جمعیت مسلمانان انگلیس در یک دهه گذشته دو برابر شده است

ایرنا نوشت:

آمار رسمی منتشر شده توسط نهاد اسلامی 'شورای مسلمانان بریتانیا'، نشانگر افزایش دو برابری جمعیت مسلمانان انگلیس و ولز در طی یک دهه گذشته است.

به گزارش ایرنا، بر اساس این آمار که روز پنجشنبه در برخی از روزنامه انگلیس از جمله گاردین نیز انعکاس یافته است، در سال 2011 میلادی، 2 میلیون و 710 هزار مسلمان در انگلیس و ولز زندگی می کرده اند و این در حالی است که این رقم در سال 2001 میلادی، یک میلیون و 550 هزار نفر بوده است.

این آمار، حاکی از آن می باشد که در سال 2011 میلادی، در اسکاتلند 77 هزار مسلمان و در ایرلند شمالی 3 هزار و 800 مسلمان زندگی می کرده اند.

کشور بریتانیا شامل مناطق انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی است.

بر اساس این آمار، نیمی از مسلمانان انگلیس و ولز در این مناطق متولد شده اند و در حدود 73 درصدشان خودشان را انگلیسی می دانند.

این آمار حاکی است که دو سوم از مسلمانان انگلیس و ولز، آسیایی تبار هستند و تنها هشت درصد شان سفید پوست هستند.

براساس بررسی صورت گرفته توسط شورای مسلمانان بریتانیا، در کل 4.8 درصد از کل جمعیت انگلیس و ولز ( 56 میلیون و 76 هزار نفر ) و 8.1 درصد از کل شاگردان مدرسه ( پنج تا 15 سال ) این مناطق هم اینک از مسلمانان هستند که این درصد در شهر لندن بشدت افزایش می یابد.

در سال 2011 میلادی، در حدود 12.4 درصد از کل جمعیت کلانشهر لندن از مسلمانان بوده اند.

براساس این کار تحقیقی، بیش از 80 درصد از مسلمانان در انگلیس و ولز، در شهر لندن و بخش های اطراف آن، میدلندز غربی، یورکشایر و هامبر زندگی می کرده اند.

این آمار موید آن است در سال 2011 میلادی، هشت درصد از شاگردان مدارس ( پنج تا 15 سال ) انگلیس و ولز، از جامعه مسلمانان بوده اند و در مدارس برخی از مناطق لندن و بیرمنگام ، شمار این شاگردان مسلمان تا 86 درصد هم می رسیده است.

براساس این آمار، 33 درصد از مسلمانان انگلیس و ولز، سن شان از 15 سال به بالا بوده و تنها 4 درصد از آنها، سن شان بالاتر از 65 سال بوده است.

در سال 2011 میلادی، یکی از 3 مسلمان انگلیس و ولز، زیر 15 سال بوده و این در حالی است که این نرخ در کل این مناطق، یکی از 5 نفر است.

در همین حال، این آمار حاکی از وضعیت نامناسب اشتغال مسلمانان در انگلیس و ولز، در مقایسه با سایر پیروان ادیان در این کشور است.

براساس آمار یاد شده، در سال 2011 میلادی، تنها 19.8 درصد از مسلمانان ساکن انگلیس و ولز دارای شغل تمام وقت بوده اند و این درحالی است که این رقم برای سایر مردم این مناطق 34.9 درصد بوده است.

میزان بیکاری در میان مسلمانان در انگلیس و ولز در سال 2011 میلادی، 7.2 درصد بوده و این در حالی است که این نرخ در کل انگلیس و ولز 4 درصد اعلام شده است.

آمارهای یاد شده بخشی از نتایج کار تحقیقاتی مفصل صورت گرفته توسط شورای مسلمانان بریتانیا در مورد جمعیت شناسی جامعه مسلمان این کشور است.

شورای مسلمانان بریتانیا که در حدود 500 موسسه و نهاد اسلامی را تحت پوشش دارد، گفته است که این اولین تحقیق جامع صورت گرفته در مورد جمعیت شناسی جامعه مسلمان این کشور بشمار می آید.

برخی از تحلیل گران پیش بینی می کنند که با توجه به هرم سنی و رشد بالای جمعیت مسلمانان در انگلیس، تا سال 2050 میلادی، اکثریت جمعیت این کشور از مسلمانان خواهد بود.

براساس آمار رسمی دولت انگلیس، این کشور( شامل انگلیس ، ولز ، اسکاتلند و ایرلند شمالی ) درسال 2013 میلادی، 61 میلیون و 100هزار نفر جمعیت داشته که شمار مسلمانان 2.8 میلیون نفر بر آورد شده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 399884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =