ایرنا نوشت:

واشنگتن پست با انعکاس صحبتهای رئیس جمهوری در مراسم راهپیمایی 22 بهمن نوشت: حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در مراسم بزرگداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در جمع چند هزار نفری مردم تهران تاکید کرد که خواهان حذف همه تحریمها در گفت وگوهای هسته ای ایران است.

واشنگتن پست نزدیک به کاخ سفید در گزارشی نوشت:

روحانی روز چهارشنبه در این سخنان تاکید کرد «ما توافقی را می خواهیم که عزت و سربلندی ما راحفظ کند». وی ادامه داد: «هدف از مذاکرات نتیجه برد - برد است»

روحانی گفت: «ایران در راه به دست آوردن انرژی صلح آمیز هسته ای از خود شفافیت نشان داده است و در ازای آن خواستار لغو تحریمهای غلط, غیر انسانی و غیر قانونی است که بر کشور تحمیل شده است.»

واشنگتن پست در ادامه نوشت: از همان بدو امر از سر گرفته شدن گفت وگوهای هسته ای ایران, سرعت لغو تحریمها, یکی از گره های اصلی کار پیشرفت گفت وگوها بوده است.

آیت الله علی خامنه ای رهبر عالی ایران هم روز یکشنبه در صحبتهایی متذکر شد که فقط توافقی را قبول خواهد کرد که در آن هیچیک از طرفین به همه آن چیزی که خواهان آن است نرسد.

وی در این سخنان، قویترین حمایت خود از تصمیم گیری روحانی برای مذاکره با غرب را نیز اعلام کرد.

آیت الله خامنه ای ضمن آن هشدار داد که اگر قرار است توافقی بد با قدرتهای جهانی بدست آید، بهتر است اصلا توافقی در کار نباشد.

آخر ماه مارس مهلت اولیه برای تعیین چهارچوب توافق است و 30 ژوئن (9 تیر) مهلت رسیدن به توافق نهایی تعیین شده است. مقامات دو کشور آمریکا و ایران عنوان کرده اند که مهلت های تعیین شده ظاهرا تمدید نخواهد شد.

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا هم روز دوشنبه سخنانی مشابه گفت که مایل به تمدید مذاکرات نیست.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =