۰ نفر
۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۴

ایرنا نوشت:

وزیر کشور مالزی با جدی خواندن تهدید گروه تروریستی داعش، احتمال داد در مرزهای این کشور جنوب شرق آسیا فعالیت های تروریستی رخ دهد.

به گزارش ایرنا، 'احمد زاهد حمیدی' وزیر کشور مالزی روز جمعه با تاکید بر افزایش هوشیاری در قبال تهدیدهای گروه تروریستی داعش، گفت که این گروه درپی ربودن ثروتمندان مالزی و همچنین دستبرد به بانک های این کشور است.

به نوشته تارنمای 'مالیزیا اینسایدر'، وی گفت که این گروه تروریستی با استفاده از این تاکتیک درصدد دریافت باج از ثروتمندان است تا منابع مالی به دست آمده را در فعالیت های تروریستی صرف کند.

مقامات مالزی تاکنون اعلام نکرده اند که کدام ثروتمندان این کشور هدف گروه تروریستی داعش قرار گرفته اند.

وزیر کشور مالزی با استناد به برخی از گزارش های امنیتی مدعی شد که طرح های آدم ربایی و دستبرد بهع بانک ها در حال حاضر توسعه یافته اند و این وزارتخانه در تلاش است بتواند گروه های مشکوک و حامیان داعش در این کشور را شناسایی کند.

وی گفت که هر فردی که ثروتمند است می تواند هدف احتمالی داعش قرار گیرد که اغلب این ثروتمندان مالایی نیستند.

احمد زاهد حمیدی تصریح کرد 'ما تنها می توانیم تایید کنیم آنها چشم به دنبال این گروه ها دارند، ما نمی دانیم دقیقا چه کسانی هدف این گروه تروریستی هستند، اما تلاش می کنیم هدف های احتمالی را محافظت کنیم'.

وزیر کشور مالزی خطاب به ثروتمندان مالزی، گفت: اجازه ندهید محافظان از شما دور باشند. فارغ از اینکه خیلی ثروتمند هستید یا نه، در صورت احتیاط نکردن به راحتی قربانی آدم ربایی می شوید.

وی تاکید کرد که تهدیدات داعش در مالزی جدی است. این احتمال نیز وجود دارد آنها مالزیایی ها را در درون مرزهای این کشور بکشند.

این مقام ارشد مالزیایی تصریح کرد 'هر فردی ممکن است به منظور پیروی از داعش، شستشوی مغزی داده شود و کسانی که که پذیرای تفکرات آنها نباشند یا با آنها مخالفت کنند، کشته می شوند'.

تاکنون 59 مالزیایی که به گروه تروریستی داعش پیوسته اند توسط مقامات رسمی مالزی شناسایی شده اند و 65 نفر دیگر که عازم عراق و سوریه بوده و یا از این کشورها به مالزی بازگشته اند به وسیله پلیس این کشور دستگیر شده اند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 400010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =