ایرنا نوشت:

شورای امنیت سازمان ملل امروز (پنجشنبه) برای افزایش فشار بر تروریست ها، ضمن ممنوع کردن تجارت آثار باستانی سوریه، خریداران نفت از گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره را به اعمال تحریم تهدید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، شورای امنیت همچنین از همه کشورها خواست در ازای آزادی گروگان های دربندشان به تروریست ها باج ندهند.

15 عضو شورای امنیت سازمان ملل به اتفاق با قطعنامه پیشنهادی روسیه موافقت کردند.

این قطعنامه که به لحاظ قانونی الزام آور است، به شورای امنیت اختیار می دهد تصمیم های مربوط به تحریم های اقتصادی را تصویب کند، اما متوسل شدن به نیروی نظامی را مجاز نمی داند.

«سامانتا پاور» سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز در نشست شورای امنیت تاکید کرد که این شورا قادر به نمایش وحدت در زمینه تلاش برای پایان دادن به جنگ داخلی در سوریه نبوده است.

وی بدون اشاره به حامیان غربی و عربی از داعش، درگیری ها در سوریه را عامل پیدایش این گروه تروریستی دانست.

براساس این گزارش، قطعنامه مصوب امروز (پنجشنبه) شورای امنیت، همچنین مهر تاییدی بر تحریم فروش آثار باستانی عراقی با قدمت یک دهه پیش است.

در این قطعنامه درخصوص اقدام داعش و گروه های دیگر در افزایش درآمد حاصل از غارت و قاچاق مستقیم یا غیرمستقیم میراث فرهنگی به منظور اجرای ماموریت عضوگیری و تقویت توان عملیاتی شان برای سازمان دهی و انجام حملات تروریستی ابراز نگرانی شده است.

سازمان ملل چندی پیش در گزارشی اعلام کرد که تخمین میزان درآمد داعش از محل غارت و تجارت عتیقه جات سوری و عراقی، بسیار دشوار است.

در قطعنامه مصوب امروز، از همه کشورها خواسته شده است جلوی ورود خودروهای حامل نفت قاچاق، فلزات، غلات، احشام، تجهیزات الکترونیکی و سیگار به محدوده تحت کنترل داعش و جبهه النصره برای فروش بین المللی یا تعویض در ازای سلاح را بگیرند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =