سید احمد خاتمی: ۱+۵ و آمریکا به دنبال عملیات فریب بود که فرمایش رهبری کافه آنها را بهم ریخت

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: مسئولان محبت‌شان را به مردم صادر و خشم و عصبانیت خود را کنترل کنند.

به گزارش «نسیم»، آیت‌الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نمازجمعه اظهار داشت: ‫نامه مقام معظم رهبری شایسته تجلیل است. ‫تشکر تقدیر و تکریم از مردم که با حضور شکوهمند 10ها میلیونی به نظام اسلامی آبرو دادید. ‫هر گامی را که شما در سراسر کشور برداشتید خدا برای شما عمل صالح نوشت.‬ شما در راهپیمایی 22 بهمن با مبنا آمدید. در راهپیمایی همه آمده بودند که بگویند ما هستیم. بیعت با اسلام و ولی ‌فقیه به صورت عملی بود. ‫بیعت با آرمان‌های شهیدان بود. شهیدان رفتید اما بدانید راهتان پر رهرو باقی مانده است.
وی ادامه داد: ‫از ویژگی منحصر به فرد انقلاب این است که تمام انقلاب‌ها به مرور زمان شور و نشاط انقلابی کاسته می‌شود اما در انقلاب ما راهپیمایی 93 همچون راهپیمایی 58 پرشکوه بود.‬ ‫یک جامعه‌شناس آمریکایی می‌گوید همه انقلاب‌ها بعد از تشکیل رنگ باخته‌اند به جز دکترین انقلاب خمینی در گذر زمان نه تنها رنگ نباخته بلکه ملت های دیگر هم به این انقلاب رو آوردند. ‫در هزار شهر، 5 هزار روستا از مرکز تا منتهی علیه همه آمدند‬. ‫در خوزستان ریزگرد گرفته از خدا می‌خواهیم مشکل حل شود، با وفا وفادارانه آمدند‬.
آیت‌الله خاتمی افزود: ‫از جهت کیفی همه سلایق آمدند و به معنای واحد کلمه جشن ملی بود. ‫نسل دوم، سوم و چهارم نیز آمدند‬. ‫راهپیمایی شما خیلی پیام داشت، پیام وفاداری، خستگی‌ناپذیری، ‌وحدت را داشت اما مهمترین پیام راهپیمایی امسال پیام عزت و ذلت‌ناپذیری بود. ‫دو شعار نو در راهپیمایی امسال داده شد " نه تحریم نه ذلت مذاکره با عزت" " پاسخ هر گزینه روی میز، مرگ بر آمریکای اسلام ستیز‬".
عضو شورای خبرگان رهبری ادامه داد: امسال نفرت مردم از آمریکا از عمق وجودشان بود. به کسانی که گاه گاهی خیالاتی می‌شوند، می‌گویم تا آمریکا و شیطنت‌های آمریکا است شعار مرگ بر آمریکا وجود دارد و هرکس از آن بیرون بیاید منزوی خواهد شد.‬ ‫مردم ما به مسئولان گفتند ما این هستیم و مردانه در صحنه‌ایم.
وی همچنین اظهار داشت: ‫مسئولان مهر و محبت‌شان را به مردم صادر کنند و خشم و عصبانیت خود را کنترل کنند. گاهی در حال عصبانیت حرف‌هایی گفته می‌شود که در شأن نیست. ما مسئولانمان را دوست داریم. نیش و کنایه در شأن مسئولان نیست. روی اعصاب مردم راه نروند. دوره‌ای که با نیش و تمسخر مخالف خود را از صحنه بیرون کنید گذشته است.
آیت‌الله خاتمی افزود: ‫این روزها آمریکایی‌ها خیلی جسورانه و بی‌ادبانه حرف‌هایی زدند که در شأن خود آنها است. راهپیمایی شما تو دهنی به یاوه سرایی "کوهن" بود. ملت ایران مدبرانه و با دقت برنامه خودش را دنبال می‌کند.‬
وی افزود: ‫1+5 و آمریکا به دنبال عملیات فریب بود. همان فریبی که بر سر فلسطینی‌ها در آوردند. 22 سال از آن توافق گذشته و یک قدم جلو نرفتند. همان کار را می‌خواستند در بحث هسته‌ای انجام دهند. مقام معظم رهبری فرمودند در یک مرحله همه چیز تمام شود، کافه آنها را بهم ریخت. ‫خدا را شاکریم بر این رهبری هوشیار و این چشم بیدار ملت که در هر مقطع نقشه شوم دشمنان را نقشه بر آب می‌کند. مردم مطیع رهبرشان هستند.
خطیب نمازجمعه تهران عنوان کرد: ‫به همه جوانان و همه تحلیلگران در مسئله هسته‌ای می‌گویم مسیر اعتدال جلوگیری از افراط و تفریط است. افراط در این است که بگویند مذاکرات فتح و الفتوح است و تفریط این است که بگویند مذاکره‌کنندگان کشور را فروختند. ‫این اشتباه است. مذاکره‌کنندگان فرزندان انقلاب هستند. ‬‬‬
عضو شورای خبرگان رهبری ادامه داد: ‫در طول 200 سال اخیر هر وقت جنگی اتفاق افتاده بخشی از کشور جدا شده اما در عصر ولی‌فقیه 8 سال جنگ شد ولی هیچ قسمتی از ایران جدا نشد. دست بسته بودن لیاقت آمریکا است. وارد عراق، افغانستان، سوریه، یمن و اوکراین چه چیزی گیرتان آمده است؟ بگویم چه چیزی گیرتان آمده؟. فقط نفرت مردم بود که عاید شما شد. شاهد بودیم که شب گذشته در یمن هم "الموت لامریکا" گفته شد.
وی در پایان خاطر نشان کرد: ‫آمریکایی‌ها بدانید شما دست بسته‌اید. خبرنگارهای آمریکایی به ایران آمدند و گفتند تنها چیزی که در ایران ندیدیم اثر تحریم‌ها بود.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
    45 2
    راستی آقای خاتمی از گرانیها و فشاری که بر مردم آمده چه خبر؟...از آلودگی هوای شهرها مخصوصن شهرهای مرزی چه خبر؟...برای اینا هم نگران هستید؟
  • saeed A1 ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
    23 13
    واقعا نظرات و سیاست های رهبری در خصوص برنامه هسته ای قابل ستایش هست امیدواریم زودتر به نتیجه ای مطلوب توسط تیم محترم مذاکره کننده برسیم شاید وضع معیشتی و اقتصادی کمی بهتر بشه واقعا روزهای سختی رو از نظر اقتصادی داریم می گذرونیم
  • بی نام IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
    74 3
    کافه بهم ریختن اصطلاح مناسبی نیست
  • ali A1 ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    38 9
    خدامیدونه چه کسایی ازبه نتیجه نرسیدن مذاکرات سود میبرند. ما بیست ودوم بهمن علاقه خودرا به انقلاب نشان دادیم حال نوبت مسئولان است.کمرمان زیربارگرانیها وتورم شکست...
  • بی نام IR ۰۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۵
    31 4
    از روحانی و ظریف سپاسگذاریم که با وجود موانع داخلی زیاد مذاکرات را در دو جبهه داخلی و خارجی هدایت می کنند. دشمنان داخلی و خارجی به دنبال به نتیجه نرسیدن مذاکرات هستند