر بود این است مدیریتی که هیچ کسی قادر به انجام ان نیست.
  • بی نام IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
    0 2
    باید از اشتباهات و افتخارات گذشتگانمان درس بگیریم. اوجب واجبات حفظ نظام است لیکن انجام اصلاحات سیاسی،اقتصادی،اداری و... در چارچوب نظام،ایجاد تعامل سازنده با حفظ استقلال کشور با تمام کشورهای دنیا بجز رژیم صهیونیستی،احترام به تمامی اصول قانون اساسی از ولایت فقیه تا حقوق شهروندی،دوری از ایجاد تنش درداخل وخارج،استفاده از توان تمام افراد و گروهای داخل نظام،حذف ستاره های غیر قانونی داده شده وگرفته شده،مبارزه با فساد،احترام به حقوق بین الملل و احترام به آزادی های مشروع مردم و....امری است ضروری که هرچه دیرتر کامل شوند زیانش بیشتر است
  • امیرگچساران IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۱
    5 1
    .... اقتصاد مملکت را ویران کرد .تورم را پنج برابر.دلار را چهار برابر.مدیریت را مسخره وبچه بازی .بنادر را تعطیل.دروغ را علنی.تورا خدا دیگه اسم اون نیارید دوباره هرچی که سروسامان گرفته بهم میریزه نظم طبیعت و جهان را هم بهم ریخت خلاصه سبوی بشکست و شراب ریخت
  • مهدی IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
    0 0
    ماشالا به این همه نظر. یکی از بدیهای رسانه های مدرن همینه که به همه اجازه نظر دادن میده بدون اینکه صلاحیت افراد رو قبل از نظر دادن بسنجه, ما ایرانیها هم که قربونمون برم در همه چیز صاحب نظریم به هیچ کس هم اعتماد نداریم فکر می کنیم همه دارن دروغ میگن و چون اهل مطالعه هم نیستیم هیچ وقت پی به واقعیت ها نمی بریم. موضوع آقای احمدی نژاد و مرام و منش ایشون و تاثیرش روی اقتصاد و قرهنگ و سیاست خارجی ایران رو باید از اهلش بپرسید که فکر می کنم پیدا کردن آدم متخصص بی طرف توی یه جامعه سیاست زده مثل جامعه ایران کار سختی باشه
  • سعید A1 ۰۶:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
    0 0
    فکر میکنم استاد بزرگ و عالیمقام منظور اون آقا از اینکه بروید در کوچه ها دنبال امام زمان بگردید را نخواستند متوجه شوند . دوری از مردم و غرق در تجملات و راحتی و ... مشکل مسئولین شده بود و هست و
  • بی نام A1 ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
    3 0
    از روزی که در ایران اسلامی اختلاس شد من ایمانم را از دست دادم اقا .نه تنها من هزاران هزار نفر عین من هر چی بگی من کرم .گوش ندارم فقط اختلاس را می بینم وسفرهی خالیم را
  • غلامعلی A1 ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
    1 0
    به نظر شما اعتراف بزرگان دین و سیاست .سازندگی احمدی نژاد به اندازه پنجاه سال سازندگی برابری دارد توزیع شربت و شیرینی در جماران است اگر اب باریکه ای از رفاه و اسایش باقیست از هشت سال زحمات شبانه روزی دولت احمدی نژاد است یکم فکر کنید شاید یادتان بیاید خدا همه مارا عاقبت بخیر کند