ایرنا نوشت:

'نیکولاس مادورو' رییس جمهوری ونزوئلا از ناکام گذاشتن طرح کودتایی با حمایت آمریکا در کشورش خبر داد.

به گزارش شبکه خبری سی ان ان، مادورو روز پنج شنبه در یک نطق تلویزیونی گفت که دولتش توانسته از کودتایی که قرار بود با استفاده از یک جت جنگنده و حمله به کاخ ریاست جمهوری صورت گیرد، جلوگیری کند.

رییس جمهوری ونزوئلا دولت آمریکا را به ایفای نقش مخفیانه در طرح هایی برای بی ثبات کردن و کودتا علیه دولتش متهم کرد و گفت: به اینجا آماده ام تا آن را محکوم کنم. ما کودتایی را که علیه دمکراسی و ثبات کشورمان طراحی شده بود، ناکام گذاشتیم.

وی توضیح داد: این کودتا شامل تلاش برای استفاده از گروهی از فرماندهان نیروی هوایی ارتش برای تحریک اقدامات خشونت آمیز و حمله بود.

مادورو از اشاره به نام نیروهایی از ارتش که در این کودتا نقش داشتند، خودداری کرد و در عین حال گفت: دولت آمریکا و گروه های مخالف جناح راست در پشت آن قرار داشتند.

رییس جمهوری ونزوئلا افزود: کشورش توانسته با خنثی کردن این کودتا، افرادی را که در آن دست داشتند، بازداشت کند.

مادورو با بیان این که طرح کودتای اخیر شامل حمله به کاخ ریاست جمهوری در هفته جاری یا یک راهپیمایی عمومی با حضور وی بوده است،افزود: برخی دیگر از ساختمان های دولتی از جمله وزارت دفاع ونزوئلا و شبکه تلویزیونی 'تله سور' هدف حملات قرار داشتند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا پنج شنبه شب از اظهار نظر درباره این اتهام رییس جمهوری ونزوئلا خودداری کرد.

مادورو پیشتر نیز هشدار داد که طرح هایی برای 'خریدن یا فاسد کردن' مقام های ارشد نظامی ونزوئلا برای به راه انداختن کودتا در کشورش وجود دارد.

وی با بیان این که 'جو بایدن' معاون رییس جمهوری آمریکا هدایت توطئه ای خونین برای سرنگونی دولتش را برعهده داشته، گفت: یک طرح کودتای خونین علیه کشور ما وجود دارد و باید اقداماتی برای درهم شکستن چنین سناریویی انجام دهیم.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =