مهر نوشت:

معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات گفت: دوره انحصار اپراتور اتصال فیبر نوری منازل در تابستان سال 95 به اتمام می رسد این درحالی است که این اپراتور تاکنون کار جدی برای اجرای این پروژه انجام نداده است.

صادق عباسی شاهکوه در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد آخرین وضعیت پروژه اتصال فیبر نوری به منازل (FTTX) که توسط اپراتور «ایرانیان نت» باید اجرایی شود اظهار داشت: این اپراتور نسبت به تعهداتی که در پروانه دارد بسیار عقب است و تاکنون کار جدی بر روی این پروژه انجام نداده است.

وی از اعلام تذکراتی به این اپراتور خبر داد و گفت: امیدواریم با این تذکر این اپراتور نسبت به جبران عقب ماندگی خود در این پروژه اقدام کند.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به عظیم بودن پروژه اتصال فیبر نوری به منازل و اماکن تجاری با توجه به تعهداتی که برای این اپراتور در پروانه دیده شده است،گفت: در دنیا رویکرد پروانه ای که مبتنی بر یک تکنولوژی خاص باشد کمتر دیده می شود و چند سالی است که رگولاتوری های مختلف سعی دارند فعالیت اپراتورهای ارتباطی را مستقل از تکنولوژی و بدون محدودیت تعریف کند.

وی افزود: بر این اساس پروانه اپراتور فیبر نوری نیز که مبتنی بر یک تکنولوژی خاص است در زمان فعلی توجیه فنی و اقتصادی ندارد اما زمانی که این پروانه به این اپراتور داده شد توجیه داشت.

وی با بیان اینکه تابستان سال 95 انحصار پروژه اتصال فیبر نوری به اتمام می رسد خاطرنشان کرد: پس از این زمان سایر اپراتورهای دارای پروانه ارتباطات ثابت باند پهن می توانند شبکه فیبر نوری ایجاد کنند.

عباسی با بیان اینکه در پروانه فعالیت این اپراتور فرآیند اخطار و تذکر اول، اخطار دوم، جریمه، تعلیق و لغو پروانه در چارچوب و زمان مشخصی دیده شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون یک اخطار به این اپراتور داده شده است.

به گزارش مهر، 20 درصد سهام پروژه اتصال فیبر نوری منازل متعلق به دولت (شرکت ارتباطات زیرساخت است).

محمود واعظی وزیر ارتباطات پیش از این از رفع مشکلات این پروژه و تزریق 200 میلیارد تومان سرمایه گذاری برای اجرای پروژه اتصال فیبر نوری منازل خبر داده بود.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
    22 1
    مي دونيد چه اتفاقي درجريان فيبر نوري و اينترنت ايران افتاده؟...شما خيلي از جاها وقتي مي خوايد براي خونه يا محل كارتون از شركت هاي معتبر بخش خصوصي سرويس بگيريد با اين پيام از طرف اونا مواجه مي شيد كه منطقه شما فيبر نوري شده و ما تجهيزات لازم براي اينترنت پرسرعت رو فير نوري رو نداريم و بايد از خود مخابرات بگيريد...سالهاست مخابرات وعده داره كه تجهيزات مورد نياز براي بخش خصوصي رو فراهم كنه اما عمدا اينكارو انجام نمي ده تا مردم به نت ذغالي مخابرات روي بيارن.....درواقع فيبر نوري تو اين مملكت بجاي اينكه به توسعه نت كمك كنه بلاي جاي شهروندان شده و انحصار نت رو به مخابات داده...واقعا چرا سالهاست مخابرات از خريد تجهيزات مورد نياز براي بخش خصوصي خودداري مي كنه؟...جوابش رو همه ما مي دونيم...خلاص
    • امیر A1 ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
      5 0
      من دقیقأ با نظر شما موافقم. در جایی که هستم فیبر نوری است. جالب اینجاست که فقط مخابرات اجازه دارد سرویس بدهد وحتی خود او هم تجهیزات لازم را ندارد. در نتیجه در تهران رودکی اینترنت نداریم چون آقایون فیبر نوری وصل کردن. بله جوا بشم خودمون می دونیم. مخابرات باید از انحصاری در بی اید یا به بخش خصوصی اجازه بهره برداری دهد.
  • هادی IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۴
    17 0
    پشت گوشمون رو دیدیم فیبر نوری هم می بینم حتی تا پایان سال 95 عمرا خبری بشه... در همین تهران شهرهای دیگه که کلا بماند.... همه رو سرکار گذاشته این اپراتور و کشور رو دچار عقب موندگی کرده در این زمینه...
  • مطلع IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    عزیزان اگرسازمان تنظیم مقررات همراهی کند اینترنت فیبر نوری نیز خواهیم داشت افسوس که بعضی از افراد در بدنه این سازمان دنبال شکست طرح هستند تا امتیاز ان را به دوستان خود در شرکت مخابرات واگذار نمایند وانحصار شرکت مذکور را در این زمینه کامل نمایند .در گزارشی خواندم که مدیران مخابرات گفته اند مااین طرح را ارزان تر انجام میدادیم چون زیر ساخت ان را داریم اما به شهادت شما دوستان در بالا علی رغم وجود فیبر نوری در بعضی مناطق شرکت مخابرات توان استفاده از ان ودادن سرویس به هم وطنان را ندارد ویا اینکه مصلحت است نداشته باشد